Jump to content

Balea Syntheet

efsk

Recommended Posts

Mannen! Vrouwen ook,

Het blijkt dat de welbekende Duitse drogisterijketen DM een nieuwe kwast in heur assortiment voert. De Baleakwasten, voorheen verkrijgbaar in das en varken, en voorwaar niet slecht presterend ondanks hun oerlelijke handgreep, sterker: ik durf te beweren een uitmuntende prijs-prestatieverhouding hebbende gebaseerd op ervaring met de das-variant, hebben thans een synthetisch broertje/zusje.

bild-professional-rasierpinsel-data.png?v=1415631375000

Een euro of acht en op éen der Oosterburenfora wordt de kwast positief vergeleken met de Mühle Black Fibre.

Zodra ik weer s in die contreien ben zal ik er zeker eentje meenemen.

Hoi Richard,

Das mooi, volgende week (weekend) ga ik met mijn lief naar Duitsland (kerstviering met de MBenz club) zal dan daar maar s ff een DM drogist opzoeken en kijken of ze m al hebben en naar alle waarschijnlijkheid blijft ie wel aan mijn vingers plakken :lol:

Bedankt voor de tip.

Toeval!

Vanmorgen door mijn vrouw naar de plaatselijke DM gestuurd voor wat onbenullige boodschappen(zonder pantoffels).

De nieuwe Balea kwast zien staan, en meegenomen(7,95 euri)

Wel een grapppige reclame: "Der Professional Rasierpinsel ist vegan". Schijnt een markt voor te zijn, energetische footprint is een ander verhaal.

De kwast zelf:

- handvat blauw en driehoekig; de gustibus est disputandum!

- diameter: 19 mm

- weinig haar, pardon; vezels

- iel, slap, nul ruggegraat

- opschuimen in een kommetje gaat perfect, dat dan weer wel (echter alleen geprobeerd met Lea classic creme, en dat lukt met een straatbezem ook, zeep en croap nog niet getest.

Al met al gemengde gevoelens, ik zal met gewijzigde parameters verder testen.

Mocht ik het niets vinden, krijgt de kwast een plaatsje in het douchehok, en wordt het kreng ca. 80 cm lager gebruikt.