Jump to content

reiskrabbertje

henkverhaar

Recommended Posts

Dankzij de LORD inkoopactie eindelijk een reiskrabbertje kunnen maken waar ik me ook fatsoenlijk mee kan scheren:

https://www.dropbox.com/sc/9kpxtz0fprbete8/AAAQ5GoRqc9YAe-oqBBTmUsca

(Ik kan geen dropbox-fotoos meer als inline image plakken, dus maar een linkje naar de foto...)

De LORD S625 is een driedelige krabber (dwz. losschroeven om een mesje te plaatsen) met een goedkoop kunststof stokje als handvat. Net als de Gillette G1000 TTO. Het handvat is eenvoudig te verwijderen, en het kopdeel, inclusief het metalen topeind van het handvat is dan eenvoudig in een custom houten handvat (in dit geval een reishandvat) te zetten. Ik had al een aantal andere typen geprobeerd, zoals de genoemde G1000 (maar omdat dat een TTO is met een tamelijk kwetsbaar mechanisme is er niet met goed fatsoen een custom krabber van te maken, zeker niet een met een kort handvatje), de Parker driedelige kop die The Golden Nib levert (maar die vind ik vreselijk scheren - daar wordt mijn gezicht helemaal akelig van), verschillende vintage reiskrabbers, en een Merkur 34C (maar ook daar wordt mijn gezicht gehakt van - iemand interesse?), maar had dus nog geen reiskrabber gevonden waar ik enthousiast over was. De LORD krabber, hoewel wat goedkoopjes, scheert mij naar behoren, en laat zich ook nog eens fijn van een custom handvat voorzien.

In het kader van de 2e LORD inkoopactie heb ik nog 9 van de LORD S625 krabbers, dus als iemand een krabber met custom (reis)handvat wil...

Henk

Geinig gedaan Henk! Ik neem zelf meestal gewoon de L6 mee die ik thuis ook gebruik. Past prima samen met een kwastje en mesjes in een leeg Bartex potje en dat is dan meteen weer mijn bakje voor mijn scheerwater. Kan net erbij in mijn toilettas!