Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

6S0u1wl.jpg

Evenals de 7 O Clocks, Polsilver,Gillete Platinum en Gillette bleue komt ook dit mesje, de 'Gillette Silver Blue uit de bekende Russiche ST. Petersburg fabriek.Voor velen 'het mesje'

Zelf heb ik ook met dit mesje geschoren.Ook al is dit pas mn eerste mesje, toch heb ik er 6x BBS mee bereikt zonder irritatie.Iets wat voor mij uniek is en voor mn gevoelige huid erg prettig is.Voor mn eerste mesje kan ik erover zeggen, dat het scherp is en smooth scheert en dat het voor mij vrij lang mee gaat.

De aanschaf prijs ligd over het algemeen zo tussen de $2 - $2,50 voor een los pakje.Dat is niet echt goed maar ook weer niet slecht.Als je weet dat dit 'DE' mesjes zijn, is het beste een bulk te kopen.Voor een bulk van 100 st betaal je meestal zo tussen de $25- $30

Edited by Guest
Posted

Ja, de prijs van de bulk had ik idd een tikkeltje te ver naar beneden afgerond.

Dus zijn jullie tevreden als ik er dan maar $25-$30 excl verzenden van maak ? :x

Posted

Dacht dat we redelijk concurrerend waren Robert, vandaar dat ik even verbaasd was vanwege de $ 16 voor 100.

We hebben juist de aanbieding met de proraso as of asb erbij zodat we de supermarkten op ebay nog enigszins bijhouden.

Posted

Buitenom de scheerervaring die bij iedereen verschillend kan zijn, ben ik de enige die zich onwijs irriteert dat de lijm van het papiertje elke keer weer op de snede van het mesje zit? Onwijs irritant en voor mij de reden om niet te gebruiken...

Posted

Dat is de "handtekening" van de fabriek in St. Petersburg. Het zit bij mij alleen nooit op de snede zelf, maar dan praat ik niet specifiek over de Silver Blue.

Posted
Buitenom de scheerervaring die bij iedereen verschillend kan zijn, ben ik de enige die zich onwijs irriteert dat de lijm van het papiertje elke keer weer op de snede van het mesje zit? Onwijs irritant en voor mij de reden om niet te gebruiken...

Nee hoor, ik irriteer me ook aan die lijm en ik heb dat in een SOTD over dit mesje en andere mesjes, ook al geschreven.Alleen was ik dit vergeten in de revieuw.De Gillette mesjes uit India en Changhai hebben die lijm ook.Zelf haal ik die lijm er eerst af met heet water en voor mij werken ze dan gewoon perfect.Dit omdat je ook een bepaalde olie eraf haald.

Posted

Ik geloof dat ik nog geen Gillette India mesjes heb gebruikt, ok wist niet dat die ook dezelfde methode gebruikten. Lijm of niet, ik wil de Silver Blue nog steeds graag proberen.

Posted

In ieder geval de indian blacks '7 'O Clocks' en de chinese 'super blue' hebben die lijm.

Marcel, ik kan je een paar 'Silver Blue's' sturen.Dan heb je een kleine indicatie.

PM me maar.

Posted

Het rare is wel dat de mensen op de buitenlandse forums zich daar niet over irriteren, maar wel over de kartonnen doosjes

• 2 weeks later...
Posted

Laatst een pakje besteld en moet zeggen dat ze erg bevallen. Super smooth en glad

Jammer van de lijm maar heb er nog geen hinder van ondervonden

Posted
Jammer van de lijm maar heb er nog geen hinder van ondervonden

Tegenwoordig hebben alle Gillette mesjes dit en dus ook de Chinese en de mesjes uit India.

Wanneer ik de lijm laat zitten, voelen ze al gelijk trekkerig aan, maar wanneer ik het eraf krab en vervolgens laat weken in heet water, dan snijden ze alsof ze door de boter heen gaan.

Posted

Ik doe een beetje zeep aan me vingers en wrijf dit over de mesjes, daarna even afspoelen en in de krabber.

Posted

Nee gewoon je vinger over de harde zeep halen, hierdoor zit er net een beetje zeep aan je vinger.

Je haalt niet alles ermee weg maar merk dat als je dit doet er geen lijmresten meer aan je krabber komt te zitten.

• 1 year later...
Posted

P_M_Gillette_Silverblue.jpg.54127c93155bc714a0ec0691e22cb117.jpg

De Gillette Silver Blue is een mesje van het soort, waar je niet naar op zoek moet. Het is een goed bruikbaar mesje, maar voor mij zonder hoogte- of dieptepunten. Er inmiddels 2 van gebruikt, de 1e ging april 2014 7x en deze 6x mee. Heb niet de behoefte om hier een grote voorraad van aan te leggen, maar als je mesjes nodig hebt en vind deze onderweg op vakantie of zo, kan je ze rustig kopen. Dit mesje was gesponsord door Jan Zoethout. Daar ik op dit moment ook geregeld even het schedeldak meeneem, is de inzet vergelijkbaar met het 1e exemplaar, immers op het dak slijt het bij mij iets meer, dan op de bakkes.

Mijn oordeel: Ruim voldoende, koopwaardig, maar er zijn betere. Ik koop ze niet op voorraad.

1- Krabber: Above the Tie_S1

Een nieuw mesje vandaag. Is al meer dan 2 jaar geleden, dat ik deze voor het eerst gebruikte, april 2014. Van Jan Zoethout een paar gekregen om te testen. Welnu de vorige deed het bij mij 7 x in diverse Gillette adjustables en nog een paar anderen. Vanmorgen voelde het meteen vertrouwd en goed bruikbaar, zeg maar een gemiddeld goed mesje. Geen verrassingen.

In de S1 3 rondes scheren, alsof met een oude bekende. Prima snit en met de hoek kwam het ook niet zo nauw. De levensduur moet hier de doorslag geven. Ik heb betere mesjes, maar ach dit voelt om te beginnen niet verkeerd.

2- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De 2e beurt met het mesje is net als de vorige gewoon goed niet uitstekend, niet aan de maat. Gewoon gemiddeld goed. Als het nooit minder is, is het best.

In de Ikon #101 1e ronde OC, daarna 2e en 3e SB. Betrouwbaar werk, geen krasjes en schrammen.

3- Krabber: Above the Tie_S2

Ook met de schedel kan de Silver Blue goed uit de weg.

In de S2, immers er moest weer stevig haar af, wat groeit dat hier onder de Franse zon. De combi maakte korte metten met dit kapsel van 3 dagen.

4- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Ofschoon de Silver Blue het gisteravond al voor de kiezen had gehad met de schedel, deed hij vandaag gewoon zijn ding. Scheren. Niets bijzonders. Gewoon scheren.

In de Fat Boy op 6 een geweldig vlotte en doeltreffende beurt. Glijden dat zeepje. Alsof je een paling door de vingers laat glippen. Mooi glad geschoren en een frisse kop. Niks parfum of zo, maar lekker fris. Het mesje had geen enkele moeite en de combi leek erg tam, daar er minimale weerstand was.

5- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Silver Blue heeft zonder op of aanmerkingen mijn 5 norm gehaald. Doet gewoon wat ik er van verwacht, haren afsnijden zonder irritatie of weerstand. Heel gewoon de gulden middenweg. Denk dat het aardig aan mijn gemiddelde gaat komen. Zeker morgen nog.

De open of de dichte kant van de Ikon #101 maakte vanmorgen nauwelijks of geen verschil. Het mesje doet het er goed in.

6- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Het mesje heeft het eigenlijk wel gehad vandaag, eerder dan ik verwachtte eigenlijk. Wat rauw in gebruik, maar nog redelijk scherend.

In de Fat Boy op 7 ging de baard er nog goed af, maar niet echt comfortabel. Wel goed glad geschoren, maar moest nadrukkelijk opletten, dat er voldoende huidcontact was. Dit, terwijl de boel heerlijk gleed op de verzeepte olijfolie. Dat kan beter, dus spaarpot voor deze Silver Blue.

Naar index Harkos

Guest Gusto
Posted

Ik vond dit ook maar een matig mesje.

• 4 years later...
Posted

Zit er veel verschil tussen de GSB en de Platinum? Die laatste heb ik zelf in huis en ben er wel tevreden over. De GSB ken ik (nog) niet.

Posted

Volgens mij is de silver blue opgehouden te bestaan en is er nog alleen platinum over. De keren dat ik de silver blue besteld heb kreeg ik steeds platinum....?

Posted
dhr K schreef 21 minuten geleden:

Volgens mij is de silver blue opgehouden te bestaan en is er nog alleen platinum over. De keren dat ik de silver blue besteld heb kreeg ik steeds platinum....?

Wat lezen her en der doet dat inderdaad vermoeden

• I like it 1