Jump to content

SOTD 8 december - 14 december 2014

cutthroat

Recommended Posts

- ERN Ator 6/8

- L'Occitane Plisson

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Nivea sensitive asb

De ERN voelde vanochtend niet erg lekker. Nu kan dit aan de erg korte en gebroken nacht hebben gelegen, maar vrolijk werd ik er niet van. Desondanks na drie gangen een DFS resultaat. Aluin gaf, net als de Pinaud, wat prik. Afgemaakt met de Nivea asb.

Lord L6

Triton R3 (2)

Kent synthetische kwast

Arko Extra Performance

Nivea Sensitive ASB

Master Perfumers Dark Wood

Vanochtend probleemloos een baard van twee dagen weggemaaid met deze combinatie. Lekker smooth enDFS in twee passes.

Turkse varkenshaar (Lider 1),

TFS Crazy Sandalwood,

Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,

Tip_Personna's? 5e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Resultaat BBS,

De Tip_Personna's?, voor de 5e x gebruikt. Mijn 5 norm is weer gehaald en er zit zeker nog een 6e keer in. In de 38C een goede beurt. Goede snit en geen schade aan de bakkes.

De TFS Crazy Sandalwood met de Turkse varkenshaar (Lider 1) produceerde een erg stevig schuim. Wat extra water aan de kwast tip en hopla een heerlijke schuimlaag voor 3 keer. Wat is die Crazy Sandalwood een lekkere zeep.

Afgewerkt met de eigen AS en ASB, wat weer een goed beschermde en lekker geurend velletje oplevert.

Lord L6

Triton R3 (2)

Kent synthetische kwast

Arko Extra Performance

Nivea Sensitive ASB

Master Perfumers Dark Wood

Vanochtend probleemloos een baard van twee dagen weggemaaid met deze combinatie. Lekker smooth enDFS in twee passes.

Weer terug uit Curacao? Scheert daar een stuk fijner :-)

Ook al is het een scheerbeurt van gisteren, toch ga ik het hier neerschrijven.

Plisson L'Occitane kwast

Lord L6

Captain (2)

Nivea Mild scheercrème

aluin

Nivea Sensitive asb

Ik heb het eens anders aangepakt (vraag me niet waarom), en deze keer geen enkele pass WTG gedaan. Wel 2 XTG (in elke richting) en 2 ATG. Resultaat was super: voor de eerste keer BBS, met slechts een klein beetje irritatie in mijn hals! Die Captain-mesjes zijn echt super!

- Kropp 5/8 ronde teen

- L'Occitane Plisson

- TOBS Jermyn Street cream

- Aluin

- Florida water

- Nivea sensitive asb

Vandaag weer de Kropp aan de beurt. Mijn eerste mes, en nog steeds een hele fijne. Klein maar fijn, licht, wendbaar en vlijmscherp. Na drie gangen wilde er niks meer af komen. Resultaat: DFS, en een goede ook. Aluin deed nauwelijks iets, maar dat werd door de Florida water al snel ingehaald. Afgemaakt met de Nivea sensitive om de sensatie van de Florida water enigszins te neutraliseren.

Vandaag een andere kwast geprobeerd en dan kom je er achter dat er idd flutkwasten zijn nog erger dan de zogenaamde "schijtkwast" die ik nog steeds lekker vind.

Dus een Century ?? uit USA set in rubber ????? pfffffffffffffffffffffffff waardeloze kwast , fludderig , mijn schuim sloeg dood en hij stonk blé en slap hele slappe kwast.

Verder met Mama Bear Ye Olde Barbershoppe zalig zeepie

Mes van Rolf , kom ik al een heel eind verder mee maar heel vreemd blijft niet scherp voelen dus over gepakt op shavette van Menrock met een Captain mesje nog van Ramon er in.

Verder lekker geschoren , gaat vrijwel gelijk glad maar Tom heeft niet zo'n sterke baard dus een beetje nagepoets met de shavette.

Aluin prikten niet Playboy aftershave gaf "lekkere"prik hahahhahh

L'Occitane Plisson

De Vergulde Hand extra fris

Gillette Tech met HEMA mesje

Aqua Velva

Kruidvat asb

De extra fris ruikt lekker, maar ik hou meer van de geur van de originele.

Presteert verder hetzelfde. Prima zeepje dus.

Gillette Slim op 5

Hema 6*

Omega 10019

Arko zeep

Van Gils Pure

Mesje voor de 6e keer en nog steeds goed. Eens kijken hoe ver ik hiermee kan gaan. Het lijkt er sterk op dat de Hema mesjes in de Gillette langer bruikbaar blijven voor mij dan in de EJ krabber.

Hoewel ik de Arko consequent gebruik komt er niet zomaar een eind aan. Op zich niet zo erg, want het spul blijft me goed bevallen. De Van Gils balsem is fijn, ondanks dat het niet specifiek een after shave is.

Vero Black Fibre Harkos®,

Arko Blue Cool,

Gillette Slim adjustable,

Tip_Personna's? 6e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Resultaat BBS,

De Tip_Personna's?, voor de 6e x gebruikt. Het scheren ging nog prima, dus lijkt het er op, dat morgen er ook nog een beurt mee kan. In de Slim Adjustable op 6 een goede scheerbeurt met het mesje.

De Arko Blue Cool met de Vero Black Fibre Harkos® levert snel een mooi schuim. Geen opwindend goede zeep, maar wel fris en huidvriendelijk.

Afwerking met de eigen AS en ASB geeft een ontspannen velletje. Zo gaan we weer van een grauwe, maar rustige dag genieten.

Haal dat scheermes ff 40 x of zo over het leer syl. Dan onderhou je de scherpte. .

Oh ja dat moet ook met die dingen :roll::roll: dan word het allemaal ineens zo'n gedoetjes , ik heb daar allemaal geen tijd voor en als ik tijd heb vergeet ik het. Ben inmiddels gewend om nieuw mesje in shavette te stoppen en scheren, vind een mesje als ik er een 2e keer mee scheer ook niet meer echt lekker scherp[ ja ik weet het verwend dametje ]

Gewoon om DoubleB jaloers te maken :twisted:

rDwZNm2.jpg

Synergy Shaving Soap Cavendish

Edwin Jagger synthetische borstel XL

Mongoose Stainless Steel razor

Feather Super Pro mesje

Yves Saint Laurent Kouros after shave

en we zijn weer een gladde jongen 8-)

Ik heb alleen nog synthetische borstels omdat die nu eenmaal erg goed bevallen (gewoon oppakken, even 2 seconden in water dompelen, zeep laden en hopsakee met wat voor zeep dan ook volop en zeer snel schuim). De EJ is momenteel in mijn collectie "de" topborstel. De Plisson is zeker zeer goed maar kan hier toch niet aan tippen omdat de EJ dikker bezet is en dus meer backbone heeft; ook meer het luxueuze gevoel als van een zeer grote das (28-30mm).

lSnYkpk.jpg

Prep: Proraso White Pre-Shave

Brush: Semogue 1800

Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’

Blade: Gillette Silver Blue

Lather: How To Grow A Moustache ‘Synergy Bay Rum’

After: Pinaud Clubman 'Virgin Island Bay Rum'