Jan Zoethout Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Ook uit de Lord stal: Shark Super Stainless. Vanmorgen voor de 8ste keer fijn en glad mee geschoren - en nog is 'ie 't niet moe ... Scoort bij mij heel hoog in de prijs/kwaliteit verhouding: $0,85 per 10 of $6,49 per 100 bij bestshave.net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Het blijft frappant hoe verschillend mesjes ervaren worden; ik kan/kon hier namelijk helemaal niks mee, maar het is al weer een flinke tijd geleden dat ik ze probeerde. Ik heb er nog een paar liggen en zal binnenkort weer eens een poging wagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Zeker frappant om te lezen dat ie 8x mee gaat bij jou ! dan heb je blijkbaar mesjes uit een hele goede partij ! Zelf haal ik er maximaal 4 DFS beurten uit, en dan moet ik er nog voor werken ook. Wel vind ik het een goed mesje voor mensen met een gevoelige huid en die genoegen willen nemen met een sas/dfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Het is lang geleden dat ik ze geprobeerd heb, voor mij waren ze toen vergelijkbaar met groene Astra's. Geen idee of ik er nog hetzelfde over denk (groene Astra's ben ik ook anders over gaan denken ), moet eens zoeken of ik nog een paar mesjes heb liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Heb de groene Astra's nog niet getest in mijn "testkrabber" Timor 1350 - wel een in een Gillette NEW. De combinatie groene Astra - NEW was ook lang niet slecht .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Ik ben er doorheen helaas, maar vond ze erg fijn. Bevielen mij in ieder geval beter dan de Astra's en Derby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Hoi, Ik kan met deze mesjes ook helemaal niks. Ik heb ze een tijdje geleden geprobeerd en ik vind ze echt niet prettig in het gebruik. Maar zo vond ik een tijd geleden Feathers ook helemaal niks maar die worden nu toch steeds meer wel mijn kopje thee dus het kan verkeren zo blijkt. Ik probeer ze over een tijdje gewoon nog een keer. Ik heb er nog een aantal liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Ik had van Harrie vernomen dat er een tijd geleden een slechte batch in omloop was van die Sharks.Vorig jaar in augustus ofzo had ik een pakkie mee besteld en die beviel zo goed, dat ik bij de volgende order weer vier pakkies mee bestelde.Op dat moment eind November van datzelfde jaar.Had ik beter achteraf niet kunnen doen, want nu ben ik aan het aftellen wanneer ze op zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Mmm .. da's interessant .... De mijne heb ik op 13 juli van dit jaar besteld bij bestshave.net - en die zijn OK (naar mijn bescheiden mening). De slechte batch is dus over .... Kan ik dus met een gerust hart binnenkort van die mesjes bestellen. Als ik de Racer's getest heb (nog goedkoper) - 100 Shark's plus evt. 100 Racer's ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Dit zijn tot nu toe de enige mesjes uit de Lord stal waar ik helemaal niks mee kan. Er deden idd sterke geruchten op o.a. B&B de ronde over een slechte batch en het zou kunnen dat ik daar nou juist een pakje van had, maar het zou me ook niet verbazen als er nogal wat falsificaties op de markt gekomen zijn omdat de Shark in korte tijd een hype geworden was. Een andere, maar ook weer niet zo'n sterke, aanwijzing voor het feit dat er iets niet in de haak was met mijn Sharks ligt in mijn ervaring dat de andere niet-Lord mesjes (zoals Rainbow, Racer, Big Ben, Asco etc) sterke overeenkomsten vertonen met de Lord Cool en dat de Shark SS die niet heeft. Er is overigens ook nog een Shark Super Chrome variant maar die heb ik nog nooit geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Ik heb een tijdje geleden alweer 2 pakjes mesjes bij Paul Kox gekocht. Rapira's en deze Sharks. Na het scheren met de Rapira's direkt meer van gekocht. Van het pakje Sharks heb ik er 2 gebruikt en de rest ligt te verstoffen. Maw. Ik werd niet blij van het scheren met de Sharks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Da's erg jammer, want het zijn dus wel goede mesjes geweest.Zoiets houd toch mensen tegen om zo'n bulk te kopen uit angst dat er weer zo'n batch terug komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Da's erg jammer, want het zijn dus wel goede mesjes geweest.Zoiets houd toch mensen tegen om zo'n bulk te kopen uit angst dat er weer zo'n batch terug komt. Volgens mij gaat het om een gerucht over een slechte batch. Het gerucht kan geïntroduceerd zijn om te verbloemen dat die Sharks gewoon geen goede mesjes zijn Ik zal ook wel een slechte batch gehad hebben. Van de 100 gekochte mesjes heb ik er 98 verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Da's erg jammer, want het zijn dus wel goede mesjes geweest.Zoiets houd toch mensen tegen om zo'n bulk te kopen uit angst dat er weer zo'n batch terug komt. Volgens mij gaat het om een gerucht over een slechte batch. Het gerucht kan geïntroduceerd zijn om te verbloemen dat die Sharks gewoon geen goede mesjes zijn Ik zal ook wel een slechte batch gehad hebben. Van de 100 gekochte mesjes heb ik er 98 verkocht. Hoewel ik al jaren diverse mesjes van Lord gebruik kom ik wel minimale verschillen tegen tussen de verschillende batches, maar nog nooit een slechte batch; hooguit eens een enkele keer een minder mesje (beduidend minder dan 1 op 100). In de productie-lijn van Lord is het redelijk te verwachten dat het bij de Shark SS eigenlijk handelt om een omgemerkte Lord Cool SS maar daar deden mijn twee pakjes niet aan denken. Mijn Sharks kwamen dan wel weer via een niet te controleren kanaal binnen (geruild op B&B) en nou juist daar verwacht ik het probleem; al mijn andere mesjes koop ik alleen van mensen waarvan ik zeker weet dat ze direct van Lord zelf inkopen. Het wemelt van de falsificaties op eBay en andere bronnen en heb er al een aantal van kunnen zien en controleren; je kunt het echt pas zien als je er het origineel ook bij hebt. Lord zou, om zich hier wat beter tegen te beschermen, zijn mesjes ook in kleinere hoeveelheden aan kleinere handelaren aan moeten bieden. Zeecontainers vol zijn voor de meesten wat teveel dus kopen ze via andere kanalen in met (zelfs als ze te goeder trouw handelen) als gevolg dat er geen controle op echtheid mogelijk is. En bij de Chinees zijn ze ook te bestellen, in lekker kleine porties en nog véél goedkoper dan in Egypte..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 19, 2014 Author Share Posted November 19, 2014 Harrie (met de mesjes), mag ik het ongeveer zo samenvatten: Van de door jou onderzochte Shark SS mesjes verwacht je dat 't falisificaties zijn, de echte Shark SS mesjes zouden zo ongeveer broertjes (of zusjes) van de Lord Cool mesjes moeten zijn. Lord Cool mesjes zijn niet perse jouw favorieten, maar ook niet echt slecht .... Dit alles met een dikke UEKAZ .. Enfin, aangezien de Lord Cool mesjes mij wel bevielen, net zoals mijn Shark SS mesjes - trek ik toch de stoute schoenen aan en bestel ik een 100-tal Shark SS mesjes bij bestshave.net (die naar mijn bescheiden mening best betrouwbaar is). Misschien een stomme actie, maar zelfs op mijn leeftijd mag je nog steeds stommiteiten uithalen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Je conclusies kloppen Jan maar was bestshave nou net niet de leverancier van 'Turkse' Lord mesjes laatst? Ik weet het zo niet meer. Behalve uitmuntende ervaringen bij mijn man in Boedapest ( ) en direct uit Egypte waar je niks aan hebt voor Sharks, heb ik verder goede ervaringen met Connaught en Razorbladesandmore. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 19, 2014 Author Share Posted November 19, 2014 Die "Turkse Lord mesjes" waren van het merk "ZAZA" en type "Lord" (misschien niet netjes van ZAZA, hoewel ...). en kwamen inderdaad van bestshave.net. Maar mijn geteste Shark's kwamen ook van hun - en die bevielen mij wel (UEKAZ!) .... De bestelling is trouwens al de deur uit .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 De 'Shark ss' mesjes heb ik ook bij een goede betrouwbare, Nederlandse verkoper gekocht maar die mesjes van hen, zijn ook bepaalt niet goed. Iedere keer als ik mij weer geschoren hebt, met een nieuwe 'Shark ss' ben ik toch weer teleurgesteld over het resultaat.Ongeacht met welke krabber en zeep combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 De 'Shark ss' mesjes heb ik ook bij een goede betrouwbare, Nederlandse verkoper gekocht maar die mesjes van hen, zijn ook bepaalt niet goed. Het kan best zo zijn dat die betrouwbare Nederlandse handelaar gewoon ter goeder trouw handelt maar waar heeft hij ze vandaan? Sharks zijn een aantal jaren geleden plots erg populair geworden en dat trekt alle soorten van minder frisse jongens aan. Overigens heb ik maar één keer Sharks in handen gehad en ze nooit kunnen vergelijken met Sharks waarvan ik zeker weet dat ze echt zijn; het is dus niet onmogelijk dat de slechte echt zijn maar nav mijn ervaringen met andere tegenvallende 'Lord' producten, die steevast vals waren (L6-krabbers en Lord SS Supers), lijkt 'made in China' voor de hand te liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Enfin, aangezien de Lord Cool mesjes mij wel bevielen, net zoals mijn Shark SS mesjes - trek ik toch de stoute schoenen aan en bestel ik een 100-tal Shark SS mesjes bij bestshave.net (die naar mijn bescheiden meningbest betrouwbaar is). De serie Sharks die ik bijna ongebruikt doorverkocht heb kwam bij Best Shave vandaan. Natuurlijk durf ik niks te schrijven over de betrouwbaarheid van deze leverancier ... Kijk wel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Ja, precies.Die mesjes bij bestshave zijn mij eerlijk gezegd wel erg goedkoop.Een beetje te.. Als ik zou kiezen tussen connaught of bestshave, dan zou ik naar connaught gaan.Dan hoef je ook niet zo lang te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 De serie Sharks die ik bijna ongebruikt doorverkocht heb kwam bij Best Shave vandaan. Natuurlijk durf ik niks te schrijven over de betrouwbaarheid van deze leverancier ... Kijk wel uit Ik heb de Shark mesjes overgenomen van Jan (Winters) en kan alleen maar zeggen dat het voor mij echt top mesjes zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 24, 2014 Author Share Posted November 24, 2014 Die quote klopt niet meer helemaal, maar ik snap wat je bedoelt, Edsel .... Zo zie je maar, bij scheermesjes is het heel erg UEKAZ .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 26, 2014 Author Share Posted November 26, 2014 knip>>Als ik zou kiezen tussen connaught of bestshave, dan zou ik naar connaught gaan.Dan hoef je ook niet zo lang te wachten. 19 november besteld - vandaag (26 november) binnen ... vind ik toch snel genoeg .... Laat ze me kado geven met de Kerst, dus toch lang wachten ... maar dan anders ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 De serie Sharks die ik bijna ongebruikt doorverkocht heb kwam bij Best Shave vandaan. Ik heb de Shark mesjes overgenomen van Jan (Winters) en kan alleen maar zeggen dat het voor mij echt top mesjes zijn. Blij dat jij er nog steeds tevreden over bent Edsel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts