wii4all Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Vintage DE krabbers kopen Vraagje, ik heb jullie verzamelingen gezien etc in show je scheergear. Ik ben nog niet zo lang bezig met DE scheren maar heb daar wel een vraag over. Stel ik wil een vintage DE krabber kopen waar moet ik op letten en hoe weet je 'snel' wat een redelijke prijs is? Ik kom af en toe op van die antiekmarkten etc en heb nooit op dit soort zaken gelet maar ben er wel benieuwd naar. Hebben jullie tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 De kwaliteit/staat van het mes + de prijs dat zijn de hoofdpunten waar je op moet letten. Koop niets wat je ook niet kan repareren/schoonmaken. Maar kijk wel naar wat je wil hebben en ook wil gebruiken. Alleen een mes kopen om ergens neer te leggen is voor mij iig zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Je laatste twee zinnen zijn natuurlijk puur persoonlijk, er zijn zat mensen die ze niet gebruiken en alleen "voor de heb" aanschaffen. Overigens gebruik ik ze zelf ook, daar niet van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Mja maar ik ga er ook van uit dat ze worden gekocht voor gebuik. Ik vindt het zonde om iets te kopen en niet te gebruiken. Ja dat is persoonlijk en dat snap ik goed. Iedereen mag/moet uiteraard doen wat hij/zij wil. Aan de TS om te kijken wat ie wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 12, 2013 Author Share Posted July 12, 2013 Ik zou bijv wel een krabbel van mijn geboortejaar of zelfs ouder willen. En dan inderdaad om echt te gebruiken niet voor zomaar ergens neer re leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Ik denk dat ik niet eens een krabber uit mijn geboorte jaar kan vinden, ik ben namelijk in de jaren 80 geboren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 ow dat kan wel maar is een flink karwei om te vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 ow dat kan wel maar is een flink karwei om te vinden Ik kan beter de Chinese dierenriem aanhouden want dan heb ik al een krabber gekocht in het jaar van de draak en ik ben zelf ook geboren in een jaar van de draak. Dus mijn Chinese Gillette Tech is gekocht in het jaar van de draak Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmmmz Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 De prijs wordt vooral bepaald door de staat van het krabbertje en door de populairiteit ervan. Brassing verlaagt bijvoorbeeld de prijs. Op ebay worden veel vintage krabbers aangeboden, als je dat een beetje bekijkt zie je al snel wat gangbare prijzen zijn. Ik heb zelf op een ebay een vintage krabber gekocht die al helemaal schoongemaakt en gepolijst was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts