Noud Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Hallo allemaal, Vandaag was het zo ver, ik zou me voor het eerst gaan scheren met een DE-scheermes. Mijn vader had van zijn vader een Gilette safety razor liggen (uit de jaren 70 denk ik). Nadat ik m'n gezicht met warm water had gespoeld, ingesmeerd met olie en vervolgens bedekt met een laagje scheerschuim (ik moet nog zeep/crème kopen) kon ik gaan beginnen. Ik was best nerveus en lette goed op de druk die ik niet moest zetten op het scheermes. Het is me allemaal prima bevallen! Ik ben lekker glad, heb geen irritatie en het enige bloedpuntje dat ik had was op de plek waar een pukkeltje zat. Ik moet wel eerlijk zeggen, ik kon redelijk wat druk zetten op het scheermes zonder dat ik wondjes kreeg. Ligt dit dan aan de combi tussen het scheermes en de mesjes van de Hema? Ik ga in ieder geval zeker door met scheren op deze manier en kan niet wachten om verschillende zeepjes en crèmes te proberen. Ook ben ik erg benieuwd of ik met dit scheermes elke dag zou kunnen scheren, wat ik voorheen niet kon! Zonder deze site en forumleden had ik waarschijnlijk nooit op dit idee gekomen, dus iedereen bedankt! Groetjes, Arnoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Fijn dat het zo goed bevallen is Arnoud. Nu is er geen weg meer terug.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Ha Noud! Gefeliciteerd. Probeer jezelf aan te leren gewoon geen druk te zetten, ook niet als je denkt dat het wel kan of best gaat. Dan zal ik je het gebruik van spuitbus vandaag vergeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlander78 Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Goed bezig! Nu snel een kwast en een bak met zeep halen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Schrijf de datum in je agenda dan kan je nog terug kijken wanneer de verslaving was begonnen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Goed te horen dat het zo soepel ging Noud! Nu als de sodemieter een kwast en een zeep kopen voordat je een ban krijgt voor het gebruik scheerschuim uit blik. Oh en sterkte met je nieuwe verslaving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Goed bezig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 dat je meer druk kon zetten komt waarschijnlijk door de milde krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 dat je meer druk kon zetten komt waarschijnlijk door de milde krabber. Mijn idee ook. Verder ben ik het met de andere forumleden eens dat je nog een flinke verbetering van je scheerproces kunt verwachten als je met zeep en kwast aan de gang gaat. Maar gefeliciteerd met je succesvolle maidentrip met de DE! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Mooi Arnoud dat je eerste kennismaking met het DE-scheren het gelijk een probleemloze scheerbeurt was. Ik denk dat veel beginers jaloers op je zouden zijn:mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Goed bezig! En natuurlijk gefeliciteerd met de geslaagde "maiden trip" . Dat je geen verwondingen hebt opgelopen door het druk zetten ligt denk ik aan een milde krabber. Met een agressieve had het iets anders af kunnen lopen. En nu als de sodemieter een kwast en goede zeep bestellen, dan wordt de ervaring nog beter. En na verloop van tijd natuurlijk op naar het open mes Oh ja, welkom bij de rest van de verslaafden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Beetje laat, maar beter laat dan nooit. Iedereen bedankt en inderdaad, ik ben verslaafd geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom Noud (bij de junks) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Welkom Noud, scheren op de "nieuwe manier" zal je een hoop plezier geven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts