Jump to content

SOTD 1 december - 7 december 2014

cutthroat

Recommended Posts

- Böntgen & Sabin 6/8

- L'Occitane Plisson

- TOBS Mr. Taylors cream

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Nivea sensitive asb

De Böntgen & Sabin voelt wat "rauw". Ze is wel scherp, want ze gaat zonder trekken door de baard, maar ik ervaar haar als iets "rauw". Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Het mes is gestropt op Crox, dus daar ligt het niet aan.

Hoe dan ook, een prima scheerbeurt met in drie gangen een DFS resultaat. Aluin gaf wel op een paar plekjes wat prik, en ook de Pinaud deed weer van zich spreken. De Nivea maande de boel weer tot rust. Klaar voor een nieuwe werkweek.

Dat rauw noemen de Duitsers bissig. Een van hen zei eens dat dat wel bijtrekt na een paar keer scheren. Persoonlijk ervaar ik die bissigheid na teveel CrOx gevolgd door te weinig leer. Hetgeen impliceert dat er meer gestropt dient te worden.

Rod Neep_Silverip extra dense,

TFS Lonicera,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Super-Max_Blue Daimond 3e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Resultaat BBS,

De Super-Max_Blue Daimond, voor de 3e x gebruikt. Mesje deed het deze keer erg onduidelijk. In de Black Beauty leek het dat er niets gebeurde, van 5 op 7 gezet weinig vooruitgang. Daar ik me met de R41 de afgelopen dagen goed met het mesje kon scheren, hem voor de ATG in de Fatip gestopt. Ja hoor hij deed het weer. Conclusie minder mesje in een agressievere krabber, of is dit te kort door de bocht.

De TFS Lonicera met de Rod Neep_Silverip extra dense maakt een goed schuim, maar moest wel veel zeep laden om een acceptabele hoeveelheid schuim te maken.

Het blijft experimenteren als je veel spullen hebt vergaard. Leuk om te zien dat een wijziging in de set-up zulke verschillen kan maken.

Dat rauw noemen de Duitsers bissig. Een van hen zei eens dat dat wel bijtrekt na een paar keer scheren. Persoonlijk ervaar ik die bissigheid na teveel CrOx gevolgd door te weinig leer. Hetgeen impliceert dat er meer gestropt dient te worden.

Of even over leder met Cubic Boron Nitride 0.125µ. Zelfs stropleder is qua grit hoger. Werkt fantastisch bij mij althans.

Louis Perlmann 14 solingen 7/8"

Figaro Crema da Barba (fantastisch goedkoop zeepje!)

Edwin Jagger STF v2 25mm XL (beste synthetische borstel die ik tot nu toe mocht proberen)

Vitos aftershave

Je bent er toch voor gevallen? ;)

Yep, ontvangen van een vriend en was meteen verkocht. Superzacht maar net zoals ze opmerkten in de reviews dikker bezet met haar en steviger dus. Geeft een beetje hetzelfde gevoel als een 28mm of groter bij de dassen. En eindelijk een handvat die lekker aanvoelt in mijn pollen.

mry68m.jpg

Eerste keer met de Rod Neep LE kwast. Zeep maken gaat geweldig, geur valt erg mee (pas de 2de keer dat ik schuim maak met deze kwast). Na het gebruik van de Plisson de afgelopen 40+ scheerbeurten is het even wennen. De backbone bevalt me zeer goed maar de kwast prikt nog hier en daar. Wellicht dat ik deze haren er nog tussenuit knip. Eerst nog maar eens een paar keer proberen.

Na het stroppen op Crox heb ik al vaak met dit mes geschoren. En verder strop ik messen altijd 80 maal op black latigo en 80 maal op English bridle. Boron heb ik niet, en ook geen ervaring mee. Ik ervaar dit ook bij geen van de andere messen. Vreemd...

Hoe dan ook, vandaag (een half uur geleden):

- Kropp 11/16 square point

- Jerusalem silvertip

- TFS Italian fern

- Aluin

- TFS tabacco verde forte asb

Een prima scheerbeurt met in drie gangen een DFS resultaat. Aluin geeft twee of drie prikjes en wordt overtroffen door de Pinaud. De TFS tabacco verde in de hoofdrol als afsluitende noot.

LiJüN silvertip 3 band,

Bea_Jabón de afeitar,

Fatip Grande Rutinia,

Super-Max_Blue Daimond 4e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Resultaat BBS,

De Super-Max_Blue Daimond, voor de 4e x gebruikt. Weer goed geschoren met de Super-Max. Direct in de Fatip en hopla scheren. Duidelijk feedback en 3 passes glad. Hiermee wordt het steeds duidelijker, minder mesje agressievere krabber.

De Bea_Jabón de afeitar met de LiJüN silvertip 3 band op de kop gesopt. Wat moet je ook anders met een stick. Leuke basiszeep, die goed op laat schuimen.

Eenvoudige beurt, wel goed.

Schick Krona DE

Wilkinson Sword "Made in England"

WD synthetische kwast

TFS Barba Gialla

HEGA Rakbalsam

Kruidvat "Blue Spice"

Het WS mesje gaat al bijna tien keer mee, en begint nu pas een beetje bot aan te voelen. Twijfelachtig of er nog een scheerbeurt in zit. Jammer dat ze niet meer geproduceerd worden!

Nog even mijn scheerbeurt van gisteren. Had geen tijd om meteen te plaatsen.

- Warme handdoek

- Bluebeards Revenge Scimitar

- Personna (blauw doosje, witte wikkel)(1*)

- Muhle silvertip fibre

- Cella

- Aluin

- Clinique post-shave soother

Het Personna mesje deed het geweldig, nog beter dan de platinum chrome die ik al had geprobeerd van Personna.

Totaal geen irritatie na 2 passes. Ik had nog een aftershave splash besteld van Pinaud (Lilac Vegetal) bij BdF, maar ik had een andere geur verwacht.

Stom van mij om zoiets te bestellen zonder een idee, maar dit is echt niet goed, dus die wordt gedegradeerd tot toiletverfrisser.

Jaaaaaaaaaaaaaa ik kan weer een rondje mee doen !!

Massage met olie en pre shave Proraso

Warme doeken 2x

Scheercrème Menrock

Oké pffffffffffffffffffffffff messen :roll::roll:

Alle haargroei naar beneden ging super met het klapmes van Rolf [ die opnieuw geslepen is en nu goed ging]

Vervolgens kom ik in de problemen met lengte handvat en de stand van het blad over de kin van rechts naar links , sta dan te veel haaks op de haren en mes is voor mij dan te groot zelfs dubbel geklapt om meer in de haarrichting te scheren??

Hele kin gedaan met Menrock shavette met een super Max Bleu mesje er in [ niet lekker DE mesje ]

En de snor en 2e rondje de kleine haartjes met de Tondeo shavette met tondeo mesjes en eerlijk echt waar er gaat niets boven dit mes , scheert in 1x glad weg , trekt niet , fijn in de hand en mooi klein om precies mee te werken.

Verder aluin en Proraso aftershave en koude doek en talkpoeder en zenstoel

Van de nieuwe krabber binnen de Pearl TP SSH02S . Met dank aan de Barbiere de Figaro .! Schitterend mes. Goede afwerking . De looks qua kop van de Fatip maar dan een tandje vriendelijker op de huid. Een aanrader. Dit mes zal altijd blijven dat voel ik nu al.

Fijne dag ieder

Nog even mijn scheerbeurt van gisteren. Had geen tijd om meteen te plaatsen.

- Warme handdoek

- Bluebeards Revenge Scimitar

- Personna (blauw doosje, witte wikkel)(1*)

- Muhle silvertip fibre

- Cella

- Aluin

- Clinique post-shave soother

Het Personna mesje deed het geweldig, nog beter dan de platinum chrome die ik al had geprobeerd van Personna.

Totaal geen irritatie na 2 passes. Ik had nog een aftershave splash besteld van Pinaud (Lilac Vegetal) bij BdF, maar ik had een andere geur verwacht.

Stom van mij om zoiets te bestellen zonder een idee, maar dit is echt niet goed, dus die wordt gedegradeerd tot toiletverfrisser.

The Veg!

lW9Ny8d.jpg

Prep: Proraso White Pre-Shave

Brush: L’Occitane Plisson

Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’

Blade: Gillette Silver Blue

Lather: Petal Pusher Fancies ’Amber’

After: Pinaud Clubman 'Virgin Island Bay Rum'

Eerst keer dit Gillette mesje, iets in mijn hoofd zei al dat ik beter gen 3de pas moest doen. Uiteraard toch gedaan en nu geïrriteerde nek. Maar de eerste 2 passes gingen wel goed met dit mesje.. scherp en soepel..

- ERN Ator 6/8

- HJM das

- BdF raffinato

- Aluin

- Cien asb

De Ator gisteravond langdurig over de Nani 12k gehaald, gevolgd door Crox, Feox en schoon leer. Vanochtend een prima scheerbeurt met in drie gangen een DFS. Aluin gaf een paar prikjes, de Pinaud deed daar vrolijk aan mee. Afgesloten met de Cien asb.