Kamp Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 Das balen Theo, hoopt dat Ulrik er weer wat moois van maakt
MisterT Posted January 20, 2015 Author Posted January 20, 2015 Nu is het gelukkig allemaal weggezakt en dat was ook de reden dat ik hier ff niet op t forum ben geweest. Ja, dat snap ik. Al die tranen in het toetsenbord... Gaat alleen maar meer stuk van. Yeppppp Heb de laptop ook ff naar de computerwinkel moeten brengen zat idd vocht in das nou humor hahahaha.
MisterT Posted January 20, 2015 Author Posted January 20, 2015 Messen en dieren of kinderen gaat meestal fout, hier zijn ze ook al eens door de scheerspullen geraasd. Die dingen gebeuren nu eenmaal. Ik laat trouwens nooit meer mensen die zelf niet met een open mes scheren een mes in handen nemen, al enkele keren is dit verkeerd afgelopen. Twee keer breuk, een keer een heel erge snede en een paar keer moesten ze gelijk ermee gaan snijden in papier om te zien of het echt wel scherp was waardoor ik gelijk weer kon gaan slijpen. Gelukkig valt het nog mee, het had erger gekund. Ja Ron het idd erger gekund, maar desalniettemin is het wel balen. En zo zie je dan maar weer hé een ongeluk(je) zit in een klein hoekje Daarom meteen een koffertje op de kop getikt en zit bij mij nu alles m.b.t. het slijpen in een koffertje, alles bij de hand ,en niks meer kwijt en kan er ook niks beschadigen. De scheermessen (scheerklaar) liggen op mijn kantoortje in de la (al dan niet afgesloten) en de rest staat in de badkamer op de (brede) wastafel zoals scheerzeep, borstels en de krabbertjes liggen op een klein handdoekje van 30x50 en tot slot de scheermesjes liggen veilig boven op een plankje wat tot VERBODEN gebied is verklaard voor andere badkamerbezoekers. En de rest van de te herstellen messen die nog aan de beurt zijn ( een kleine 14 stuks) liggen veilig in een klein plastic afsluitbaar bakje. Aldus.
MisterT Posted January 20, 2015 Author Posted January 20, 2015 Das balen Theo, hoopt dat Ulrik er weer wat moois van maakt Ja dat komt zeker goed, laat dat maar aan Ulrik over, maar grappig vond ik het niet maar dat had je al begrepen.
joostmoree Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 Ik heb met je te doen Theo. Ik heb hetzelfde drama meegemaakt met mijn Koraat II. Deze viel op mijn werkplek op de betonnen vloer. En een boterham met pindakaas valt ook altijd met de pindakaaskant op het beton. Dus een mes altijd op zijn teen. Mijn 8/8ste is nu een 7/8ste. Iedereen die het mes ziet, neemt niet waar wat er gebeurd is. Maar ik draag het in een ver verstopt hoekje altijd met mij mee. Als een klein geheim. Dat ik alleen maar prijs geef aan exclusieve intimi. En automatisch elke keer weer aan mezelf. Als ik de lade waarin het mes ligt opendoe. Het komt helemaal goed met je mes. Maar het verwerken van het verschil zoals het was en zal zijn na de voor de buitenwereld niet waar te nemen en te onderkennen herstelingreep, zal geruime tijd duren. Een beetje rouwproces. De tijd zal dit slijten en de scherpe kantjes eraf halen. J
PI56 Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 Dat is beroerd voor je Theo. Kan gebeuren. Het is wel de reden dat ik geen katten bezit en dat ik de kinderen de deur uitgedaan heb
MisterT Posted April 15, 2015 Author Posted April 15, 2015 Heren Het is weer ff geleden maar mijn mesje is weer gerepareerd door Ulrik. Prachtig hersteld en niets meer van te zien, ik was het mes wel effe kwijt maar ja dat hoort erbij zullen we maar zeggen. Tja en wat doe je dan als hij het mes toch daar heeft, yeppppppppppppp gewoon helemaal af laten maken. Ulrik gemaild en gevraag dof hij er met moeraseiken scales op wou maken en dat heeft hij ook gedaan, zo'n mooi mes verdient gewoon mooie scales. Enne Joost en menig ander vakman die hier op het forum zit en die zelf scales maakt, er zijn mooiere, ik weet het. Maar ik had toch maar besloten om er geen eigen "geprutste scales" op te zetten, want ik pruts ook maar wat af en zo'n mes verdient dat niet. En het resultaat mag er wezen. En het scheert echt geweldig dus ben weer helemaal blij.
MisterT Posted April 16, 2015 Author Posted April 16, 2015 Tja inderdaad het zijn prachtige messen en scheren geweldig, die Ulrik is en blijft een vakman pur sang. Toch maar eens goed nadenken of ik er toch niet eentje bij ga bestellen , ahum als ik nog plaats heb bij de andere 24 messen die er nu liggen en wat ik nog moet/ga restaureren Hmmmmmmmmmmmmm (kost weer geld denk ik ) T.
Snuff Posted April 16, 2015 Posted April 16, 2015 Hmmmmmmmmmmmmm (kost weer geld denk ik ) Ah de ene spaart een zeven dagen set custom messen, anderen zoals mijn neef die sparen een zeven dagen set Kawasaki's, zijn set is nu vol met de aanschaf van een H2R Valt dus nog mee de scheerhobby.
MisterT Posted April 16, 2015 Author Posted April 16, 2015 Yepp, inderdaad Rolf maar soms is het moeilijk te kiezen. Wat laat ik voor gaan het scheren of met mijn Benz rondknorren en als dit nu de enigste hobby was tot daar aan toe maar met mijn oude Benz rijden kost ook wel t een en ander dan dit nu weer een nieuwe aircopomp en toebehoren en dan dat, dan is het niet altijd even makkelijk, alhoewel dit natuurlijk een (bijna) dagelijks terugkerend ritueel is
Recommended Posts