MHV Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Ongeveer een jaar geleden kocht ik een scheersetje bestaande uit een cartridge houder, kwast en scheerkommetje. Merk volledig onbekend, koste iets in de orde grote van €60,--. De scheerkwast in kombinatie met scheerzeep in plaats van een bus Gilette scheergel betekende een grote stap voorwaarts in scheercomfort. De kwast in kwestie begint heeft een metalen (verchroomde) handgreep maar bij de haarinplant begint hij al te roesten. Hij verliest ook behoorlijk haar wat een beetje irritant is. Het is voor mij nog even afwachten hoe DE scheren gaat bevallen maar 1 ding is mij wel zeker, een scheerkwast en zeep blijf ik zeker gebruiken. Daarmee is voor mij de aanschaf van een betere kwaliteit kwast gerechtvaardigd. Wie heeft een suggestie welke kwast dit zou kunnen worden? Martin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Snuffel eens op de markt van dit forum rond... Die zijn overigens bijna allemaal al ingewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 (edited) Plisson L'Occitane? ik noem maar iets... zie dat de kwast niet meer op de website staat maar misschien nog in de winkel verkrijgbaar. 31 euro meen ik maar ik zou niet zonder kunnen. Voor rond de 15 euro heb je zeer goede Semogue varkenshaar kwasten. De 620, 1305, 1800 etc of dashaar, duurder maar in sommige gevallen beter en zachter. Simpsons, Shavemac of Thater. anderen kunnen dit vast aanvullen. Edited December 7, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Ik heb er een te koop staan een muhle kosmo viewtopic.php?f=22&t=2564 Misschien iets voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHV Posted December 6, 2014 Author Share Posted December 6, 2014 Ben nog niet zo ver dat op de marktpagina kan...... Martin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlander78 Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Semogue 1305 is betaalbaar en heel fijn. Daarnaast ook nog mooi. Absolute aanrader om mee te starten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Semogue en Omega zijn beide goede merken, en beide een beetje "love or hate". Ik ben geen fan van de Semogue kwasten, maar juist wel weer van de Omega kwasten (b.v. de Omega 20102). Anderen zijn weer uitgesproken fan van de Semogues. Daarnaast zijn er ook nog andere merken zoals Vulfix, Whipped Dog, en Kent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHV Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 In andere topic over scheerkwasten vind ik een suggestie naar Lionjuny Shaving voor scheerkwasten. Wie heeft hier ervaring mee? Martin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Ik heb er 5. Superkwasten, mooie handvatten en lekkere haren. Ik heb de 24 en 26 mm silvertips. 18 euro en klaar. Briljant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHV Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Ik heb er 5. Superkwasten, mooie handvatten en lekkere haren. Ik heb de 24 en 26 mm silvertips. 18 euro en klaar. Briljant. Dan zijn ze inmiddels wel iets duurder maar nog steeds betaalbaar. Ik vind echter alleen maar 24 mm. Geen 26 mm. Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 23 zie ik . Zal met de dollar te maken hebben . Is nog steeds weinig. Ik zie idd geen 26 mm meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Volgens mij is "liojuny" al 'n hele tijd niet aanwezig op ebay... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=liojuny&LH_PrefLoc=2&_arm=1&_armm=63&_ruu=http%3A%2F%2Fwww.ebay.nl%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3Dliojuny%26_arr%3D1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Fijne kwast die Liojuny. Op advies van Kogel gekocht na de eerste Silly Shaving middag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 http://stores.ebay.com/classicshop2012/Shaving-Brush-/_i.html?_fsub=4768890011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Melding als je 'n kwast aanklikt: "Deze verkoper is momenteel afwezig. Als je een object koopt, kan de verwerking van je bestelling meer tijd in beslag nemen." Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Melding als je 'n kwast aanklikt: "Deze verkoper is momenteel afwezig. Als je een object koopt, kan de verwerking van je bestelling meer tijd in beslag nemen." misschien op dassenjacht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Melding als je 'n kwast aanklikt: "Deze verkoper is momenteel afwezig. Als je een object koopt, kan de verwerking van je bestelling meer tijd in beslag nemen." misschien op dassenjacht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Melding als je 'n kwast aanklikt: "Deze verkoper is momenteel afwezig. Als je een object koopt, kan de verwerking van je bestelling meer tijd in beslag nemen." Excuus. Zover had ik niet doorgeklikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Simpson Special in Best. Betaalbaar en retegoed. Waar ben je precies naar op zoek? Varken/das/syntheet? Grote of kleine knot? Budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHV Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Simpson Special in Best. Betaalbaar en retegoed. Waar ben je precies naar op zoek? Varken/das/syntheet? Grote of kleine knot? Budget? Nou ja eigenlijk weet ik dat niet precies. De kwast die ik nu heb is uit zo'n scheersetje bij de Douglas (niet in Nederland) gekocht. Schijnt nog wel dassenhaar te zijn, meer weet ik er niet van. Er staat geen merk op. Knot is ongeveer 22mm aan de basis en 5 cm hoog. Het verchroomde handvat is wat aan de kleine kant qua diameter en dat houdt niet altijd even makkelijk vast. Ik laad de kwast in mijn proraso zeep bakje en schuim dan eerst nog wat verder op in een kommetje alvorens ik op mijn gezicht verder ga. Het gebruik van kwast bevalt erg goed dus ik vindt het niet erg te investeren in een fijne kwast. Ervaring of vergelijk met een synthetische kwast heb ik niet dus ik richt me maar op dassenhaar wat in het algemeen aanbevolen wordt als het meest ideale voor een scheerkwast. Op reis was ik een keer mijn kwast vergeten en kocht ik voor nood een goedkope in de plaatselijke drogist. Daar kwam nauwelijks schuim uit en was dus helemaal niks. Dus een fijne kwast die lekker makkelijk schuim maakt. En dan mag die best wat kosten. Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Simpsons, Rod Neep!!, Thäter of Shavemac zijn dan goede opties denk ik. Ze hebben allemaal een website en er is genoeg info te vinden over de verschillende kwasten. Zelf kan ik niet meer zonder mijn Plisson L'Occitane Fibre waarvan Snuff er een te koop aanbied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Beter een perfecte Muhle Classic 23 mm Silvertip fibers dan een slechte das voor dat geld, is mijn bescheiden mening. De EJ variant is trouwens ook erg mooi. Maar als het das moet zijn vind ik de Semogue SOC in twee band altijd veel waar voor zijn geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHV Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Beter een perfecte Muhle Classic 23 mm Silvertip fibers dan een slechte das voor dat geld, is mijn bescheiden mening. De EJ variant is trouwens ook erg mooi. Maar als het das moet zijn vind ik de Semogue SOC in twee band altijd veel waar voor zijn geld. Is twee band nog weer wat anders als pure, best of silvertip? Martin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHV Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 Beter een perfecte Muhle Classic 23 mm Silvertip fibers dan een slechte das voor dat geld, is mijn bescheiden mening. De EJ variant is trouwens ook erg mooi. Maar als het das moet zijn vind ik de Semogue SOC in twee band altijd veel waar voor zijn geld. Is twee band nog weer wat anders als pure, best of silvertip? Martin. P.s. Het hoeft hoeft absoluut een das te zijn. Ik nam dat maar aan omdat ik verder geen ervaring en lees dat dassenhaar de fijnste kwasten oplevert. Silvertip fibre levert dus een serieus goede kwast op? Martin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts