Jump to content

Recommended Posts

Posted

Las ergens op het wereldwijde web dat er soms word aangeraden om met koud water te scheren.

Ze zeggen dat je doordat je warm water gebruikt je haren zacht worden en hierdoor glijd je mes over je haren heen. Met koud water blijven de haren stijf en snijdt het mes dit gelijk eraf.

Wat denken jullie hiervan?

Klinkt in mijn ogen redelijk logisch.

Posted
Las ergens op het wereldwijde web dat er soms word aangeraden om met koud water te scheren.

Ze zeggen dat je doordat je warm water gebruikt je haren zacht worden en hierdoor glijd je mes over je haren heen. Met koud water blijven de haren stijf en snijdt het mes dit gelijk eraf.

Wat denken jullie hiervan?

Klinkt in mijn ogen redelijk logisch.

Het gaat niet alleen om de haren maar ook om de huid. Ik scheer me nu enkele jaren met koud water na een warme douche en het is voor mij de enige manier. Soms draai ik er 's winters wat warm bij maar het is voor mij altijd kouder dan handwarm.

Als ik me met warm water scheer, heb ik sneller irritatie en een droge huid.

Posted

Bij koud water is het wel zo dat het zenuwtje wat aan je haar zit reageert en het haartje rechtop zet [ denk aan kippenvel ] maar of dat merkbaar is bij het scheren ??? Zou zomaar kunnen dat je mes het haartje dan makkelijker afscheert.

Posted

Gisteren met koud water geschoren. Oke het is even anders want scheer me al jaren met warm water.

Maar merk beduidend een rustigere huid.

Vanavond nogmaals eens met koud water.

Posted

Door het gebruik van koud water blijven de bloedvaten net onder de huid kleiner en is je huid veel minder gevoelig. Bovendien onttrekt koud water veel minder huidvetten waardoor je minder uitdroogt. Ik kan me echter niet voorstellen dat je haren er harder van worden; water, warm of koud, maakt je haren zachter, alleen zal dat proces wellicht langzamer verlopen met koud water.

Posted

Harrie volgens mij maakt dat geen verschil inderdaad, water verweekt de waterstofbruggen in je haar daardoor kan je hoofdhaar vervormen dmv een krulspeld of borstel en fóhn en lichaamshaar word ook vervormbaar als het nat is dat maakt niet uit of het koud of warm is.

Posted

Ik heb het inderdaad ook wel geprobeerd en heb goede successen gehad.

Wat ik nu doe is mijn kwast in heet water leggen voor het douchen, na het douchen is het water al aardig afgekoeld en dit gebruik ik dan gewoon voor het spoelen van mijn scheermes en zeep/creme opschuimen.