Ga naar inhoud
Jan Zoethout

Shark Super Stainless

Aanbevolen reacties

Met 1 van de mesjes van m'n bestelling van 100 stuks in een NEW krabber me al 5 keer prima geschoren.

Dit mesje komt er wel ... :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Lord Platinum Super en Classic heb ik nog niet uitgeprobeerd - de Platinum Class vond ik ietsje minder

dan de Shark en de Cool (zat bij de S625 krabber) ongeveer hetzelfde.

Mijn favorieten zijn nog steeds de 7 O'Clock Super Platinum en Rapira Swedish SuperSteel ... 8-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmorgen voor de achtste keer geschoren met het bovengenoemde Shark mesje.

Prima resultaat - mesje kan nog wel 1 of meer keer mee, maar dat hoeft in dit stadium niet.

Uiteindelijk wil ik m'n mesje op een vaste dag van de week (zondag ?) gaan verwisselen .... 8-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren dit mesje gebruikt icm een 'Gillette Slim Adjustable' op stand 8.

Zelf vind ik het mesje op deze manier op zn best, dus beter dan in de L6.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

shark-super-stainless.jpg.1d7a37dd142573b71174b989197859bb.jpg

De Shark Super Stainless is een prettig mesje in het gebruik. Volgens mijn standaard beoordeel ik hem als goed, goed mesje, maar er zijn betere, wel koopwaardig. 7 scheerbeurten is netjes. Alle beurten waren min of meer goed. Als ik geen betere mesjes had gevonden, zou deze me zeker tevreden stellen. Zit ruimschoots boven het niveau Derby.

1- Voor het eerst een Shark mesje gebruikt. Niet verkeerd.

De hele combi was nieuw, de Gillette Tech Fat Handle (verrekt leuk krabbertje, overgenomen van Kalerolf) met de Shark (gekregen bij mijn Beuntjes) is effectief. De krabber is wat aan de lichte kant, ondanks de Fat Handle. Ik vind in dit geval zwaar prettig, maar de combi op zich was prima om mee te werken. Vergelijkbaar met L6 en Merkur 38C, die ik beide regelmatig gebruik.

2- Mesje doet het goed. Prettige snit.

In de 38C een vlotte beurt. Milde krabber, scherp mesje liep als een tierelier.

3- Doet het behoorlijk. In het begin had ik gevoel Derby +, maar langzaam stijgt hij daar boven uit.

In de Black Beauty op 7 prima snit. Strak massief ging de baard er af. Voelde prima, geen schade.

4- De Shark stijgt steeds verder op mijn lijstje van goed bruikbare mesjes. Snit is redelijk constant. Nu komt het op duurzaamheid aan.

In de Pearl OC een erg strakke scheerbeurt. Nou doet bijna elk mesje het in dat ding, maar deze combi is toch wel goed.

5- Mesje houdt vol. Kan morgen nog een keer mee. Mijn 5 norm heefy hij gehaald.

In de L6 een prima prestatie. Mesje loopt soepel en is absoluut niet trekkerig. Goede combi in de L6.

6- Houdt snit.

In de Pearl TTO goede feed back, maar ook strakke scheerbeurt. Mesje loopt erg soepel, natuurlijk ook door het heerlijke schuim van de Crazy Sandalwood.

7- Mesje gaat vandaag voor de laatste ronde.

In de Fat Boy op 7 loopt het erg lekker soepel, absoluut niet trekkerig, maar de baard neemt hij moeizaam mee. Moet goed opletten om de baard er af te krijgen. Raar effect, voelt dus als een goede scheerbeurt, maar resultaat is moeizaam te bereiken. Is goed gekomen, maar het mesje is blijkbaar aan zijn eind, dus spaarpot.

Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

shark-super-stainless.jpg.1d7a37dd142573b71174b989197859bb.jpg

Het Shark mesje heeft me niet overtuigd. Zoals bij de 1e ronde aangegeven blijft het een mesje waarbij je op moet letten een goed resultaat te behalen. Dat is wel mogelijk, maar niet vanzelfsprekend, zoals b.v. bij een Lord Classic,een Polsilver of een Kai. Nu in 13 verschillende krabbers gebruikt, maar het kan dus beter.
Mijn oordeel is dan ook wat naar beneden bijgesteld: van goed naar ruim voldoende en 2 sterren. Deze hoef ik niet op voorraad.

1- Krabber: Fatip Grande Rutinia
Nieuw Shark mesje. Dit is de 2e, die ik gebruik. De vorige ging 7 beurten mee en was normaal goed bruikbaar. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
Meteen in mijn boze Fatip gedraaid en moet zeggen prima combi. Lekker effectief en toch ook vergevingsgezind. Wat hoekgevoelig, wordt de hoek wat groter, dan begint de boel te schrapen, maar dat merk je direct, dus is de snee prima in de juiste stand te houden. 3 rondjes super glad.

2- Krabber: Gillette Slim adjustable
Het mesje doet het zeer prettig. Dit mesje, uit de Lord stal, doet gewoon vlot zijn werk. Lekkere snit, zoals het hoort.
In de Slim, 1e ronde op 6 en vervolgens 2 rondes op 7, een erg comfortabele combi. Mooi werk.

3- Krabber: Ikon X3
De Shark doet het prima, precies als verwacht.
Dat is niet vanzelfsprekend, want de combi met de X3 is niet vanzelfsprekend. Die krabber is wel goed bruikbaar, maar met de meeste mesjes zielloos zonder enige feed back. Met dit mesje valt dat wel mee dus.

4- Krabber: Apollo OC
Het mesje scheert goed, maar is niet overtuigend scherp aanwezig. Kan aan de krabber liggen, dus morgen toch herkansing, 4x is te weinig voor dit mesje.
De Apollo OC is een krabber, die flitsend scherpe mesjes verdraagt en dat is mogelijk niet de meest optimale combi. Morgen dus toch een kritische herkansing.

5- Krabber: Gillette New
Ofschoon ik goed glad ben is het mesje langzaam minder overtuigend. Morgen nog een keer, maar dan is het waarschijnlijk wel gebeurd. Wel mijn 5 norm gehaald, maar het voelt wat middelmatig.
In de Gilette New (OC) een beter gevoel, dan gisteren in de Apollo OC, maar kan nog beter. Eens terug gelezen in mijn database en de vorige Shark gedroeg zich bij mij nauwelijks beter. Ben in 3 rondjes goed glad.

6- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt (metaal)
Het mesje mocht deze beurt afmaken maar daarna was het ook spaarpot. Het scherpe is er wel vanaf.
De combi met de scheve Mulcuto maakte dat het nog goed schoor, maar Shark is niet mijn meest geliefde blijkt wel weer. 6 beurten brengen mijn gemiddelde voor dit mesje op 6,5.

Vorige Shark
Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je wel weer, Harrie!
Ooit eens te veel gekocht, ik krijg ze niet op...

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dank je wel weer, Harrie!
Ooit eens te veel gekocht, ik krijg ze niet op...
Heb deze ook van jou. [emoji106]
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb deze ook van jou. [emoji106]
Dat was ik dan weer vergeten... icon_e_biggrin.gif.dccf98e20973d52d4b969dde4f23434b.gif

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.