mavgink Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Nu ben ik na het gebruiken van een Gillette Sportsman, Chinese Tech, Feather Popular nog steeds van mening dat er niets boven de DE89/R89 kop gaat. Ik wil alleen een ander handvat er op hebben. Ik zat zelf te denken aan een bulldog handvat (weber of de Ikon Bulldog II) Maar wat een prijzen zeg... Voordat ik tot een aankoop over ga vraag ik mij af of anderen dat hebben? Zo ja, ervaringen? of is het alleen uiterlijk? zo wordt hij dan... zo mooi!
cintoonnik Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Ik deel je mening hoor! gaat niets boven een DE89/R89 kop. Ik heb een glad handvat en nooit echt problemen mee gehad maar lijkt me ook wel lekker om te kunnen wisselen.
3gor4 Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Dat vind ik dus een mooi handvat! Kijken of mij ook zoiets gaat lukken binnenkort [WHITE SMILING FACE]️
Jan Zoethout Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Kijk eens in dit draadje. Een Apollo handvatje heb je voor $25,- (inclusief verzendkosten) .....
Marcel Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Ik heb een Shavecraft rvs handvat, gemaakt door Ikon maar prettig geprijst. Rond de dertig euro.
Harkos Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Vraag me al een poosje af hoe het dan met de schroefdraad gaat. Past dat op meerdere merken koppen?
Madman Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Is dit wellicht het overwegen waard? https://www.massdrop.com/buy/ikon-special-edition-handle
Marcel Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Vraag me al een poosje af hoe het dan met de schroefdraad gaat. Past dat op meerdere merken koppen? Niet op alle koppen, zo heeft Fatip bijvoorbeeld een afwijkende schroefdraad, maar wel op veel. Soms is er niet genoeg ruimte of zijn uitsparingen in de kop te krap om het handvat mooi aan te draaien. Dit wil nog wel eens het geval zijn bij Gillette NEW koppen. Op de meeste Gillette koppen kun je gewoon een Edwin Jagger of Muhle handvat zetten en vice versa. De meeste nieuw gemaakte handgrepen houden dezelfde maat schroefdraad aan.
mavgink Posted November 18, 2014 Author Posted November 18, 2014 Is dit wellicht het overwegen waard?https://www.massdrop.com/buy/ikon-special-edition-handle zo 90gram! maar dat is niet een bulldog look... wel erg mooi... kan 3gor4 binnenkort vast ook maken Of zoiets? Ook erg mooi! is dat van Pearl oid? ik herken hem niet... Jullie hebben geen custom handles op de site staan he? alleen shaveandmore.. maar daar hoor je toch niets van. Kijk eens in dit draadje.Een Apollo handvatje heb je voor $25,- (inclusief verzendkosten) ..... Thnx! genoeg keus dus!
Barbiere di Figaro Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Ja, dat is de Pearl SSH01, maar de foto is duidelijker dan die op onze site. En nee, we hebben geen custom handles, bij ons krijg je er altijd een kop bij...
Harkos Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Eric, waar is die handle van gemaakt? Koper of ijzer verchroomd?
Barbiere di Figaro Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Messing Harrie (ofwel wat ze in het buitenland brass noemen)
3gor4 Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Brons is een legering van koper en tin. Messing weer van koper en zink. Sommige 'messing' voorwerpen zijn lichtelijk magnetisch, daar waar brons en koper dus niet zijn!
Barbiere di Figaro Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Wij missen Francois die ze voor dit soort doeleinden graag doormidden zaagde.....
talibeard Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Messing is idd koper met zink en heet in het Engels brass, brons heet daar ook gewoon bronze en is zoals al opgemerkt koper met tin.
Recommended Posts