Ga naar inhoud
michigalex

Wat heb je geslepen vandaag?

Aanbevolen reacties

Vandaag voor het eerst .......

Mijn Schukar 5/8" is eind vorig jaar nog door @efsk  bij gescherpt. Daarna heb ik het mes nog zo'n 20 keer gebruikt en in de tussentijd een 12K Chinese steen van @efsk gekregen. Deze vandaag voor het eerst gebruikt om het mes weer bij te scherpen. Geen flauw idee of ik het goed gedaan heb, de laatste keer ermee scheren is ook alweer even geleden. Ik kan het vanavond vergelijken met de scheerbeurt van gisteren die ik met mijn custom Koraat heb uitgevoerd.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Herder #30 eerst opgeschoond en daarna de snede gezet tot 2k. De snede ziet er goed uit en nog steeds 8/8

Straks verder slijpen en morgen een testshave voordat we verder gaan poetsen

83d134796d7b6578dbb8d006340bb3b1.jpg

fb6b5a88c0266123bd2c653897f23412.jpg

36fe034f2585139e2040d3bd3e347080.jpg

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren mijn Herder testmes weer geslepen.

Eerst het mes langs de zijkant gehaald om bot te maken daarna op de Naniwa chosira 1k gaan slijpen, mes bleef niet plakken maar  water kwam omhoog  daarna door naar de Okudo 2 ronden + 1 x tomo. 

Vanmorgen testscheerbeurt en voor het eerst een mes die ik zelf geslepen heb vanaf de bevel die goed scheert. :)

dit smaakt naar meer. 

setup:

SWK zo shuttle

Shavemac DO1 2 band

Herder testmes

Catie's bubbles Le Marche du rasage

Pinaud citrus musk

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Wim!

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kamp schreef 2 uur geleden:

Vanmorgen testscheerbeurt en voor het eerst een mes die ik zelf geslepen heb vanaf de bevel die goed scheert. :)

dit smaakt naar meer. 

Zie je wel dat het lukt! 😎 De vraag is nu heb je wel messen genoeg om te oefenen? ;-) 

Deze namiddag ook maar weer wat gaan slijpen, niet mijn favoriete bezigheid maar ja het hoort erbij.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Kamp 

Inderdaad heel mooi.

Ik heb eindelijk voor het eerst mijn Willy Lange met de Thuringer helemaal fijn kunnen finishen. Scheert nu weer super.

Smaakt ook naar meer. Nu op de camping waar ik de wintersport caravan heb neergezet en eind van de week thuis eens een beter mes gaan bijscherpen.

• Vind ik leuk 4
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.