Jump to content

Recommended Posts

Posted

- ERN Ator 6/8

- L'Occitane Plisson

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat asb

De vorige keer had ik deze Ator al zittend op de bank geslepen en gestropt. De daarop volgende scheerbeurt was niet optimaal. Gisteravond heb ik de Ator op mijn gebruikelijke plek gestropt zodat ik kon testen of dat een verbetering teweeg zou brengen. En dat was het geval.

Het mes is er nog net niet helemaal, want met de ATG pass voelde ik 'm nog lichtjes. Wel een prima scheerbeurt met na drie passes een DFS resultaat. Aluin deed nauwelijks iets, de Pinaud liet zich wel voelen. Klaar voor een nieuwe werkweek.

Posted

Schick Krona

PPC mesje

TGC syntheet

ARKO

TOBS Jermyn Street AS

Ik heb toch een beetje een haat/liefde verhouding met de Jermyn Street AS. Bij het opdoen vind ik hem verschrikkelijk ruiken, maar na een tijdje komt de echte geur los, en vind ik hem wel weer lekker. Hetzelfde bij het opbrengen; het is een heel olieachtig goedje, maar het verzorgt de huid wel goed.

Posted (edited)

L'Occitane Plisson

Essential Journeys "old fashioned shave soap" - Nightscape

Chinese Gillette Tech

Feather

Proraso asl

Biodermal verkoelende aftershave gel

Wat is dit toch een geweldige zeep!

Ik heb nog niet eerder een scheerzeep gebruikt die zo goed glijdt. De verzorging is ook prima en de geur ook.

Hier komen nog eens meer zeepjes van in huis.

Edit:

Helemaal vergeten te zeggen met hoeveel gemak je een berg schuim maakt van deze zeep. Beschermt ook heel goed.

Edited by Guest
Posted

Mühle Silvertip Fibre®,

l'Occitane Cade,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Rapira_Platinum Lux 12e x

Floid Mentolado,

l'Oreal Men Expert,

BBS,

De Rapira_Platinum Lux, voor de 12e x gebruikt. Ook de 12e keer gaf een goede beurt. In de Gillette Black Beauty op 6 ging de baard er nog vlot af. Toch vandaag het mesje in de spaarpot gedaan, want wil wel weer een nieuwe proberen. Dit was in elk geval een toppertje.

De l'Occitane Cade met de Mühle Silvertip Fibre® produceerde weer een erg stevig schuim. Wat extra water aan de kwast tip en hopla een heerlijke schuimlaag voor 3 keer. Deze zeep kan wel behoorlijk wat water aan.

Ofschoon er wel een herkenbaardere geur aan de zeep komt, is het nog steeds erg zwak. Krijg nu wat de geur van bosgrond met een verre noot van jeneverbes. Wordt nooit oude jenever! Daar ik, zoals reeds eerder gezegd, van de stevige geuren ben, is dit voor mij ruim onvoldoende. De zeep mag blijven, omdat de overige eigenschappen wel behoorlijk goed zijn.

Posted

- EJ89 met Derby (4)

- Kruidvat varkentje

- TFS Raffinato

- Aluin

- DVH asb

- Tsar edt

Fijne maandagmorgen scheerbeurt zonder ongelukken.

Posted

EJ DE8911bl

L'Occitane 'Plisson'

Lord 'Classic' ss 1x

Toobs 'Almond' scheercreme

Proraso prot av blauw asb

Een beetje een gemengd gevoel over het mesje.Normaal ben ik heel positief over de 'classic' maar dit keer niet.vandaag gebruikte ik 'm pas voor de 2e keer en voelde rauw en trok in de 3e pass toen ik atg ging.Misschien had ik mn dag niet of is dit mesje van de inkoop actie uit een slechte batch ? morgen nog maar is proberen.

Posted

@Robert79; had je ze al wel eerder in de EJ gehad? Dat vraag ik omdat ik de combinatie van de 89-kop met de meeste Lord mesjes niet echt veel soeps vind.

Posted

- Böntgen & Sabin 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid suave

- Kruidvat asb

Vandaag weer eens de beurt aan de Böntgen & Sabin. Een prima scheerbeurt met na drie passes een hele goede DFS. Aluin deed nauwelijks iets, de Floid geurde alleen heerlijk. Klaar voor de dinsdag!

Posted

The Grooming Co kwast

TFS Ginestra di Taormina

Schick Krona

Gillette Bleue Extra NOS

Osage Rub/Ginestra di Taormina ASB

Posted

Omega 10019,

l'Occitane Cade,

Lord_L6,

Rapira_Super Stainless 1e x

Cade ASB,

DFS,

De Rapira_Super Stainless, voor de 1e x gebruikt. Vandaag een nieuw en nooit gebruikt mesje. In de L6 doet het mesje prima zijn werk. Ofschoon ik de L6 veel te licht vind en ik me afvraag hoelang dat schroefdraad het volhoudt, kan ik me er prima mee scheren. Eigenlijk een prima krabbertje voor het geld.

De l'Occitane Cade met de Omega 10019 maakten weer een perfect schuim om de boel vlot en glad te laten verlopen.

@Talibeart: Blijft wel de voor mij te zwakke geur. Deze ontvouwt zich ook niet na meerdere keren gebruik. Echter daar zal ik het niet meer over hebben. Het product is scheertechnisch gezien voor mij gewoon goed.

Van l' Occitane kreeg ik ook nog wat samples mee, ASB Cade. Als je die op doet na het scheren, ruikt het in eens wel lekker licht mediterraan en naar natuur, maar niet overdreven. Verzorgt de huid goed en in combinatie met de zeep is het een zeer prettige afwerking en geur. Dat dan wel weer.

Posted

Kleine Fatip

Derby (5)

Proraso rood (tube)

Liojuny Silvertip Badger

Aluin

Kouros edt

DVH asb

Lekker schuimpje geklopt; dacht even teveel water te hebben, maar dat viel toch mee. Strak en glad resultaat.

Posted

Gillette rocket/Astra

Simpson commodore x3

D.R. Harris Arlington

Nivea Sensitive asb

Posted

Lord L6

Triton R3 (5)

Kent Infinity silvertex fiber

Arko extra performance

Baume ASB

Master Perfumers Dark wood

Posted

qXUVeCu.jpg

Prep: Musgo Real Glycerine Soap

Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip'

Blade: Personna Platinum Chrome (1)

Brush: Semogue 1800

Soap: Petal Pusher Fancies 'Amber'

Posted

Deze keer geen preshave want vandaag is de beurt aan de Tabac stick, en sticks op een preshave, dat werkt niet.

- Tabac stick

- Omega 10019

- Lord L5

- Captain (2)

- Pitralon F

Ondanks dat ik geen preshave gebruikte was het een alleszins acceptabele scheerbeurt in 3 passes. Echt heel enthousiast word ik nooit van Tabac, ik heb deze stick niet voor niets al in gebruik sinds 2008, want hij droogt mijn huid altijd net teveel uit naar mijn zin. Daar heb ik overigens nauwelijks last van als ik me met koud water scheer maar daar zijn nu de temperaturen ook weer niet naar. Verder alles goed gelukt en de Pitralon F prikte nergens. Ook de Captain in de L5 bevalt nog steeds.

Posted
Muhle synthetic

Gillette rocket

Polsilver (1)

Petal Pusher Fancy Amber

Speick-asl

wat vind jij van PPF Amber?

als ik de site moet geloven: Scent: Amber with a blend of Sandalwood and Musk. Warm, and Sweet. A mix of Fragrance Oils and Essential Oils

Maar ik dacht zelf.. hey bloemetjes? :S Vind hem wel heerlijk btw... fris.. maar niet te (lees: Arko) fris...

Posted

Sandelwood & Musk haal ik er niet uit (heb ook de sandelwood van PPF, die is vrij hefig trouwens). Ik vind de Amber vooral bloemig en zepig ruiken. Wel heel lekker inderdaad!

Posted

Lord L6

Lord 'Classic' 2x

L'Occitane 'Plisson'

DVH zeep

Proraso prot av blauw

Ondertussen was het gister ochtend dat ik me scheerde maar had geen tijd, dus nu maar op dit tijstip.

Mesje voor de 3e keer gebruik maar gek genoeg met gisteren was ie nu prima.Misschien werkt dit mesje bij mij het beste met zeep.Resultaat was een BBS in 3 passes.

Posted

- Kropp 5/8 ronde teen

- Jerusalem silvertip

- TOBS Mr. Taylor's cream

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat asb

Een prima scheerbeurt met uitzondering van een plekje op de linkerzijde van mijn hals waar ik in mijn onoplettendheid wat woest deed. Geen schade, maar daar gaf de aluin iets meer reactie. Verder een DFS in drie passes.

De aluin gaf alleen op het voornoemde plekje wat reactie, de Pinaud deed iets meer.

Posted

Semogue SOC Badger cherrywood,

Arko Blue Cool,

Pearl TTO,

Rapira_Super Stainless 2e x

Harkos® Bay Rum,

Rituals_Sweet Orange & Cedar Wood,

Resultaat BBS,

De Rapira_Super Stainless, voor de 2e x gebruikt. Mesje scheert naar behoren. Voelt niet als een hoogvlieger, maar wel adequaat. In de Pearl een goede feedback en prima snit, maar moet wel opletten, dat ik me niet snij. Anders dan normaal. Vraag me af of dit mesje dan beter af is in een zachtere krabber. In de L6 gisteren vond ik hem milder.

De Arko Blue Cool met de Semogue SOC Badger cherrywood doen weer hun ultieme best. Paar drupjes glycerine toegevoegd om een wat vetter schuim van de Arko te kloppen. Dat was dus geslaagd.

Overall weer een prima beurt, zij het, dat ik tegen de gewoonte in even aluin moest gebruiken om een sneetje te dichten. Kijken of deze Rapira zich morgen beter gedraagt in een andere krabber.

Posted

Kleine Fatip

Derby (6)

TFS Crazy Snadalwood

Kruidvat varkentje

Aluin

DVH asb

Het mesje is aan vervanging toe. Niet omdat het haalt of stroef loopt, puur omdat er teveel halen nodig zijn voor een goed glad resultaat. En de aluin geeft hierdoor iets meer prik. Met de kruidige geur van de Crazy Sandalwood vandaag enkel de (bijna) geurloze DVH om het af te maken.

Posted

Simpson Douglas 2 band

Petal Pusher Fancies Black Tea

Schick Krona

Gillette Bleue Extra NOS

Myrsol Agua Balsamica/444 balm

Vandaag tegen m'n gewoonte in een drie pass scheerbeurt gedaan vanwege een crematie vanmiddag. Geen averij opgelopen gelukkig.