Shaving Silly Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Het lijkt mij leuk om jullie een beetje mee te laten "kijken" wat er nou zoal gebeurd in een kapsalon / barbershop. Er zijn vaak van die leuke voorvallen dat je denkt die moet je eigenlijk opschrijven dus dat ga ik doen en hoop dat jullie het leuk vinden en een beetje mee kunnen lachen met de gekke , leuke en lieve dingen in mijn kapsalon. Kus Silly
Marcel Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Deze mag van mij gewoon in "Algemeen scheren" hoor, topic daarom verplaatst. Ik ben benieuwd naar je avonturen!
Carloz Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Ben benieuwd! Volgens mij vertellen mensen nergens zoveel als in een kapsalon/barbershop. Doet me denken aan het programma Taxi van enkele jaren geleden.
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Dank je wel Marcel, dat is mij nog steeds niet duidelijk waar wat onder gebracht moet worden dus toppie!!
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Het is vandaag een wat rustig beginnende dag zoals gewoonlijk heb ik Tom om te scheren. Het doel was om mijn net geslepen mes door Rolf uit te proberen op de wangen van Tom. We beginnen vol goeie moed en na wang 1 begint mes het geluid grr grr grr te maken en hoe ik het ook went of keer het voelt niet scherp aan terwijl ik weet dat Rolf scherp slijpt ??? Alle hoeken in graden geprobeerd maar het blijft niet lekker aan voelen ook voor Tom. Overstappend naar de Menrock shavette komt het volgende probleem van halverwege het mesje vervangen en zitten mijn te lange nagels weer in de weg bij het sluiten van het mes ik voel me langzaam pissig worden en Tom zegt heel droog : ik zit vol bewondering te kijken hoe je zit te klooien. Terwijl ik het volgende shavette pak mijn favoriete Tondeo altijd lekker en makkelijk te vervangen in zijn mesjes komt er een 90 jarige dame binnen die het allemaal wel zelf kan dus kluunt ze over mijn onmogelijke hoge drempel naar de serre om haar jas weg te hangen, op het moment dat ik mes op Tom zet zie ik in mijn ooghoek de dame gevaarlijk slingeren en die landt zo ongeveer in de mand met handdoeken die onder de kapstok staat , zooooooooooooooo eigenwijs , ik wil nog helpen maar nee hoor het ging prima Tom bijna een jaap in zijn keel en ik een hartstilstand, dat kan nog wat worden vandaag ..............................................................
Marcel Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Dank je wel Marcel, dat is mij nog steeds niet duidelijk waar wat onder gebracht moet worden dus toppie!! Alles wat niks met scheren te maken heeft, hoort daar. Vandaar de topics over huisdieren, horloges, zakmessen en whiskeys
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Ik dacht omdat het over mijn kapsalon gaat [ dus ook knippen van dames ] dat het onder huisdieren en whiskey viel hahahhah
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Misschien is het wel grappig om te vertellen hoe ik bij het scheren terecht ben gekomen. Ik had een workshop bij WOF mijn groothandel gedaan in scheren van Jan Heideman en Tom mee gevraagd als model [ dat is hij nog steeds trouw iedere week ] Er was al enorme lol voordat we op de workshop waren en het idee was geboren omdat er heel negatief gereageerd werd door mijn mannelijke klanten om het als het niet zou lopen in mijn zaak dat ik het wel in lingerie zou gaan doen en ik was er van overtuigd dat het dan zeker ging lukken hahahhahha Op de workshop aangekomen staat daar de meest saai uitziende Charley Chaplin achtige verschijning die je je maar kan voorstellen en mijn beeld van stoere getatoeëerde kerels werd gelijk teniet gedaan , Charley melde dat een te laag truitje bij een vrouwelijke barbier erg aanstootgevend was maar mijn Amsterdamse accent en enthousiasme kon hij volgens mij toch wel ergens waarderen Met de nodige kennis en de info : ga er eerst maar eens 100 scheren ben ik aan slag gegaan en al gillend en krijsend de bochten door met messen krabbers en andere hulpmiddelen op vriend en vijand geoefend tot ik het iets minder warm kreeg en ik een advertentie op Marktplaats zetten en Rolf daar op reageerde en zo kwam met Rolf een nieuwe dimensie het fenomeen scheren echt in mijn zaak.
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Er word tegen het raam geklopt , ik sta te knippen en een andere klant [ mijn leeftijd ] staat voor het raam en zwaait . Ik zie een sip gezichtje , nerveuze trekken op haar snuit en ik wenk haar naar binnen. Even later komt het verhaal er uit , in de wirwar van vlagen van het verhaal begrijp ik dat ze zich ziek gemeld heeft, ze werkt op speciaal werk iets ? Ik ken haar verhaal , haar zorgen , haar kwalen, haar zieke moeder en hoef niet veel te zeggen alleen maar even te luisteren , ik omhels haar even en ik hoor een zachte snik , ze is verdrietig en moest even haar verhaal kwijt. Ik geef haar nog een knuffel en wens haar sterkte en zeg dat ze fijn moet gaan lopen , tot zaterdag roept ze duidelijk wat vrolijker en vertrekt. Dag Lievie roep ik naar haar.
antonius Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 goed bezig sill,je hebt door je werk toch een maatschappelijke functie,net als een bar medewerker. gr ton
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Ik vraag me serieus af of jullie dit allemaal wel willen weten, net een dame geknipt was 65 jaar getrouwd vorige week zondag en de maandag was haar man dood , weer huilen en dan sta ik mee te huilen achter mijn klant wat een verdriet dan toch. Ik zou een geweldige huilvrouw zijn op begrafenissen , ik schiet gelijk vol als er een begint , gelijk mee janken pffffffffff Nou op naar de volgende ihihihih beetje humor kunnen we vandaag wel gebruiken !!
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Ik ga maar ff met mijn muts op de zenstoel zitten want erg vrolijk word je niet van zo'n dag hahahhahha Ik meld me weer als er humor is !!!!
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Nou ja het was gewoon een niet zo'n leuke dag met verdrietige mensen en dan moet ik heel snel omschakelen in mijn eigen gevoel. Ik kan dat niet vasthouden dan word ik zelf gek. Maar als je mensen stijf van de zenuwen of verdriet hun verhaal ziet doen met tranen in hun ogen en op hun wangen dan kan ik niets anders dan ze vast houden en even knuffelen dat raakt mij zo erg. Ik dacht ik start dit topic omdat ik altijd van die gekke voorvallen heb maar ik merk gelijk dat er ook veel emotie in mijn winkeltje is.
PI56 Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Je hebt gewoon een soort van sociale werkplaats. Mensen willen gewoon gehoord worden. Dat vinden ze heel belangrijk. En dat maakt je tot een goede barbiere. (zelfs al zou je niet zo goed knippen en scheren) Geloof mij, ik werk in een ziekenhuis en merk dat de dokter die oprecht naar zijn patienten luistert, maar minder goed behandelt toch een betere dokter gevonden wordt dan de knappe kop die alleen maar naar z'n computerscherm tuurt en op z'n tijd knikt en ja en nee zegt. Gelukkig maken wij net als jij ook heel veel mooie, ontroerende en grappige dingen mee.
Welf Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 De (sorry voor het woord) kapsalon waar ik heenga kom ik al jaren. We hebben ook heel lang samen gebowld en spelen nog bij dezelfde vereniging. Als ik daar zit vertel ik om de één of de andere reden ook meer dan ik normaal doe. Het zou toch iets kunnen zijn met vertrouwen wat je opbouwt met iemand en ook al zitten er vaak treurige verhalen bij (waren die van mij ook) lijkt het me toch fijn dat mensen het delen met je. Ik neem mijn hoed af voor zulke mensen.
PI56 Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Dank. Ik vind het heel mooi om het te (mogen) doen.
Shaving Silly Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Ik denk dat mensen in de zorg en in een verzorgend beroep zeker meer horen van hun klanten / patiënten dan in andere beroepen. Ik denk het feit dat je aan iemand zit maakt al dat je dichter bij je klant bent en sneller een hand op een schouder legt of even over een arm aait , ik zoen snel , mensen vinden dat soms raar maar als ik een demente oma plaag en ik wil dat laten merken dat ik haar plaag zoen ik op haar slaap en lach lief naar haar , geef iemand een zoen boven op zijn hoofd of voorhoofd , hou iemand even vast. Ik ben nogal lijfelijk en dat word toch wel gewaardeerd. Nadeel is dat ik heel dicht met mijn emotie in mijn werk sta en het daardoor minder makkelijk van mij af kan zetten. Vandaag was een verdrietige dag, .................................................... morgen word weer anders !!!!
Shaving Silly Posted November 27, 2014 Author Posted November 27, 2014 Ik ben al volop met de kerst bezig , in de schuur zoek ik naar alle spullen en ben zoals gewoonlijk alles kwijt Ergens moet een grote omgekeerde paraplu zijn waar een lantaarnpaal in komt te staan en sneeuwpoppen en sneeuw wat naar beneden komt maar waar heb ik die [ nou ik ??? ] waar is hij vorig jaar opgeborgen ???? Vanavond als iemand de trap kan vasthouden maar even op de zonder van de schuur klimmen en het nodige naar beneden halen. Leuk ik heb er nu al zin in !!!! De meest leuke tijd in de kapsalon is de december maand iedereen is dan gezellig en veel lichtjes en warmte. Ik kan de hele maand mijn mooie jurken aan en leef in een kerstwereld.
Shaving Silly Posted November 28, 2014 Author Posted November 28, 2014 Op vrijdag sta ik altijd in een piepklein kapsalonnetje [ 3 bij 6 meter ] in een luxe appartementen complex voor 65+ maar de gemiddelde leeftijd is 80+ hahhahah Afijn in het kader je kan nooit vroeg genoeg zijn met de kerst klom ik al zingend gingelbals gingelbals op de vensterbank om 2 engeltjes en een tros gouden kerstballen in druifmodel op te hangen , op het zelfde moment zie ik mijn overbuurman op tig meter afstand zo ongeveer een doodsklap achter over maken met zijn stoel en die goeie man is nog ruim 20 minuten in shock blijven staren naar mijn ramen en dacht waarschijnlijk: OMG !!!! Die mafketel die normaal al in die belachelijk bus aan komt zetten gaat kerstversiering ophangen !!! Zijn vrouw zat doelloos aan de zelfde tafel , vermoedelijk ook een huwelijk waar al jaren geen gespreksstof meer in zat en ik probeerde nog wat contact te krijgen met de overburen door wat te zwaaien en mijn duim op te steken maar de schok was denk ik te groot. Op het moment dat ik het "merry Chrismas" bord aandeed en de lampjes gingen branden dacht ik ff dan de man een acute hartafwijking zou oplopen dus dat maar even uitgedaan want het was te veel voor buuf en buum, die zich al enorm storen aan mijn lamp met OPEN en een bewegende schaar er op. Maar dan ben je lekker bezig en dan komt er steeds meer uit de meterkast en roep ik vrolijk tegen iedereen die binnen komt Merryyyyyyyyyyyyyyyyyy Chrismoes en komen de 80plussers als snel in een kerstsfeer en zingen we nog net geen stille nacht heilige nacht. Het is vanaf vandaag kerst in Huize Avondrood, bij mij in huis staat de kerststal al en de kerstmannetjes vermenigvuldigen zich wat sneller dan geplant maar ik ben er klaar voor !!! VROLIJKE KERSTMAAND !!!!
Shaving Silly Posted November 29, 2014 Author Posted November 29, 2014 Robkars , jaaaaaaaaaaaa was gezellig, Rob geknipt , niet geschoren , hij was al glad en ik snoeidruk dus geen scheertijd jammer maar wel een mannendag gehad vandaag met veel heren en jongens knippen.
Recommended Posts