Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu ben ik na het gebruiken van een Gillette Sportsman, Chinese Tech, Feather Popular nog steeds van mening dat er niets boven de DE89/R89 kop gaat. Ik wil alleen een ander handvat er op hebben.

Ik zat zelf te denken aan een bulldog handvat (weber of de Ikon Bulldog II) Maar wat een prijzen zeg... :cry:

Voordat ik tot een aankoop over ga vraag ik mij af of anderen dat hebben? Zo ja, ervaringen? of is het alleen uiterlijk?

zo wordt hij dan... :o

RTnIG4A.jpg

zo mooi!

Posted

Ik deel je mening hoor! gaat niets boven een DE89/R89 kop. Ik heb een glad handvat en nooit echt problemen mee gehad maar lijkt me ook wel lekker om te kunnen wisselen.

Posted
Vraag me al een poosje af hoe het dan met de schroefdraad gaat. Past dat op meerdere merken koppen?

Niet op alle koppen, zo heeft Fatip bijvoorbeeld een afwijkende schroefdraad, maar wel op veel. Soms is er niet genoeg ruimte of zijn uitsparingen in de kop te krap om het handvat mooi aan te draaien. Dit wil nog wel eens het geval zijn bij Gillette NEW koppen.

Op de meeste Gillette koppen kun je gewoon een Edwin Jagger of Muhle handvat zetten en vice versa. De meeste nieuw gemaakte handgrepen houden dezelfde maat schroefdraad aan.

Posted

zo 90gram! maar dat is niet een bulldog look... wel erg mooi... kan 3gor4 binnenkort vast ook maken :P

Of zoiets?

DSC04136.JPG

Ook erg mooi! is dat van Pearl oid? ik herken hem niet... Jullie hebben geen custom handles op de site staan he? alleen shaveandmore.. maar daar hoor je toch niets van.

Kijk eens in dit draadje.

Een Apollo handvatje heb je voor $25,- (inclusief verzendkosten) ..... 8-)

Thnx! genoeg keus dus!

Posted

Brons is een legering van koper en tin.

Messing weer van koper en zink.

Sommige 'messing' voorwerpen zijn lichtelijk magnetisch, daar waar brons en koper dus niet zijn!

Posted

Messing is idd koper met zink en heet in het Engels brass, brons heet daar ook gewoon bronze en is zoals al opgemerkt koper met tin.