caliban Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Zoals vele heb ik ook de bekende eBay kwast gekocht. Ik kon het gewoon niet laten, en vond het wel een goeie optie om eens een synthetische kwast te proberen. Op zich vind ik hem lekker zacht, veel zachter dan mij huidige Semogue 620. Dus dat belooft wat voor een beter synthetisch exemplaar. Maar verlopig heb ik de "ebay versie". Heb hem vandaag dus gebruikt, lekker voordat ik ging douchen in de week gelegd, en na de douche lekker aan het soppen geweest, allemaal best aardig. Heb de borstel na gebruik net zo behandelt als de Semogue, afgespoeld, water eruit geschud, zo veel mogelijk droog geborsteld op een handdoek en buiten de badkamer te drogen gezet. Alleen ik denk dat het handvat toch niet zo goed tegen al dat vocht kan, want ik vond hem vanavond dus zo. Ik vond al leuk genoeg om hem te proberen, en ik weet nu zeker dat mijn volgende borstel een syntheet wordt. Zal zien hoe lang het handvat het volhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Oei! Dat had ik ook met een borstel van Leonhardy. Die vernislaag zit binnen de kortste keren vol scheuren. Doe je denk ik niets tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Dat heb ik ooit met een goedkoop varkentje gehad. Voor het gebruikt maakt het niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Een houten handvat nooit laten weken in (warm) water. Bij een synthetische kwast is weken sowieso overbodig overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Hoi, Ik heb hem ook binnengekregen en als ik dat zo zie denk ik dat ik het handvatje eerst maar even behandel met een beetje jachtlak. Eigenlijk wel van de zotte want met een beetje pech is straks de jachtlak duurder dan de hele kwast. Ik zal eens kijken of ik nog een restje in de schuur heb staan. Ik vind hem zo droog wel heerlijk zacht aanvoelen trouwens. Lijkt me een geweldig kwastje voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Hoi, Ik heb hem ook binnengekregen en als ik dat zo zie denk ik dat ik het handvatje eerst maar even behandel met een beetje jachtlak. Eigenlijk wel van de zotte want met een beetje pech is straks de jachtlak duurder dan de hele kwast. Ik zal eens kijken of ik nog een restje in de schuur heb staan. Ik vind hem zo droog wel heerlijk zacht aanvoelen trouwens. Lijkt me een geweldig kwastje voor dat geld. Ik ga 'm ook ff behandelen, licht schuren en in de tung olie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Haar dompelen in beker water is voldoende bij een synthetische kwast. Of even onder de kraan houden. Dat doe ik ook met de Plisson kwast. Deze ebaykwast heb ik ook, maar heb me er nog niet mee geschoren. Droog voelt hij even zacht aan als de Plissonkwast, alleen heeft hij wat minder en kortere haren en een veel lelijker handvat. Het lijkt me een prima reiskwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Ik heb hem ook inmiddels binnen en ga het morgen testen. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Hier nog niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandefrische Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Ik heb hem ook inmiddels binnen en ga het morgen testen. Ben benieuwd. Deze heer verstuurt- om onbegrijpelijke redenen- niet naar Duitschland. Ik zal dus verstoken blijven van het vermeende genot. Welnu; ik kann ermee leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Ik verwacht 'm morgen in de bus. Op maandag komt er hier geen post... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Ik heb me er nu ook mee geschoren. Gewoon even onder de kraan gehouden, dan is hij nat genoeg. Niet te bang gedaan dat het hout nat wordt, maar ook niet laten weken dus. Dat levert geen scheuren op. De kwast is lekker zacht, alleen de elasticiteit voelt erg onnatuurlijk aan. Vervelend is het zeker niet en je kunt het ook gebruiken om de zeep makkelijker op te schuimen. Zonder die elasticiteit was de kwast denk ik minder bruikbaar (te slap/te weinig haren). Na het scheren omgespoeld, uitgeschud en over een handdoek gewreven en de haren zijn weer zo goed als droog. Het lijkt me een ideale reiskwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Goed idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Ik heb die van mij vanochtend geprobeerd, naast de Grooming Co kwast ter vergelijking. De elders gemaakte vergelijking met de Plissonharen zie ik niet, de overeenkomst is dat het synthetisch haar is. Ondanks dat de kwast floppier is dan de Grooming Co kwast, zijn de uiteindes opmerkelijk ruwer. De Grooming Co kwast vind ik ondanks het grote verschil in backbone, veel zachter. De Chinees heeft ook al meer dan 10 haren verloren. Ondanks dat maakte hij een prima schuim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Hebbes... De kwast heeft wel 'n dun en zielig knotje vergeleken met m'n (enige) Semogue 620. Maar wel veel zachter zo op het eerste, nog niet gebruikt, gevoel. Nu snap ik Marco's droom in de SOTD... En het handvat is langer dus fijner bij bolw gebruik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Mijn ervaring: zie sotd.... EDIT: Vandaag geen inspiratie voor een thriller of ander soort roman, dus gewoon een ordinaire sotd Chinese bamboe syntheet TFS tabacco verde EJ de89l Polsilver super iridium Floïd Black Kruidvat asb Voor nog geen 3 euro inclusief verzenden is dit een goede kwast. Het is totaal niet te vergelijken met een L'Occitane Plisson, het komt niet eens in de buurt wat mij betreft. Minder haar, stugger en ruwer haar en het voelt gewoon allemaal goedkoper aan. Er zijn ook al een paar haren uit. Dit heb ik met de Plisson nog niet gehad. Maar als budgetkwast is dit zeker een hele goede optie. Goed te gebruiken als reiskwast. Voor mensen die willen weten of een synthetische kwast iets voor ze is, is dit ook een goede kwast om het mee te proberen voor je een dure aanschaft. Ook een hele goede beginnerskwast. Ik zou deze nog eerder aanraden dan de Omega 10019. Deze maakt makkelijker en meer schuim, kost geen drol. Deze stinkt niet naar een varkensboerderij en hoeft niet ingewerkt te worden. Prima beginnerskwast dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Nu snap ik Marco's droom in de SOTD... Dat ging dan weer om een varkenskwast vs de L'Occitane Plisson. Hier nogmaals: Ergens, zomaar op straat, had een man liggen slapen. Langzaam begon hij te ontwaken, enigszins gedesoriënteerd.Waar was hij en waarom was hij daar? Zijn zicht was nog wazig, maar hij rook duidelijk de geur van rozen. Lag hij misschien naast een rozenstruik? Ineens dook er in de dichte mist een schim op. Het moest al ochtend zijn geworden, want door de dichte mist heen bescheen de zon diffuus zijn duistere gelaat waardoor er enigszins een herkenbaar gezicht te zien was. Even huiverde hij; de man leek op hem. Hij herkende de contouren van zijn eigen gezicht, maar wanneer hij zijn ogen tot spleetjes kneep en zich goed concentreerde zag hij dat de zonderling een stoppelbaard had en een kapsel alsof er een kudde wilde kamelen op zijn hoofd had geslapen. Het angstzweet brak hem uit en hij vroeg zich af wat deze schaduw van hem wilde. Op dat moment kwam de vreemdeling ineens voor hem staan. Hij zag dat de man iets in zijn hand had en ermee begon te zwaaien! Hij wilde nog ineen duiken, maar het was al te laat... De man hield het voorwerp boven zijn gezicht en hij herkende er een bezem in. "Een bezem?? What the fuck??" dacht hij nog. Toen begon de man ineens de bezem woest in zijn gezicht te wrijven. "Nee, alsjeblieft! Hou op!" schreeuwde hij uit. En toen werd hij abrupt opnieuw wakker.... Hij stond in de badkamer. De dichte mist bleek de beslagen spiegel en de zonderlinge schim was zijn eigen spiegelbeeld. De bezem was niets meer dan zijn Vero XL varkenshaar scheerkwast. De rozengeur kwam van zijn Klar Kabinett. Toen hij nog licht verward de spiegel droog wreef zag hij het echt goed; "Marco, je bent het zelf. Gelukkig..." Ik had mijn lesje nu wel geleerd. Na intens gebruik van een L'Occitane Plisson voelde deze Vero ineens als een ruwe bezem! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus voortaan denk ik twee keer na voor ik weer naar iets anders dan mijn Plisson grijp. Dat scheelt een hoop nachtmerries. Of toch niet....? Want toen ik naar de douche keek, waar ik dacht dat mijn vrouw stond te douchen, bleek daar iets anders aan de hand te zijn. Tussen de dichte stoom zag ik ineens een schaduw dichterbij komen. Met een opgeheven bezem kwam hij op mij af..... Ik hoorde alleen nog maar zijn boosaardige gelach echoën door de badkamer: "Mwoehoehoehaahahahaaaa.........." The End! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Hier nog steeds niks binnen. Zouden ze dan voor mijn bestelling toch een paar synthetische dasjes hebben moeten plukken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Toen ik dit kwastje binnen kreeg dacht ik meteen die haren kan ik ergens van. Ik vind het een iel en uit verhouding staande kwast qua knot en handvat maar dat is subjectief. Een jaar of 3? 4 geleden toen ik het DE scheren weer op pakte had nog een knack liggen en een oude ?Vero kwast die meer haren kwijtraakte dan een hond in de rui. Dus daar moest iets anders voor komen, toevallig een positief verhaal gehoord over Frank Shaving en daar voor +/_ $ 10, -- een kwastje gekocht. 24mm en met een nep ivoren handvatje. Een tijd naar tevredenheid gekopsopt maar die onnatuurlijke backbone begon me steeds meer te irriteren. En nu blijkt dat de Synth eBay niet de Plisson of Muhle haartjes heeft maar 2e generatie Chinese Syntech. Ik zet hem binnenkort tegen de bandschuurmachine om het handvat zo klein te krijgen dat hij in het kokertje kan van mijn scheeretuitje past en gebruik ham alleen als het niet anders kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Hier ook nog niks hoor, komt vanzelf wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 De mijne is vandaag door de postboderin bezorgd. Van de week eens uitproberen. Wel eerst even wassen; hij riekt behoorlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Een stinkende syntheet?? vaag..... Die van mij rook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Psesies mijn eerste reactie Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 De mijne is vandaag door de postboderin bezorgd. Van de week eens uitproberen. Wel eerst even wassen; hij riekt behoorlijk. Uitdampende weekmakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Bij mijn exemplaren (2 stuks) lijkt het alsof het handvat eerst gelakt is en daarna pas de gaten voor de knot zijn geboord. Dan kun je er op wachten dat het hout gaat scheuren. Wil je dit ding nog sealen, dan zul je eerst de knot moeten verwijderen, mocht je dat de moeite waard vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts