Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo ,

Mijn naam is Daniel en ik ben 35 jaar en heb altijd met multiblade mesjes geschoren en de laatste paar jaar zelfs met wegwerp mesjes van Wilkinson en scheerschuim uit een bus.

Na veel lezen en rondneuzen op het internet, heb ik afgelopen weekend de stap gemaakt naar DE scheren.

Aangezien ik op zoek was naar een alternatief voor de wegwerpmesjes, kwam ik op een gegeven moment het scheren met DE mesjes tegen. Het zou de irritatie verlagen, gladder scheren en goedkoper zijn. Dus dit weekend de knoop doorgehakt. Ik heb bij de trekpleister een kwast gekocht van Omega en scheercreme van Palmolive.

Gisteren heb ik bij Jackz.nl de Muhle R89 besteld samen met de Proraso Sandelwood scheerzeep en Groene pre- en afterbalsem. Tevens extra mesjes bijbesteld van Derby en Astra.

Ook voor mijn haar ben ik van de goedkope gel's afgestapt en overgestapt op mijn eerste pomade. Ik heb als test de Murray's Edgewax en Sweet Georgia Brown besteld. Ik hoop dat het bevalt.

Nu nog wachten totdat alles binnen is en dan mijn eerste DE scheerbeurt :D

Posted

Hallo Daniel,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met het aanschaf van je nieuwe scheerspulletjes.

Op dit forum zijn er genoeg tips voordat je begint met scheren maar nogmaals vragen kan geen kwaad en we zijn hier om elkaar te helpen.

En die edgewax/ SGB heb ik ook.

Als basis de SGB en aftoppen met edgewax is een garantie dat het de hele dag in model blijft maar toch zacht.

Veel scheer en leesplezier.

Posted

Dank jullie wel voor het hartelijke welkom!

Ik hoop hiermee goede aankopen gedaan te hebben.

Ook op mijn verlanglijstje staan nog mesjes van de HEMA (schijnen ook niet verkeerd te zijn) en een dashaar kwast van de DM in Duitsland.

@3gor4 Ik ben benieuwd naar de pomades. Ik heb nog nooit mijn haar met pomade gedaan. Ik heb nogal droog en kort haar dus ik hoop dat het goed werkt.

Posted

Als je dik en stug haar heb dan is het beter als je wat taaiere pomade neemt.

De murrays alleen op zichzelf droogt wel een beetje op.

En inbrengen op wat droger haar krijgt een pomade ook wat meer 'hold'.

Het is even voor jezelf uitzoeken wat het beste bij je past.

Zelf heb ik aardig wat verschillende pomades en een paar waterbased pomades staan en ik combineer sommige.