Jump to content

DE-scheermes ophangen/opruimen

vandefrische

Recommended Posts

Na een tijd de de-messen op een soort van vensterbank achter mijn wastafel uitgestald te hebben, vond ik dit een beetje een wanorde. Ik heb er het volgende op gevonden:

Simpel hoeklijstje uit de bouwmarkt, gaten geboord, tegen de binnenkant van een zweuds kastjesdeurtje gelijmd, kwastje verf erover, en klaar. De incongruente verdeling baseert op de -in het zweudse meubelstuk door mij geordende liggende- glasplankjes. Dit weerom heeft te maken met mijn verzamelwoede qua mesjes. En alweer een bouwmarktprulding voor een paar euri doet zijn overzichtelijke dienst (2e Foto, slechte qualiteit, maar het idee is herkenbaar)

yNUeQy.jpg

PU4mPN.jpg

• 2 weeks later...

Zoiets, maar dan simpeler en met maar 7 plekken, heb ik klaarliggen. Voor iets van een tientje bij de Sligro gehaald. Een bruine en een witte. Ik had ze bedoeld voor mijn open messen, maar de openingen zijn iets te klein. Deze moet ik dus iets ruimer boren, maar om dit goed en netjes te doen heb ik een kolomboor nodig. En die heb ik (nog) niet. Dus tot dat moment liggen ze in de kast te wachten.

Simpel, en doelmatig Joris, echter waar ga je met nummer drie blijven?

Ik heb dit aan beide kanten van het kastje en het is alleen voor de scheermessen die gebruiksklaar zijn. De rest van mijn collectie ligt in de slaapkamer in een doos. 4 stuks voor het grijpen is voor mij ruim voldoende. Meestal hangen er slechts 2.