moxie66 Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 merkur progress captain (1) plisson fibre mike's coconut florida water
cutthroat Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 - EJ DE89L - Merkur super - L'Occitane Plisson - TFS DiVino - Aluin - Floid suave - Kruidvat asb/TFS bergamotto neroli forte asb Vanochtend maar de krabber erbij gepakt, want ik ben zo gammel als wat. Na drie passes een DFS resultaat. Aluin gaf een paar minuscule prikjes, de Floid geurde alleen lekker. De Kruidvat asb was niet genoeg meer, dus een drupje TFS erbij.
Frog Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Gillette rocket/Astra Muhle silvertip fibre TOBS St. James Davidoff cool water
Artesuave Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Proraso Wit en de ASB Muhle R106, Hema (5)
Harkos Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger, Bay Rum, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Rapira_Super Stainless 3e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Resultaat BBS, De Rapira_Super Stainless, voor de 3e x gebruikt. Mesje doet weer wat er van verwacht wordt. In 3 keer de baard er af. In de Slant best een agressief mesje. De Bay Rum met de Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger geeft een aardige schuim, maar het blijft een weinig indrukwekkende zeep. Altijd wat waterig en weinig verzorgend. Als dit op is is het zeker gedaan. Overall een goede beurt, maar kan veel beter. Of wordt ik kieskeuriger??
LookOut Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Ik kon het maandag uiteraard niet laten om eindelijk met een DE krabber aan de slag te gaan! Maar nu pas vind ik de tijd om erover te schrijven. Lord L6 Het meegeleverde Lord Super Chrome mesje (1) L'Occitane Plisson kwast Nivea Mild scheercrème Nivea Sensitive ASB Prada Luna Rossa EdT (voor de volledigheid) Ik was eerst van plan om slechts 2 passes te doen (WTG en XTG naar de kin toe), maar ik had geen irritatie waardoor ik vertrouwen genoeg had voor een pass ATG. Wat mij achteraf opviel was dat ik opnieuw geen trekkerig gevoel had (wat ik wel krijg wanneer ik scheer met een cartridge of wegwerp), ook al had ik geen preshave gebruikt! Ik had echter wel nog stoppels op mijn linkerwang, terwijl mijn rechterwang bijna BBS was. Volgens mij is dat omdat ik mijn baardgroeirichting nog niet bekeken heb. Vanavond eens bekijken en zien of de scheerbeurt morgen er beter van wordt! Edit: oja, en ik moet ook nog eens langs het Kruidvat om een aluinsteentje te gaan halen.
Daniel Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Mijn allereerste DE scheerbeurt: Muhle R89 Derby mesje Omega varkenshaar (trekpleister) Proraso Sandelwood scheerzeep Proraso Groen ASB Beviel goed maar kan vele malen beter. Practice makes perfect!
Robert79 Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Edwin Jagger DE8911bl Lord 'Silverstar' L'Occitane 'Plisson' TFS Bergamotto Neroli Forte zeep Proraso prot av blauw ASB Uit nieuwsgierigheid heb ik vandaag, is de 'Silverstar' uit de stal van Lord geprobeerd.Omdat dit de eerste keer is met dit mesje kan ik alleen nog niet zeggen hoe goed hij eigenlijk echt is en wat voor mij de juiste krabber is.Ik vond m met de EJ goed bij wtg en xtg, maar atg minder presteren. Hier bedoel ik mee, dat ie atg icm de EJ, stoppels liet zitten maar bij herhalingen uiteindelijk wel een BBS behaald.Omdat dit eigenlijk een Lord mesje is, ga ik m morgen met de L6 krabber proberen. De beurt werdt afgesloten met de Proraso ASB, die altijd prima functioneerd.
mavgink Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 (edited) Prep: Musgo Real Glycerine Soap Brush: Semogue 1305 Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’ Blade: Personna Platinum Chrome (2) Lather: Petal Pusher Fancies ’Sandalwood' Post: Nivea Sensitive ASB After: Pinaud Clubman Virgin Island Bay Rum Als kwast heb ik een Semogue 1305 en Semogue 1800 in de roulatie. De 1800 is wat stugger, deze gebruik ik om te facelatheren. De 1305 om te bowllatheren. Ik heb voor het eerst de 'Marco Methode' toegepast op de vrij zachte PPF zeep... pffff... zwaar overkill! ik had genoeg voor wel 10 passes denk ik heerlijk schuim... en ook heel snel een goed werkbaar schuim... Edited November 13, 2014 by Guest
nielsgaastra Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Lord L6 met Lord Super Chrome Omega 10019 Proraso rood Baume.be ASB De L6 met Super Chrome mesje is een fijne combi. Bevalt een stuk beter dan de Chinese Gillette Tech die ik hiervoor in gebruik had.
Mooly Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Proraso white preshave Douglas varken Palmolive EJ89 Gillette Silver Blue Nivea Sensitive ASB Deze combinatie krabber en mes zitten momenteel in mijn top 10.
mavgink Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Lord L6 met Lord Super Chrome Omega 10019 Proraso rood Baume.be ASB De L6 met Super Chrome mesje is een fijne combi. Bevalt een stuk beter dan de Chinese Gillette Tech die ik hiervoor in gebruik had. Jeeeee! Foto's!! zit the denken om ook een L6 te kopen ter vervanging van mijn feather popular als reiskrabber...hoor alleen maar goede verhalen
marco Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Ik heb voor het eerst de 'Marco Methode' toegepast op de vrij zachte PPF zeep... pffff... zwaar overkill! ik had genoeg voor wel 10 passes denk ik heerlijk schuim... en ook heel snel een goed werkbaar schuim... Wat de vliegende vinkenter!ng is de Marco methode???!!??! Ik weet namelijk van niks....
DoubleB Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Als Marco zijnde moet je die methode wel omarmen, Marco
mavgink Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Ik heb voor het eerst de 'Marco Methode' toegepast op de vrij zachte PPF zeep... pffff... zwaar overkill! ik had genoeg voor wel 10 passes denk ik heerlijk schuim... en ook heel snel een goed werkbaar schuim... Wat de vliegende vinkenter!ng is de Marco methode???!!??! Ik weet namelijk van niks.... &
moxie66 Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 merkur progress captain (2 en out) plisson fibre mike's coconut florida water
marco Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Bedankt voor de links Ook eens proberen van de week
cutthroat Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 - EJ DE89L - Merkur super - L'Occitane Plisson - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Het is wel redelijk werken met dit Merkur mesje, maar na drie passes en wat touch-ups toch een DFS resultaat. Aluin gaf links en rechts op de hals wat prik, iets wat ruimschoots werd ingehaald door de Pinaud. Afgemaakt met de tabacco verde en weer klaar voor de laatste vrijdag van deze week.
FairArie Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 weer klaar voor de laatste vrijdag van deze week. heb jij meerdere vrijdagen in 1 week Gisteren vergeten te posten; De Derby's zijn in beide krabbers vervangen door mesjes die ik van BdF kreeg bij mijn laatste bestelling. Maar eens opzoeken of ik nog kan vinden wat voor mesjes dat waren. 13nov EJ89 met nieuw mesje TOBS Eton College Aluin DVH asb Na een paar dagen Fatip moet ik altijd weer wennen aan de EJ. Zoeken naar de goede hoek, net alsof ik te voorzichtig ben. Maar rustig aan en in 3 passes goed resultaat. 14nov Kleine Fatip met nieuw mesje TFS Raffinato Aluin TSAR asb Het nieuwe mesje glijdt door het schuim. Zonder enig probleem glad en lekker ruikend het weekend in. Eerst nog even een dagje werken en vanmiddag een bezoekje aan de tandarts.
Marcel Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 The Grooming Co. l'Occitane Cade (harde zeep) Schick Krona Gillette Bleue Extra NOS Speick AS/444 ASB De Cade zeep lag denk ik al wel 2 jaar te verstoffen, dus hoog tijd hem weer van stal te halen. De zeep was gortdroog dus heb ik de zeep tijdens het douchen laten weken in wat warm water. Ik was bang wat te droog schuim te hebben, wat ik met deze zeep nogal makkelijk heb schijnbaar, maar dat viel reuze mee. De subtiele geur van deze Cade zeep blijft me bevallen.
Harkos Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1), BdF Exclusivo, Gillette Fat Boy adjustable, Rapira_Super Stainless 4e x Pinaud-Clubman_Osage Rub, Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem, Resultaat BBS, De Rapira_Super Stainless, voor de 4e x gebruikt. Voor de vierde keer een goede beurt met deze Rapira. De Fat Boy op 6 en dat ging vlot er af. Even wat extra aandacht voor de halsstreek nodig, maar dat heb ik wel bij meer mesjes. De BdF Exclusivo met de Turkse varkenshaar (Lider 1) gaf weer een rijk schuim. Die kwast is groot wat floppy, maar een geweldig ding voor zijn prijs. Maakt met zijn lange haren van een beetje zeep een bult schuim en brengt het goed op de bakkes. Drie halen en scheren maar. Afwerking eerst Osage Rub om de mist van dat laatste glas wijn van gisteren te verdrijven en toen de Nivea Sensetive om mijn teer velletje weer in conditie te krijgen. Dan nu maar weer aan de slag, lekker fris dagje klussen bij een kennisje.
marco Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Vandaag maar weer eens een sotd van mij. L'Occitane Plisson Crabtree & Evelyn Nomad Chinese Gillette Tech Feather Floïd Black Kruidvat asb Vandaag dan eens de zogenaamde "Marco methode" geprobeerd. Eigenlijk vreemd want die gebruik ik elke dag al, maar dan nu van een andere Marco die er zijn naam aan heeft verbonden. Een of andere Amerikaan ofzo (alhoewel, welke Amerikaan heet er nou in godsnaam Marco??) die 186 jaar geleden deze methode heeft geleerd van een Italiaanse barbier. Dus eigenlijk is het ook niet de Marco methode, maar gewoon de "Italiaanse Barbier uit 1712 Methode". Maar, dochdessalnietteminnochthans, zodoende is het een prima methode. Heerlijk dik schuim en een hele volle kom! Hier kan je je zeker twee keer mee scheren, maar als ik toch zoveel schuim heb, dan smeer ik het er ook lekker dik op. Heerlijk! Dit is alleen naar alle waarschijnlijkheid niet echt heel economisch voor je zeep, al helemaal niet als je een das of zwijntje zou gebruiken. (Ja Harrie, kom er maar in! Marco en iets over zuinig zijn met zeep. Dit is voor jou de perfecte inkopper ) Lekker geschoren dus met geweldige producten. Crabtree & Evelyn rocks!!
Recommended Posts