MisterT Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Afgelopen week een mailtje ontvangen van Ulrik dat het mes gereed was en dat het verzonden zou gaan worden. Vol verwachting klopt mijn hart T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Die glimt T! Benieuwd hoe het er uit gaat zien straks. Deze foto laat in ieder geval al iets indrukwekkends zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted December 6, 2014 Author Share Posted December 6, 2014 Yepppp, na de diverse draadjes gelezen te hebben van jullie Koraatjes, toch maar besloten om Ulrich het mesje lekker te laten polijsten. Kost wat maar dan heb je ook wat , kan zelf wel gaan polijsten maar ik krijg gegarandeerd niet het resultaat sowie "unsere Ulrik" das macht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Dat wordt genieten straks! Veel plezier ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted December 6, 2014 Author Share Posted December 6, 2014 Dat wordt genieten straks! Veel plezier ermee Yepp Ron dat is wel de bedoeling, alleen nog scales ontwerpen/maken, slijpen en dan ............................ hoppaa scheren maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Mooi hoor T. Hij glimt als een tiet. Ben erg nieuwsgierig naar de scales die je er om gaat bouwen:mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Ziet er goed uit!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Hij glimt als een hondenl.. in de maneschijn . Daar ga je een hoop plezier van hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Dank je Ramon. Nu weet ik maar vast waar ik aan denk de volgende keer dat ik mijn Koraat ter hand neem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Dit kun je voorkomen door het staal flink met een stuk schuurpapier van korrel 80 af te nemen. Wordt ze mooi mat van.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Ik ben blij dat ik jouw hond niet ben. *ouch* Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Hij glimt als een hondenl.. in de maneschijn . Daar ga je een hoop plezier van hebben! Das nu humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Ik ben blij dat ik jouw hond niet ben. *ouch* Euhhhhhhhhhhh Rich glimt er dan niets bij jou(w) Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Niets waar ik grit 80 schuurpapier overheen wil halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Heren, goed lezen: door het STAAL af te nemen. Daardoor glimt het staal niet meer zo als die hondel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Mooi Mes Theo veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Nou jongens, als wijdlopig, bloemrijk, genuanceerd, fijnbesnaard, subtiel, erudiet, literair, bestudeerd,- laten zich jullie ontboezemingen niet kwalificeren De verhandeling over de h'lul vermocht het one liner niveau niet uit de put te trekken. Begrijp me goed, ik ben ook maar een onnozele lomperd. Maar nu het mes. Theo, je bent het forum wat verschuldigd. Je verlangen om geen moer meer aan het ijzer te hoeven doen, is bevredigd. Het is Bling in het kwadraat. En verdomd mooi. Ik denk dat ik mijn derb Koraats nog maar een keer moet poetsen. Wat je laat zien strekt tot voorbeeld. En dan komt het. Na al de arbeid die je bij Ulrik hebt neergelegd, het vervolg. De scales. En die ga jij zelf maken. Van materiaal. Een ontwerp. Een tekening. Plan van aanpak. Voor de draad ermee! J Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Nou jongens, als wijdlopig, bloemrijk, genuanceerd, fijnbesnaard, subtiel, erudiet, literair, bestudeerd,- laten zich jullie ontboezemingen niet kwalificeren De verhandeling over de h'lul vermocht het one liner niveau niet uit de put te trekken. Begrijp me goed, ik ben ook maar een onnozele lomperd. Maar nu het mes. Theo, je bent het forum wat verschuldigd. Je verlangen om geen moer meer aan het ijzer te hoeven doen, is bevredigd. Het is Bling in het kwadraat. En verdomd mooi. Ik denk dat ik mijn derb Koraats nog maar een keer moet poetsen. Wat je laat zien strekt tot voorbeeld. Yepp zoiets noemen ze toch delegeren doe niet anders elke dag dussss tja waarom zou ik dit prive niet doorzetten en aangezien ik in mijn badkamer weinig spiegel (1,00x 1,50 mtr.) heb, had ik de volgende gedachtegang. Als ik nu Ulrik nog wat werk geef en aan het polijsten zet,( want dat heeft hij nog net genoeg ) dan heb ik geen spiegel meer nodig en kan ik in mijn Koraatje mijn scheerbeurt bekijken. Maar niet heus Joost, ik had me al wat ingelezen in de diverse Koraat draadjes en had toen zoiets, dit niveau van afwerken kan ik niet benaderen. Dus heb ik Ulrik maar mooi opdracht gegeven om "das messer" mooi gepolijst af te leveren. En dan komt het. Na al de arbeid die je bij Ulrik hebt neergelegd, het vervolg. De scales. En die ga jij zelf maken. Van materiaal. Een ontwerp. Een tekening. Plan van aanpak. Voor de draad ermee! J "Jawohl herr übersturmbannführer" machen wir Maar dat gaat zeker gebeuren Joost ik verheug me op de aankomende (kerst)dagen dat ik twee weken vakantie heb en dat ik vergenoegelijk aan mijn scales mag gaan zitten te verkneukelen. Als het goed is had Ulrik nog een paar redelijke (Grenadil) bielzen liggen waar hij nog een paar stukjes fatsoenlijk hout uit kon halen, zodat ik er een paar mooie (Grenadil) scales van kan maken. Maar we gaan er sss effffe goed over nadenken hoe de scales er uit komen te zien, of de kleurstelling van Grenadil er goed genoeg bij past, etc. De kiel wordt denk ik van messing met messing bullseyes. Maar daar ga ik jullie wel van op de hoogte houden hoor, wees maar niet bang, dat gaat helemaal goedkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Vergeet de messing "bullseyes". Stierogen zijn voor stieren bestemd. Niet voor elegante smaakvolle scheermessen. De afwerking van het pivoterende deel van een scheermes dient in de pas te lopen met de achterwege te laten verspijkering van de teen van de scales. De montering van een topmes in zijn scales dient net zo onopvallend en subtiel te zijn als de wijze waarop je deze naderende feestdagen je tuxedo met handgeknoopte butterfly draagt. Dermate van iedere kritiek gespeend en in kwaliteit bestudeerd verscholen dat je vrienden de volgende ochtend aan het ontbijt verbijsterd aan je vragen: :Theo, je zag er gisteravond retegoed uit maar wat had je eigenlijk aan? J Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Ja Joost je hebt inderdaad een punt, maar tis ook nog maar een gedachtegang hoor, alhoewel, hoe subtiel e.e.a. ook mag zijn of het nu een tuxedo met butterfly is of een "topmes van Ulrik" gezien mag het zeker worden. Alhoewel ik geen kuddebeest ben en ook geen grijze muis, ik het zelfde kapsel als jij heb , wil ik wel proberen het mes "iets" bijzonders aan uitstraling mee te geven, want dat hebben mannen toch, met ons uiterlijk of vergis ik me Ik had vorige week nog een paar leuke messen op de kop getikt. Een mooie ERN celibrated 2486 waar de scales helemaal van waren verschrompeld omdat het mes waarschijnlijk op of bij de kachel had gelegen maar het mes zag er werkelijk super uit, een Otto Busch Wordmaster met prachtige scales, een Herder nr.3 met spaanse punt waar je niet goed van wordt deze had gescheurde ivoren scales, en nog een frans mesje van L'Aiglon en als toetje een finisher die ik nog niet ken. Dus ik was helemaal heppie de peppie. Nu wil ik toch iets van die ivoren scales in de scales verwerken van "de Koraat" maar moet daar nog s ff over denken hoe ik dat in het vat ga gieten. Ik ga eerst maar eens een ontwerp maken en dan gaan we plakken en knippen ahumm, m.a.w. tekenen en nog eens tekenen, dan het ontwerp uitknippen en voorbeeld scales maken om ze "te passen" en dan over naar de definitieve scales. Het zal nog een hele klus worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted January 20, 2015 Author Share Posted January 20, 2015 Tja niet alles wat je wilt krijg je ook. Wat ogenschijnlijk niet had mogen gebeuren, gebeurde dan toch met mijn Koraat met de kerst. Phoeeeeee ik heb er nog buikpijn van nadat we heerlijk gegeten hadden met mijn schoonouders haalde ik mijn Koraat naar beneden om deze aan mijn schoonouders en aan Karin haar broer te laten zien. Nadat ze allemaal hun ooehh en aahh's hadden uitgebracht legde ik het mes weer in het mooie doosje waar het mes in hoort op de tafel tegen de muur aan. Zitten we koffie te drinken krijgen de katten (Dex en Sam) de kolder in de kop en racen ze achter elkaar aan door de woonkamer, op de stoel en ....................jawel op de tafel tegen de doos aan waar het mes in zit. Hierdoor vliegt de doos met het mes van de tafel en valt op de grond. Ik spring op, loop als de wideweerga naar het mes en jawel.................................. gloeiende ............@#*&$@#$%&* en wordt het stil in de woonkamer. Katten onder de bank, ik een kop als een garnaal, familie stil en ja jullie raden het al.......................... mes kapot. Vraagt Karin (schat wat ze is ) oooooooooooooo is toch niets aan de hand joh offffff wel,......... sta ik daar als een stoomlocomotief waar de stoom uit moet, te kijken naar mijn mes. Is aan de punt van het mes een hoek(je) afgebroken..&%$#@$%&&%% ....#@@%$%&& Nu heb ik het mes weer teruggestuurd naar Ulrik en die fixt het wel weer maar tjonge jonge wat heb ik hier buikpijn van gehad. De mail van Ulrik Hallo Theo, Ich habe selbst Tiere und weiß wie schnell soetwas passieren kann. Ich denke aber, dass sich der Schaden leicht beheben lässt. Ich würde die Klinge nicht schmäler machen, sondern eher aus dem Schorkopf einen Rundschorkopf machen. Schick es mir einfach an: Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Daar heb je wel een reden om de naam des Heeren wat minder lovend in de mond te nemen inderdaad. Ook mij had het goede humeur wel vergaan bij zo een ongeval, wat ik, gelukkig maar, nog niet heb meegemaakt. Eenmaal een mes laten vallen, wat mn voet miste en er nog heel uitzag bij oprapen. Toch ontzettend fijn dat Ulrik dit weet te corrigeren voor je. Geluk bij een ongeluk dat het aan de punt afbrak, zo houd je nog mes over. Benieuwd naar het resultaat. En zie het zo: nu kan je tweemaal genieten van een nieuwe Koraat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted January 20, 2015 Author Share Posted January 20, 2015 Ja gelukkig kan Ulrik het mes weer corrigeren, het wordt nu wel een rondkop maar ja, zo zie je maar weer Richard, soms gaat alles fout en soms gaat alles goed hé en in mijn geval was ik nu een keer de klos. Maar ja er zijn ergere dingen in het leven denk ik dan maar weer, dit is te repareren en eventueel vervangbaar. Maar joh wat had ik een beroerde dag toen en de dagen erna phoe phoe. Nu is het gelukkig allemaal weggezakt en dat was ook de reden dat ik hier ff niet op t forum ben geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Nu is het gelukkig allemaal weggezakt en dat was ook de reden dat ik hier ff niet op t forum ben geweest. Ja, dat snap ik. Al die tranen in het toetsenbord... Gaat alleen maar meer stuk van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Messen en dieren of kinderen gaat meestal fout, hier zijn ze ook al eens door de scheerspullen geraasd. Die dingen gebeuren nu eenmaal. Ik laat trouwens nooit meer mensen die zelf niet met een open mes scheren een mes in handen nemen, al enkele keren is dit verkeerd afgelopen. Twee keer breuk, een keer een heel erge snede en een paar keer moesten ze gelijk ermee gaan snijden in papier om te zien of het echt wel scherp was waardoor ik gelijk weer kon gaan slijpen. Gelukkig valt het nog mee, het had erger gekund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts