Jump to content

Recommended Posts

Posted

- ERN The Crown & Sword Razor 6/8

- Jerusalem silvertip

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Nivea sensitive asb

Vandaag weer de beurt aan deze ERN. Een prima scheerbeurt tot de laatste paar haaltjes op de kin met de ATG gang. Te snel, niet goed opletten, de huid niet goed strak trekken. Weerstand en dus een klein sneetje. Een beetje koud water deed 'm al dichtgaan, dus geen man overboord. Verder na drie passes een DFS.

Aluin gaf een paar minuscule prikjes, waaronder op het sneetje. De Pinaud deed het nog even dubbel over. De Nivea voelt goed op de huid. Niet vet, vrij neutraal van geur en trok snel in. Klaar voor een nieuwe werkweek.

Posted

Jeruzalem Fibre Harkos®,

EJ classic soap Sandelwood,

Pearl OC TTO Black,

Rapira_Super Stainless 7e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Resultaat BBS,

De Rapira_Super Stainless, voor de 7e x gebruikt. Weer een goede beurt met de Rapira. Blijkbaar heeft het mesje een wat agressievere krabber nodig, want in de Pearl OC TTO gaat het prima. Vergeleken met zelfde mesje 2 dagen geleden in de Merkur 38C is deze keer aanmerkelijk beter, makkelijker en gladder na 3 passes.

De EJ classic soap Sandelwood met de Jeruzalem Fibre Harkos® levert een prima schuim. De kwast is een van mijn effectiefste en zeker de beste Fibre. Met een beetje zeep en behoorlijk wat water in een mum een rijk schuim met een goed glijdend resultaat.

Afgewerkt met eigen Bay Run en ASB, voel ik me weer helemaal in een goede herfststemming.

Posted

Gillette G2

Wilkinson Sword Twin cartridge (jaren tachtig? Via EBay)

WD syntheet

ARKO

REWE ASB

Kruidvat "white cedar" EdT

Posted (edited)

Ergens, zomaar op straat, had een man liggen slapen. Langzaam begon hij te ontwaken, enigszins gedesoriënteerd.

Waar was hij en waarom was hij daar?

Zijn zicht was nog wazig, maar hij rook duidelijk de geur van rozen.

Lag hij misschien naast een rozenstruik? Ineens dook er in de dichte mist een schim op.

Het moest al ochtend zijn geworden, want door de dichte mist heen bescheen de zon diffuus zijn duistere gelaat waardoor er enigszins een herkenbaar gezicht te zien was.

Even huiverde hij; de man leek op hem.

Hij herkende de contouren van zijn eigen gezicht, maar wanneer hij zijn ogen tot spleetjes kneep en zich goed concentreerde zag hij dat de zonderling een stoppelbaard had en een kapsel alsof er een kudde wilde kamelen op zijn hoofd had geslapen.

Het angstzweet brak hem uit en hij vroeg zich af wat deze schaduw van hem wilde. Op dat moment kwam de vreemdeling ineens voor hem staan. Hij zag dat de man iets in zijn hand had en ermee begon te zwaaien!

Hij wilde nog ineen duiken, maar het was al te laat...

De man hield het voorwerp boven zijn gezicht en hij herkende er een bezem in. "Een bezem?? What the fuck??" dacht hij nog. Toen begon de man ineens de bezem woest in zijn gezicht te wrijven. "Nee, alsjeblieft! Hou op!" schreeuwde hij uit. En toen werd hij abrupt opnieuw wakker....

Hij stond in de badkamer. De dichte mist bleek de beslagen spiegel en de zonderlinge schim was zijn eigen spiegelbeeld.

De bezem was niets meer dan zijn Vero XL varkenshaar scheerkwast.

De rozengeur kwam van zijn Klar Kabinett.

Toen hij nog licht verward de spiegel droog wreef zag hij het echt goed; "Marco, je bent het zelf. Gelukkig..."

Ik had mijn lesje nu wel geleerd. Na intens gebruik van een L'Occitane Plisson voelde deze Vero ineens als een ruwe bezem! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus voortaan denk ik twee keer na voor ik weer naar iets anders dan mijn Plisson grijp. Dat scheelt een hoop nachtmerries. Of toch niet....?

Want toen ik naar de douche keek, waar ik dacht dat mijn vrouw stond te douchen, bleek daar iets anders aan de hand te zijn. Tussen de dichte stoom zag ik ineens een schaduw dichterbij komen. Met een opgeheven bezem kwam hij op mij af..... Ik hoorde alleen nog maar zijn boosaardige gelach echoën door de badkamer: "Mwoehoehoehaahahahaaaa.........."

The End!

Edited by Guest
Posted

hahaha die Marco... wat een droom over dat nare Bezem.

2qbd2rn.jpg

Jaguar 5/8 open scheermes

Semogue SOC kersen dasje

PPF Sandalwood

Aluin

Myrsol blue

Posted
Ergens, zomaar op straat, had een man liggen slapen. Langzaam begon hij te ontwaken, enigszins gedesoriënteerd.

Waar was hij en waarom was hij daar?

Zijn zicht was nog wazig, maar hij rook duidelijk de geur van rozen.

Lag hij misschien naast een rozenstruik? Ineens dook er in de dichte mist een schim op.

Het moest al ochtend zijn geworden, want door de dichte mist heen bescheen de zon diffuus zijn duistere gelaat waardoor er enigszins een herkenbaar gezicht te zien was.

Even huiverde hij; de man leek op hem.

Hij herkende de contouren van zijn eigen gezicht, maar wanneer hij zijn ogen tot spleetjes kneep en zich goed concentreerde zag hij dat de zonderling een stoppelbaard had en een kapsel alsof er een kudde wilde kamelen op zijn hoofd had geslapen.

Het angstzweet brak hem uit en hij vroeg zich af wat deze schaduw van hem wilde. Op dat moment kwam de vreemdeling ineens voor hem staan. Hij zag dat de man iets in zijn hand had en ermee begon te zwaaien!

Hij wilde nog ineen duiken, maar het was al te laat...

De man hield het voorwerp boven zijn gezicht en hij herkende er een bezem in. "Een bezem?? What the fuck??" dacht hij nog. Toen begon de man ineens de bezem woest in zijn gezicht te wrijven. "Nee, alsjeblieft! Hou op!" schreeuwde hij uit. En toen werd hij abrupt opnieuw wakker....

Hij stond in de badkamer. De dichte mist bleek de beslagen spiegel en de zonderlinge schim was zijn eigen spiegelbeeld.

De bezem was niets meer dan zijn Vero XL varkenshaar scheerkwast.

De rozengeur kwam van zijn Klar Kabinett.

Toen hij nog licht verward de spiegel droog wreef zag hij het echt goed; "Marco, je bent het zelf. Gelukkig..."

Ik had mijn lesje nu wel geleerd. Na intens gebruik van een L'Occitane Plisson voelde deze Vero ineens als een ruwe bezem! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus voortaan denk ik twee keer na voor ik weer naar iets anders dan mijn Plisson grijp. Dat scheelt een hoop nachtmerries. Of toch niet....?

Want toen ik naar de douche keek, waar ik dacht dat mijn vrouw stond te douchen, bleek daar iets ander aan de hand te zijn. Tussen de dichte stoom zag ik ineens een schaduw dichterbij komen. Met een opgeheven bezem kwam hij op mij af..... Ik hoorde alleen nog maar zijn boosaardige gelach echoën door de badkamer: "Mwoehoehoehaahahahaaaa.........."

The End!

NS Publieksprijs :lol:

Posted

Schitterend Marco :D

Mijn sotd:

Merkur Futur/Astra

Plisson

TOBS Eton college

Davidoff cool water

Posted

Av6WStVl.jpg

Goedendag allemaal, beetje change of plans!

Geen Maggard Razors sample maar als onverwachte tussenkomst een pakketje van BAUME.BE waar ik even mijn aandacht op wilde vestigen.

Zoals sommige van jullie wel wel weten heeft BAUME.BE een poos terug een eigen pre-shave uitgebracht (waar ik tester voor ben geweest) en een eigen harde scheerzeep geintroduceerd.

En nu kan ik dus de productieversie van de pre-shave testen en ook voor de eerste keer hun scheerzeep eens proberen.

Setup:

R. Schäfer 6/8 Full Hollow

Whippeddog 24mm Silvertip

BAUME.BE Production Pre-Shave

BAUME.BE scheerzeep

BAUME.BE Aftershave Balsem

En in het haar: Shiner Gold Psycho Hold (Pomade-online.nl)

Zoals altijd, voor dat ik begin met de hele routine, eerst even netjes het mes 30x over de strop gehaald.

Daarna maar eens een begin gemaakt met het aanbrengen van de pre-shave!

De pre-shave wijkt nauwelijks van de pre-productie versie af waar ik mee heb mogen testen.

Het ruikt iets minder sterk naar mijn mening, voelt vrijwel even dik aan en heeft iets minder kleur maar heeft wel dat lekkere, typische BAUME.BE geurtje, Een lekker uniek, zoetig luchtje.

Spul voelt heerlijk aan en doet uitstekend zijn werk. Het trekt vrij snel in laat een lekker glad/vettig laagje achter.

Het is ook behoorlijk zuinig in gebruik, dus met het potje wat je ziet (50ml) zal je wel even zoet zijn :)

Dan nu de zeep!

Ik heb hier de versie zonder BAUME bowl, dus daar kan ik dan weer niets over vertellen helaas.

Ik heb de mijne maar in 1 van mijn Grundtal bakjes van de Ikea gestopt. Past prima, zelfs nog wat ruimte over :)

De zeep zelf ruik je al goed als je het doosje open doet. De typische BAUME geur word nog wat sterker als de folie eraf gaat. De zeep zit overigens erg netjes en strak verpakt. Het komt in een mooi BAUME doosje en de zeep zit netjes in een folie en waar de folie samenkomt onderop de zeep zit een mooi plakkertje om alles bij elkaar te houden. Erg netjes!

Goed, daar gaan we dan.

Eens kijken hoe dit gaat opschuimen en zijn werk gaat doen.

In eerste instantie geprobeerd vrij licht de kwast te laden, wat vrij makkelijk gaat, de zeep reageert snel.

Opkloppen doen we verder op het gezicht.

Dit lijkt in eerste instantie best goed te gaan.

Schuim voelt zacht aan, ruikt lekker maar is niet zo dik als ik zou willen. Goed, wang 1 ingezeept en nu de andere wang even inzepen.

Wat me hier opvalt is dat op het moment dat ik op mijn andere wang aan het inzepen ben, het schuim op de eerste wang lijkt op te lossen. Dat is niet helemaal zoals het hoort.

Even afspoelen dus en terug naar het begin, het kwast laden.

Dit keer de kwast flink en dan bedoel ik heel flink overladen met zeep en op een nat gezicht verder opschuimen.

Dit keer voelt het al een stuk beter aan. Schuim voelt bijna pasta-achtig dik en is heerlijk zacht. Slick is erg netjes en de geur is (zoals bij alle producten van de lijn) heerlijk.

Mes gepakt en scheren maar!

Dit gaat op pass 1 tot ongeveer 3 kwart van de eerste wang uitstekend, maar ik zie wel dat het schuim alsnog een beetje uitdunt.

Kan de eerste wang goed afmaken en bij wang 2 kom ik tot ongeveer 3 kwart en dan moet ik toch echt stoppen omdat het schuim te ver opgelost is en ik echt bij moet kwasten.

Pass 2 en 3 kan ik prima uit de kwast halen, maar qua dikte houd het niet over en zodra het opgesmeerd is moet je toch knap snel werken om je shave met voldoende schuim op het gezicht te voltooien.

Dat is gewoon met een straight razor niet fijn, haasten.

Je moet je aandacht er goed bij kunnen houden en op een kalm tempo de scheerbeurt af kunnen maken.

Het laatste wat je wilt is overhaast te werk gaan, dat gaat foutjes op leveren en met een flink scherp open mes in je handen is dat niet fijn.

Met een DE razor kan je er wat meer vaart in houden en is er veel minder kans op fouten maken en zou het allemaal voldoende uit de bus komen, naar mijn mening.

Voor een straight razor shave kan ik het gewoon niet als voldoende bestempelen.

Daar moet ik gewoon heel eerlijk in zijn.

De shave zelf heb ik met 3 passes af kunnen ronden zonder enige problemen.

Alles weer mooi strak en glad zoals het hoort :D

De shave afgerond met een drupje van de ASB.

Werkelijk waar heerlijk spul!

Trekt lekker snel in, verzorgd uitstekend, ruikt lekker en laat de huid heerlijk kalm achter.

Haar weer gedaan met de Shiner Gold.

Wat een lekker spul blijft dat toch!

Lekker fris geurtje, echt een monster-hold en je hoeft je geen zorgen te maken dat je haar nog van zijn plek af komt, de hele dag door ;)

Nou, dat was het weer voor vandaag.

Woensdag gaat de Maggard's sample open en gaan we daar eens uitgebreid mee aan de slag.

Fijne dag allemaal en tot woensdag!

Posted

Lord L6

Lord Racer 1x

L'Occitane Plisson

GFT 'Rose'

Aluin

Proraso prot av blauw

Vandaag mn 2e beurt met de L6 en het Racer mesje.Ik vind dit een mesje dat hetzelfde voelt als de Big Ben, dus lekker smooth en vergevingsgezind.De beurt werd afgesloten met Aluin dat geen prik voelde, afgespoeld met koud water en vervolgens de Proraso ASB opgebracht.Resultaat was net als gisteren een BBS in 3 passes.

Posted

PdJQ5n3.jpg

Prep: Musgo Real Glycerine Soap

Brush: Semogue 1305

Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’

Blade: Personna Platinum Chrome (4)

Lather: How To Grow A Moustache ‘Synergy Bay Rum’

After: Pinaud Clubman Virgin Island Bay Rum

Posted

- Kropp 11/16 square point

- L'Occitane Plisson

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Cien asb

Vandaag weer de beurt aan de Kropp. Een probleemloze scheerbeurt met in drie passes een DFS. Aluin gaf een paar prikjes, wat de Pinaud nog eens dunnetjes overdeed. De beurt afgerond met de Cien asb.

Posted

LiJüN silvertip 3 band,

Klar Kabinett,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Rapira_Super Stainless 8e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Resultaat BBS,

De Rapira_Super Stainless, voor de 8e x gebruikt. Vandaag de laatste keer voor deze Rapira. Had Misschien nog een keer mee gekund, maar niet meer overtuigend. In de Black Beauty op 7 ging het best nog goed, maar ga morgen toch maar met een nieuw mesje verder. Moest echt goed mij best doen voor een glad resultaat, ofschoon het mesje nog niet echt trekkerig begon te voelen.

De Klar Kabinett met de LiJüN silvertip 3 band was weer een prettig schuim. Geurde weer heerlijk naar roosjes en leverde een ruik en vol schuim.

Afgewerkt met mijn eigen Bay Rum en ASB kan ik er weer tegen. Heb gisteren een nieuw opgezette pot Bay Rum aangebroken, die heerlijk geurt en verzorgt. Deze ruikt nog kruidiger en intenser dan mijn vorige, maar kom daar nog elders op terug.

Posted

Vandaag geen inspiratie voor een thriller of ander soort roman, dus gewoon een ordinaire sotd ;)

Chinese bamboe syntheet

TFS tabacco verde

EJ de89l

Polsilver super iridium

Floïd Black

Kruidvat asb

Voor nog geen 3 euro inclusief verzenden is dit een goede kwast. Het is totaal niet te vergelijken met een L'Occitane Plisson, het komt niet eens in de buurt wat mij betreft. Minder haar, stugger en ruwer haar en het voelt gewoon allemaal goedkoper aan. Er zijn ook al een paar haren uit. Dit heb ik met de Plisson nog niet gehad.

Maar als budgetkwast is dit zeker een hele goede optie.

Goed te gebruiken als reiskwast. Voor mensen die willen weten of een synthetische kwast iets voor ze is, is dit ook een goede kwast om het mee te proberen voor je een dure aanschaft. Ook een hele goede beginnerskwast. Ik zou deze nog eerder aanraden dan de Omega 10019.

Deze maakt makkelijker en meer schuim, kost geen drol.

Deze stinkt niet naar een varkensboerderij en hoeft niet ingewerkt te worden. Prima beginnerskwast dus.

Posted

Hé gets helemaal niet lekker geschoren.

Tom was verkouden dus die bleef hoesten , een kwartier te vroeg kwam de volgende klant :een oma met kleinzoon [ heel lief hoor] maar riepen om de 3 minuten duurt het nog lang ???

Verder met rooie Proraso Sandalwood geschoren en kreeg geen lekker schuim veeeeeeeeeeeel te waterig.

Mes was goed en de bochten door met het handvat meer naar boven ging prima.

Ik merk dat ik minder kracht / druk zet als ik met mijn wijs en middelvinger op het mes scheer , blijkbaar heb ik heel veel kracht in mijn ringvinger door het knippen en zet onbewust te veel druk op het mes .

Nou ja niet slecht geschoren maar niet BBS en voor mijn gevoel wat afgeraffeld.

Posted

Vandaag de williams mug soap maar weer eens gebruikt.

Setup:

Williams mug soap

Semogue LE 2011

Herder 7/8

Pinaud Bay rum

Weer lekker geschoren, de mug soap gaf genoeg schuim voor wel 10 passes, heb er echter maar 3 gedaan. :D

Posted
Wat me hier opvalt is dat op het moment dat ik op mijn andere wang aan het inzepen ben, het schuim op de eerste wang lijkt op te lossen. Dat is niet helemaal zoals het hoort.

Dat had ik ook met mijn staaltje van de Baume.be scheercrème. Ik dacht dat ik meer of minder water moest gebruiken, maar heb nog niet opnieuw geprobeerd na die eerste keer.

Gisterenavond eens een cold shave gedaan (aangezien de boiler nog steeds niet gemaakt is). Ik heb echter geen pass ATG gedaan in de nek hals (haartjes groeien zijdelings), en dat merk je. Mijn hals staat nog vol met haartjes! Hele korte haartjes weliswaar, maar toch ... Techniek zal er ook wel nog iets mee te maken hebben waarschijnlijk. Of het mesje. Of allebei!

Opstelling:

Plisson (L'Occitane) kwast

Lord L6

Lord Super Chrome (3)

Nivea Mild Shaving Cream

Nivea Sensitive asb

Posted

Lord L6

Astra (Groen)

De bekende Ebay kwast

Palmoliv stick

Ik wilde vandaag de bekende Ebaykwast eens proberen. Moet zeggen dat hij niet tegenvalt, de kwast is lekker zacht en heeft weinig moeite met de Palmoliv stick (die ik in een Vergulde Hand bakje gepropt heb). De veerkracht in de haren is een beetje raar, maar niet onprettig. Door deze veerkracht te gebruiken tijdens het opschuimen is de kwast toch sterk genoeg om een goed schuim te kunnen maken.

De Astra en de Palmoliv waren mijn favoriet toen ik met DE-scheren begon. Inmiddels heb ik heel wat meer mesjes en zeepjes en heb ik het al een tijdje niet meer gebruikt maar ik vind het nog steeds goed werken :)

Posted

Chinese bamboe syntheet/Grooming Co

TFS Crazy Sandalwood

Schick Krona

Gillette Bleue Extra NOS

Proraso groen splash en Proraso groen ASB

Posted

Mühle R89

Gillette 7 o'clock Super Platinum Black (1)

Mühle dassenhaar kwast

Klar Kabinett

Nivea ASB

Vandaag een shave met een voor mij nieuwe set-up. Ik ga een nieuw mesje en zeep testen. Het mesje doet zijn werk zoals het hoort te doen maar het was af en toe wel een beetje trekkerig. Misschien komt dit omdat ik de afgelopen keren met de Feathers geschoren heb en je daarmee wel heel erg verwend wordt qua scherpte.

Het was tevens de eerste keer voor de Klar, het opschuimen van deze zeep ging vrij makkelijk en hij heeft een aangename geur. Ik moet nog wel een beetje spelen met de hoeveelheid water want hij was nu iets te droog. Daarnaast had ik tijdens het scheren een branderig/prikkend gevoel op mijn wangen, nu weet ik nog niet of dit door de zeep of mesjes komt. De Nivea ASB doet gewoon wat het moet doen dus daarover kan ik vrij kort zijn.

Al met al een redelijk goede shave met in 2 passes bijna een BBS resultaat.

De volgende keer ga ik met dezelfde set-up aan de slag in de hoop dat het dan beter bevalt.

Posted

Lord L6

Racer 2x

L' Occitane Plisson

Proraso rood zeep

Aluin

Proraso prot av blauw

Vandaag geschoren met de Proraso zeep , welke ik toch erg lekker vind.Ook het mesje viel wel mee te scheren maar het beste is er wel vanaf, want ik merk dat ik meer haaltjes moet maken om de plekken goed glad te krijgen.Met een hoop moeite een BBS op de wangen en een DFS in de hals.

Posted

Dat had ik ook met mijn staaltje van de Baume.be scheercrème. Ik dacht dat ik meer of minder water moest gebruiken, maar heb nog niet opnieuw geprobeerd na die eerste keer.

Gisterenavond eens een cold shave gedaan (aangezien de boiler nog steeds niet gemaakt is). Ik heb echter geen pass ATG gedaan in de nek hals (haartjes groeien zijdelings), en dat merk je. Mijn hals staat nog vol met haartjes! Hele korte haartjes weliswaar, maar toch ... Techniek zal er ook wel nog iets mee te maken hebben waarschijnlijk. Of het mesje. Of allebei!

Opstelling:

Plisson (L'Occitane) kwast

Lord L6

Lord Super Chrome (3)

Nivea Mild Shaving Cream

Nivea Sensitive asb

Goed, nou zijn er 2 dingen waar ik wat vragen bij heb.

De sample die je gehad hebt, had je die besteld op de site van BAUME? Zo ja, dan heb je je geprobeerd te scheren met een ASB :P Het is niet de bedoeling dat je je daarmee scheert, dat is een aftershave :P

De scheercreme die te koop is, dat is praktisch hufterproof spul. Als je daarvan het voor elkaar krijgt dat het schuim oplost op je gezicht dan is er wel wat meer aan de hand.

Dus mijn vraag is, hoe heb je dit opgeklopt?