cutthroat Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 - Kropp 5/8 ronde punt - L'Occitane Plisson - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Nivea sensitive asb Vandaag weer een prima scheerbeurt met de Kropp. In drie passes een DFS. De aluin gaf wel wat prik, de Pinaud deed dat nog eens dunnetjes over. Afgemaakt met de Nivea. Klaar voor een nieuwe werkweek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1), De Vergulde Hand, Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole, Sputnik 6e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Resultaat BBS, De Sputnik, voor de 6e x gebruikt. Vandaag is de Sputnik achter de horizon verdwenen en in de spaarpot geland. In de allemansvriend Merkur 38C was het echt trekken om de baard er af te krijgen. Mesje is enerzijds goed bruikbaar in een wat agressievere krabber, anderzijds is 6 beurten ook genoeg. Deze 6e beurt was echter dusdanig moeizaam, dat er geen kans meer inzit in een andere krabber. De De Vergulde Hand met de Turkse varkenshaar (Lider 1) klopte een prima schuim. Lekker veel water er in, zodat een goed geleidende schuimlaag ontstaat. Een Airbus had er een buiklanding in kunnen maken. Al met al wel weer een bevredigende scheerbeurt, maar geen uitschietertjes. Echt klassiek simpel, maar goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Gillette old type/iridium super Semogue 1305 Cella Floid Amber Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 L'Occitane Plisson Klar Kabinett EJ de89l Polsilver super iridium Floïd Black De Vergulde Hand asb Na 7 keer was het genoeg voor deze Polsilver. Niet slecht, maar de oude Polsilvers gaan 12 tot 15 keer mee en de oude Iridium Supers gaan zo'n 8 tot 10 keer mee. Deze presteert dus net iets minder, maar zeker een fijn mesje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Even denken ... Schick Krona krabber Feather mesje (3x keer) Whipped Dog synthetische kwast ARKO stick Zwitserse Pitralon De WD blijft toch een heel ander soort schuim maken dan de TGC kwast. Met de TGC wordt het heel romig en egaal. Het WD schuim is toch wat "klodderiger", om er maar een label op te plakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavgink Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 ... Angel Pubes ... Prep: Musgo Real Glycerine Soap Brush: L’Occitane Plisson Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’ Blade: Hema (2) Lather: Taylor of Old Bond Street ‘Sandalwood’ Post: Nivea Sensitive ASB After: Pinaud Clubman 'Virgin Island Bay Rum' Dat de Plisson een heerlijke synthetische kwast is weet bijna iedereen wel. Maar toch na 2x gebruiken zijn dit de dingen die mij opvielen ten opzichte van mijn Semogue varkentjes: Minder Backbone Enorm zachte haren Schuim heeft andere structuur (gladder en 'zachter') Kwast hoeft niet te weken Binnen 3 a 4 uur vrijwel droog Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Het viel mij ook al op dat het schuim, eigenlijk vooral met Klar Kabinett, wat zachter en "fluffiger" leek te zijn. Maar toch stevig genoeg om goed te beschermen. Heerlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Lord L6 L'Occitane Plisson Gillette Silverblue 2x Toobs Sandelwood Proraso prot av Blauw Een zeer fijne en gladde scheerbeurt voor de 3e keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Een merkwaardige ontdekking in de badkamer; borstel zeiknat, de Bartex zeiknat en mijn krabber (met mesje!) onder de zeepresten! Niet mijn werk dus morgen zijn mijn kinderen rijp voor een Guantanamo Bay behandeling! Denk je dat ze al oud genoeg zijn om hun verstand te gebruiken en dan krijg je dit. Mijn vrouw was het niet; die heeft vanavond die behandeling al ondergaan en doorstaan.... Het mesje (koolstofstalen Captain) deed echt niks meer terwijl die normaal echt niet op zijn na 6 scheerbeurten; het voelde nog prima aan de laatste keer. Dus met een kop vol schuim even snel een mesje gepakt dat nog in de badkamer lag, een Silver Star; een Lord ondermerk zeg maar. - Bartex (druipend.... ) - P.160 - Vulfix #6 (natter dan wanneer ik klaar ben met scheren... ) - Lord L5 - Silver Star SS (1) - Pitralon F Zowle de L5 als de Silver Star zijn producten die voor mij tweede keus zijn; ze doen het maar als ik iets te kiezen heb dan gebruik ik ze liever niet. Het is dus ook niet echt verwonderlijk dat ik deze combinatie nog nooit gebruikt heb. En zo levert dan het onverantwoordelijke gedrag van één van mijn kinderen onverwacht iets moois op; de combinatie tilt zowel krabber als mesje naar een hoger plan (UEKAZ!). Prima scheerbeurt met voortreffelijk resultaat in twee passes met minimale touch-ups! Lekker!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted November 25, 2014 Author Share Posted November 25, 2014 - ERN The Crown & Sword Razor 6/8 - HJM das - TFS ginestra di taormina - Aluin - La Toja manantiales asb Wederom een prima scheerbeurt met de ERN. In drie gangen een DFS resultaat. Aluin deed nauwelijks iets, dus afgemaakt met de heerlijke La Toja asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Ikon OC/iridium super Simpson commodore x3 Plisson zeep Speick asl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Vero Black Fibre Harkos®, Mitchells Woolfat, Gillette Slim adjustable, Super-Max_Stainless 1e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Resultaat BBS, De Super-Max_Stainless, voor de 1e x gebruikt. Weer een volledig nieuw mesje voor mij dit keer. Viel niet tegen iets beter dan Derby, maar de eerste keer niet geheel overtuigend. In de Slim Adjustable begonnen op 5, maar na 2 passes, WTG, XTG nog steeds prik op de hals en wat touch ups weg te werken op de kaken. Dus nog een 3e uitgebreide pass, eigenlijk 3,5, waarbij de adjustable op 7 iets agressiever werkte en het verlangde doel werd bereikt. De Mitchells Woolfat met de Vero Black Fibre Harkos® kunnen er niet de oorzaak van zijn dat dit mesje wat meer zorg nodig heeft. Na even laden en kloppen had ik weer een heerlijk schuim, zonder problemen, zoals wel eens op het forum beschreven, dat men lastig een rijk schuim krijgt van de MWF. Mijn Black Fibre maakt er korte metten mee en een stevig dik schuim van. Afgewerkt als gewoonlijk en had ik uiteindelijk weer een BBS, die me goed verzorgd de dag weer doet beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Semogue Barbear Classico Texugo Petal Pusher Fancies Black Tea Gillette Aristocrat Junior Polsilver Stainless Speick AS/444 ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Synthetische bamboe kwast Cella Chinese Gillette Tech / Gillette goal Lord L6 / Lord ss classic Floïd Black De Vergulde Hand asb Het Goal mesje heeft niet eens de eerste gang afgemaakt. Voelt behoorlijk bot. Van de week probeer ik het nog een keer in een andere krabber. Ook de classic super stainless scheert heerlijk. Maar ik moet dan ook nog een mesje van Lord vinden wat ik niet prettig vind scheren. De bamboe syntheet gaat voorlopig de la in. Blijft echt een reiskwast. Vero ook maar opgeruimd, zie ik mezelf echt niet meer gebruiken voorlopig. Omega 10019 laten staan, volgens mij gebruikt mn vrouw deze nog. Voor mij gaat er echt niks boven de Plisson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LookOut Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Gisterenavond eindelijk een aluinsteen gekocht in het Kruidvat, en dan in de buurt inkopen gedaan bij de Delhaize. Zie ik daar ook een aluinsteen liggen bij de scheerspullen! Had ik dat vroeger geweten ... Anyways, cold shave gedaan bij het thuiskomen: L'Occitane Plisson kwast Lord L6 Lord Super Platinum (2) Nivea Mild scheercrème aluin Nivea Sensitive asb Deze keer geen ATG gedaan in de hals, aangezien ik daar de laatste 2 scheerbeurten enkele wondjes had gekregen. Op de kaken wel 4 passes gedaan. De platinum mesjes vind ik ongeveer hetzelfde scheren als de chrome mesjes. Misschien dat ze langer zullen meegaan. De aluinsteen prikte niet zodanig veel (voornamelijk in de hals), maar vond mijn huid niet prettig aanvoelen nadat ik het wegspoelde. Eens zien volgende keer of een preshave dit opnieuw zal verhelpen. Het was wel lekker zacht na het aanbrengen van de asb. Volgende keer weer met warm water scheren om te zien of er een verschil is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 merkur 34c polsilver si plisson fibre mike's coconut florida water alweer. wat een geweldige combinatie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Gillette Slim adjustable H2 Gillette silver blue 3x L'Occitane Plisson The Art of Shaving pre-shave oil GFT 'Rose' scheercreme Aluin Proraso prot av blauw DVH ASB Vandaag de 'slim adjustable' en het mesje voor de 4e keer gebruikt.De combie met de Pre-shave oil en de GFT 'Rose' gaven een comfortabele beurt.Resultaat een BBS in 3 passes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Vanmiddag de Coiffeur een touch-up gegeven. Ik vond hem de vorige keer niet scherp genoeg. Dit keer was het spot on! Moest het zelfs bekopen met een sneetje, 1 momentje van onoplettendheid en het mes beet terug. - Coiffeur, 13/16 half hol - Proraso groen pre-shave - BdF Raffinato (in een proraso potje ) - Floid After Shave splash - L'Occitane Plisson synthetische kwast Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 - Warme handdoek - Bluebeards Revenge Scimitar - Lord Platinum Class - Cella - Muhle Silvertip Fibre L - Aluin - Clinique Post-shave soother Vandaag de nieuwe Muhle kwast binnengekregen, en alvast ter voorbereiding op mijn vakantie in Februari, geprobeerd om op te schuimen op het gezicht. Ik wil immers niet het hele arsenaal aan schoteltjes en bakjes meenemen. Nu is deze kwast van een heel ander kaliber dan mijn Toobs fijndas. De Toobs is boterzacht en fluffy en heeft totaal geen backbone (werkt super met scheercreme in een kom. De Muhle is nog nieuw en stug en heeft veel meer backbone. Tevens heb ik met de Muhle veel meer water nodig voor een goed schuim. Het zeep laden gaat wel stukken makkelijker dan met de Toobs Verder ging het opschuimen wel redelijk. Helaas was mijn pakket van BdF met mesjes, een Pearl OC, Pinaud en PPF coconut net op het moment dat mijn vriendin al weg was, en ik nog niet terug was. Jammer, morgen maar. Het Lord mesje dat ik gebruikte raspte even door het 3 dagen baardje. De tweede pass ging beter en soepeler. Aluin gaf een beetje prik. Zag wel gelijk dat mijn BBR Scimitar mesje zijn chroomlaag al begint te verliezen. Dat is wel erg snel na 4 maanden. Maar even een mailtje gewaagd aan de winkel van aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted November 26, 2014 Author Share Posted November 26, 2014 - Onbekend "zwaluw" mes 5/8 - Chinese syntheet - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb De Chinees kan ik kort over zijn: deze heeft promotie gemaakt. Tot afborstel-kwastje met als nieuwe standplaats de schuur. Mij veel te hard en te springerig. De rest van de beurt was redelijk. Wel in drie gangen een DFS, maar het ging niet zo soepeltjes als ik gewend ben. Aluin gaf ook iets meer prik als normaal, de Pinaud deed daar zoals gebruikelijk een schepje bovenop. De tabacco asb gaf weer de broodnodige verlichting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Plisson_Fibre, Monsavon_Bol a raser, Pearl OC TTO Black, Super-Max_Stainless 2e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Resultaat BBS, De Super-Max_Stainless, voor de 2e x gebruikt. Vandaag een wat mindere ervaring. In de Pearl OC TTO voelt het mesje wat rauw aan. Net nog geen trek, maar ook niet echt comfortabel. Morgen een herkansing, maar dit is geen hoogvlieger. De Monsavon_Bol a raser met de Plisson_Fibre gaf een heerlijk schuim. Met de Plisson kan je er aardig wat water in kloppen en krijgt dan een goed glijdende schuimlaag. Verder niets bijzonders deze zeep, maar voor de prijs erg goed. De Plisson nu voor de derde keer gebruikt. Het is een prima kwastje, maar toch niet zo goed als er hier over wordt gezegd. Natuurlijk UEKAZ, maar heb inmiddels 4 Fibre kwasten en de Plisson komt voor mij op de derde plaats. Vindt het kwastje wat te slap. Het gevoel is wel lekker zacht, maar biedt net te weinig weerstand om stevig op de bakkes te soppen. Ik vergelijk dan met Mühle, maar ook daar is onderscheid. Heb twee Mühles een kleine kwast en een stevige knot in een eigen handvat, de Jeruzalem Fibre. De kleine komt op de vierde plaats vanwege de dichtheid van de haren. Dit kwastje heeft meer backbone, maar minder haar als de Plisson. De Jeruzalem echter steekt er met kop en schouders boven uit vanwege dichtheid, backbone en omvang van de knot. Niet getreurd heb me toch lekker geschoren. Goed afgewerkt en kan ik er weer tegen vandaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 BdF Raffinato L'Occitane Plisson EJ de89l met gillette goal Lord L6 met Lord ss classic BdF Raffinato asb Ook in deze krabber is de gillette goal helemaal k+t als je het mij vraagt. Dit is het eerste mesje waarbij ik "chicken-skin" krijg als ik het gebruik. Echt een heel naar gevoel met dit mesje. Meteen weg geduveld en lekker de Lord erbij gepakt. Er hangt nog lichtjes een amandelgeur om me heen. Lekker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 € 2 synthetisch Ebay kwast BDF Crazy Sandalwood EJ met sample mesje dat ik kreeg bij de CS Cacharel edt DVH asb Heerlijk scheerbeurt op de woensdagmorgen. De kruidige geur van het gekke sandaalhout kan ik wel waarderen en met de scheerondersteunende eigenschappen is ook niks mis. De Cacharel prikte, afgesmeerd met de DVH asb. Inmiddels is de Cacharel bijna verdwenen en komt het gekke sandaalhout er af en toe weer tussendoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 (edited) Gillette Slim op 5 Hema 1e Omega 10019 DVH zeep Pitralon Classic Heerlijk scherp Hema mesje in vergelijking met Supermax. Combi Omega 10019 en DVH zorgt voor volle kwast met schuim. Na een tijdje Arko was het wel effe wat meer water pakken, maar da`s geen probleem. Na de Pitralon de koele buitenlucht in: Heerlijk!!! Edited November 26, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Merkur 37C/iridium super Omega varkentje Arko ice mint Skin bracer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts