Jump to content

Feather AS-D1

bronda

Recommended Posts

Ik was niet tevreden over mijn Feather As-d1 omdat hij mij iets te mild schoor. Daarom de Timor TTO1328 aangeschaft en deze is iets agressiever. Had hem te koop staan op MP maar vele reacties erop gehad maar vele denken dat ze hem bijna gratis krijgen en het liefst hebben ze geld toe.... :twisted: nou hij ligt mij niet in de weg dus tabee met die zooi op MP.

Toch bleef de Feather kriebelen , ik weet niet waarom maar het is een perfect mes maar iets te mild. Totdat ik op www.shavenook.com terecht kwam eergisteren en allerlei foto´s tegen kwam van de Feather AS/d1 waar een aanpassing is gedaan aan de onderzijde van de bovenliggende afdekplaat.

Over het schroefdraad hebben ze een klein stukje rubber geplaatst zodat het scheermesje minder doorbuigt en iets agressiever is afgesteld. Ik dus richting de kelder en een oude racefiets binnenband aan flarden geknipt en een klein stukje ertussen geplaatst dit rubber is vrij dun dus dat moet lukken. Vanmorgen eens een scheerbeurt eraan gewaagd en wat denk je...dit mes gaat NOOIT meer weg!!! hij scheert een stuk agressiever maar binnen de norm voor mijn gezicht van het toelaatbare. Maar wat een verschil zeg , wat zo.n klein stukje rubber het verschil aan agressiviteit toevoegt , google eens op Feather as/d1 en dan op shavenook.com en je ziet er allerlei foto´s van. Ben ik blij dat ik dit mes van MP heb gehaald deze blijft weer in de collectie.

Super BBS in no time! ik ben weer een blij mens! :mrgreen:

Gr Henk

Ik sta er echt versteld van dat hij echt een stuk beter scheert.

Barbiere di Figaro....die sample die ik laatst van jullie kreeg de Sottozero van TFS wat een goddelijk spul is dat zeg! wauw! net mentos snoepjes, je zou er bijna een hap van nemen. Ik doe deze zeep icm de Proraso groene after shave balm, een perfecte combi mag ik wel zeggen. Nu even afwachten of er een aftershave balm komt van Sottozero want dan bestel ik direct!!! wat een geweldige geur is dat zeg. Hij hangt tegen de Proraso groen menthol aan ( mij iets te sterk) en daar is de TFS Sottozero perfect in geslaagd om daar een veel fijnere touch aan te geven.

Toch zou je het leven makkelijker maken als je zelf direct naar de foto van de verherbouwde feather zou linken ;-)

Als ik zo vrij mag zijn: link

De D1 vond ik maar niks, de D2 wel maar voor mij helaas toch te mild, wel heel mooi krabbertje!

Dank je Snuff,deze bedoelde ik.

Collega van me heeft de D2, daar heb ik mij eens mee geschoren maar merkte weinig verschil met de D1. Mogelijk dat het type (merk mesje er toe doet) ik heb er een Souplex in liggen en dat is voor mij echt een topmesjes. Eens kijken of er verschil in mesjes zitten qua agressiviteit zal tzt een ander merk erin proppen. Op dit moment is dit mes met deze aanpassing voor mijn face erg prettig.

Dus als je DE iets te mild is is dit een oplossing, voor mij werkt het in ieder geval perfect.

Ik sta er echt versteld van dat hij echt een stuk beter scheert.

Barbiere di Figaro....die sample die ik laatst van jullie kreeg de Sottozero van TFS wat een goddelijk spul is dat zeg! wauw! net mentos snoepjes, je zou er bijna een hap van nemen. Ik doe deze zeep icm de Proraso groene after shave balm, een perfecte combi mag ik wel zeggen. Nu even afwachten of er een aftershave balm komt van Sottozero want dan bestel ik direct!!! wat een geweldige geur is dat zeg. Hij hangt tegen de Proraso groen menthol aan ( mij iets te sterk) en daar is de TFS Sottozero perfect in geslaagd om daar een veel fijnere touch aan te geven.

Ahh, bedankt voor de feedback!

We hebben er geen officiële samples van, dus denk dat Lysbet die gemaakt heeft dan. TFS is erg druk dus ik vrees dat we vooralsnog blij mogen zijn als we alles wat er al is weer op voorraad hebben en dan begin volgend jaar maar weer denken aan uitbreiding. Maar idd, de asb van de sottozero zou een mooie aanvulling zijn. Vooral 's zomer lekker denk ik.

Sorry voor het off-topic-commentaar!

Shimmen (bij gebrek aan een nederlands woord) is een beproefde methode om je scheermes agressiever te maken. Kan ook door een scheermesje te pakken, de snijranden eraf te knippen en een gewoon mesje erboven te doen. Naar gelang je voorkeur kun je meerdere mesjes toevoegen.