Jump to content

Scheerverdriet

highlander78

Recommended Posts

Een aantal weken geleden viel mijn geliefde B&B-kwast op de kille badkamervloer. Het resultaat was verpletterend. Het was een emotioneel moment en daarom kan ik het nu pas met jullie delen. Gelukkig gaat het opschuimen nog steeds, maar je mist toch iets. B&B verkoopt deze kwast (in deze uitvoering) helaas niet meer. Ik weet van één ander exemplaar in Nederland. Helaas wil de koppige eigenaar geen afstand doen van de zijne.

Misschien dat ik binnenkort hoog tapijt ga leggen in de badkamer...

1160da105c06f9d9261b6f6483236210.jpg

Balen man! En net wat Harrie zegt: het zijn altijd de favorieten, nooit de spullen die je eigenlijk toch liever kwijt was.

Open deur. Logica dicteert dat je de favoriet relatief vaker, en de dingen die je kwijt wilt relatief minder vaak gebruikt. Derhalve is de kans dat je een favoriet uit je klauwtjes laat vallen veel groter: die heb je nu eenmaal vaker IN je klauwtjes.

Laat onverlet dat het niet fijn is, maar daar heb ik al op gereageerd.

[/pedant]

Balen man! En net wat Harrie zegt: het zijn altijd de favorieten, nooit de spullen die je eigenlijk toch liever kwijt was.

Open deur. Logica dicteert dat je de favoriet relatief vaker, en de dingen die je kwijt wilt relatief minder vaak gebruikt. Derhalve is de kans dat je een favoriet uit je klauwtjes laat vallen veel groter: die heb je nu eenmaal vaker IN je klauwtjes.

[/pedant]

U heeft helemaal gelijk Mister Spock ;)

[/pedant]

Dat is bij mij dan weer vaak niet zo. Ik gebruik mijn op één na fijnste spullen veel vaker dan mijn echte favorieten, en indien mogelijk heb ik ook meerdere exemplaren van die favoriet. Dit alles omdat ik natuurlijk een gestoorde neuroot ben die zijn fijnste spullen niet durft te gebruiken natuurlijk. :roll:

Toch gaat er eigenlijk nooit iets mis met de zooi, maar wel met de spullen die moeilijk vervangbaar zijn.

Zonde, want als je ze nooit gebruikt, dan heb je er ook geen reet aan....

Dan kan je ze net zo goed niet kopen.

Dan neem ik zelf liever het risico dat het stuk kan gaan.

Tenzij het echt van onschatbare waarde is en onvervangbaar is.

Sluit mij aan bij Marco. Het zijn gebruiksvoorwerpen en zeker wanneer dit iets bijzonders is, lijkt mij het alleen nog fijner om te gebruiken. Dat ga je toch niet in de kast laten verstoffen?

Begrijp dat wanneer iets heel bijzonders dat niet vervangbaar is, sneuvelt dat dit pijn doet. Weerhoud mij in ieder geval er niet van om dat niet te gebruiken.

• 2 months later...