Jump to content

zie door de bomen het bos niet meer

kobus36

Recommended Posts

Ik wil nu echt gaan bestellen, maar wat?

Wat zijn te eerste, standaard spullen die je nodig hebt, om goed te kunnen gaan scheren?

Natuurlijk een DE Razor, maar welke?

Gebruiken jullie ook een standaard bijvoorbeeld om op te bergen?

Scheerzeep, die je moet hebben? (Ik zelf vind de vergulde hand dus al veel lekkerder scheren dan een spuitbus)

Ik wil geen gekke bedragen uit gaan geven, voor het geval ik het helemaal niks ga vinden.

Ik heb nu alleen een kwast van Wilkinsson en scheerzeep van de vergulde hand, en scheer me nog steeds met een Fusion.

Ik heb veel gelezen, maar hahahaha, op het einde weet ik het helemaal niet meer.

Je hebt een kwast en een zeep. Dan ben je al een heel end. Nu zoek je een (waarschijnlijk wat milde) krabber en mesjes, ofwel een mes en een spanriem.

Standaarden, luxe meuk, da's allemaal luxe en niet nodig om je te scheren, alleen maar leuk alsje voor dat soort dingen valt.

Voor wat betreft krabber: daarover zijn al wat onderwerpen geschreven. Mesjes ditto.

Ik zou als ik jou was zowel een krabber als mes of een shavette kopen en dan gewoon 2e hands , de shavette zijn niet zo te duur.

Dan heb je beide "technieken" van scheren in huis om mee te werken en dan gewoon lekker gaan oefenen. Het is volgens mij een gevoel waar je lekker mee scheert of juist niet.

Als ik het bij mij in de salon bekijk dan scheert Rolf met een heel ander mes dan ik en vind ik dat mes van hem echt nix terwijl hij zelfs met een borrel op en zijn vinger in zijn neus er nog lekker mee scheert.

Was er niet ooit sprake van een "beginners-set" ter beschikking stellen voor nieuwe leden, of is dit -om organisatorische redenen- een roemloze dood gestorven?

Nog steeds, en steeds meer, lijkt het me een geweldige hulp voor beginnende interessenten.

Ik heb natuurlijk gemakkelijk lullen, omdat ik in Duitschland woon. De portokosten zouden onevenredig aan het nut zijn.

Desondanks: voelt zich iemand geroepen?

Hou het zeker in het begin eenvoudig. Ik zou om eea het beste onder de knie te krijgen aanvankelijk zoveel mogelijk dezelfde spullen gebruiken. Hema mesjes worden door de meesten goed gewaardeerd. Rest je alleen nog een krabber.

een Gillette Tech lijkt me makkelijk te vinden voor niet veel geld. Laatst op het forum nog voor 6 euro meen ik.

van een nieuwe Merkur 34c of Edwin Jagger de89 ga je ook echt geen spijt krijgen.

als de zeep en kwast bevallen, prima. mocht je tegen een Speick stick aanlopen (onder 5 euro) of een Arko, Tabac stick als de geuren je bevallen dan is dat naar mijn mening wel al een hele upgrade qua zeep.

Ik heb nog wel wat Tabac en Palmolive in de aanbieding. Maar je hebt nu in ieder geval al een zeepje liggen voorlopig.

Je kan via tinydeals.com all een Chinese Gillette Tech bestellen voor €2,50 inclusief verzenden.

Daar kan je jebgeen buil aan vallen. Anders is een Edwin Jagger of Mühle *89 krabber ook een goede start.

Als je op korte termijn iets wilt hebben dan zou je voor een EJ DE89 of de Muhle R89 kunnen gaan of een Lord L6 maar dan kun je beter wachten wanneer er een inkoopactie wordt gehouden.

Mesjes zijn erg persoonlijk, maar de 'Gillette silver blue, 'Gillette 7O Clock sharp edge' en 'Polsilver super Iridium' zullen denk ik erg bevallen.

Grappig dat niemand de zeep van Proraso adviseert. Veelal door barbiers gebruikt en zeker niet duur.

Een van mijn eerste zepen. Vond en vind het nog steeds een prettige zeep. Gezien de prijs zeker goed om mee te starten. Daarnaast Speick after shave lotion erbij en je kunt prima scheren.

Grappig dat niemand de zeep van Proraso adviseert. Veelal door barbiers gebruikt en zeker niet duur.

Dat het niet geadviseerd wordt, ligd meer in het feit, dat er een heleboel mensen niet tegen de eucalyptus en menthol kunnen en het gevoel hebben dat hun gezicht in de fik staat.

Dat het niet geadviseerd wordt, ligd meer in het feit, dat er een heleboel mensen niet tegen de eucalyptus en menthol kunnen en het gevoel hebben dat hun gezicht in de fik staat.

Dat geldt ook voor mij; ik ben ook verbaasd dat blijkbaar zoveel barbiers Proraso Groen gebruiken.

Ik vind Proraso Groen heerlijk. Pas nog de shaving foam geprobeerd.

De zeep laat zich makkelijk opkloppen en maak goed schuim wat heerlijk scheert.

Is idd wel erg sterk wat menthol & eucalyptes.

Moet je van houden.

Ik nam aan dat niemand adviseerd, omdat er al een zeep genoemd werd in de eerste post?