Jump to content

Kent Infinity silvertex synthetische scheerkwast

Edsel

Recommended Posts

Ik heb mijn Kent Infinity kwastje afgelopen week dagelijks gebruikt. Hiervoor was ik helemaal blij met mijn Trekpleister Omega, die zich aanvankelijk moeilijk liet temmen (wat een stinkbom).

Ik zag meerdere forum leden zich lovend uitlaten over synthetische kwasten, waardoor ik op zoek ben gegaan naar een eigen exemplaar.

Via EBay heb ik de Kent aangeschaft voor een hele lage prijs van €15,00 inclusief verzendkosten uit Engeland. Ik had enkele reviews gelezen waarbij deze kwast lovend werd beschreven.

Mijn ervaringen met het kwastje zijn zeer positief, waarbij uiteraard het gemak waarmee hij getemd werd direct opviel. Ik doe vooral face lathering en hierbij valt op dat de haren lekker zacht zijn, maar dat er een goede backbone aanwezig is. Ik maak het kwastje even nat onder de kraan, waarna ik hem een keer uitschud. Weken in een bakje water is niet nodig.Zonder problemen een dikke schuimlaag op mijn gezicht en de kwast, genoeg voor minimaal twee passes.

Na gebruik even afspoelen onder de kraan, uitschudden en tot slot even over de handdoek halen en hij is al bijna droog.

Ik gebruik geen harde zepen dus kan ik niet beoordelen hoe de kwast zich dan houdt. Ik ben erg blij met deze synthetische Kent en kan hem zeker gezien de prijs en prestatie verhouding zeker aanbevelen.

• 1 month later...
  • 5 months later...

Ik heb deze onlangs ook gekocht.

Net uit de verpakking vond ik hem verdacht veel lijken op de goedkope chinese syntheet van een paar euro.

De eerste keer lather maken viel me ook zwaar tegen en de borstel stond bijna ten dode opgeschreven. Totdat er een forumlid zei dat die nog moest inbreken.

Dit vond ik natuurlijk een beetje raar omdat ik gewend was aan de L'Occitane Plisson, die meteen al uit de verpakking wolken zacht is.

Na een paar keer flink wat schuim te hebben gemaakt, is de borstel aanzienlijk zachter geworden maar verre van de plisson. Echter blijft dit borstel wel mijn to-go reiskwast.

Zeker gezien de prijs is het geen verkeerde syntheet.

Na een paar keer flink wat schuim te hebben gemaakt, is de borstel aanzienlijk zachter geworden maar verre van de plisson. Echter blijft dit borstel wel mijn to-go reiskwast.

Zeker gezien de prijs is het geen verkeerde syntheet.

Sinds ik de Plisson heb is de Kent Infinity mijn vaste reiskwast geworden. Voldoet prima en droogt lekker snel.

Sinds ik de Plisson heb is de Kent Infinity mijn vaste reiskwast geworden. Voldoet prima en droogt lekker snel.

Vooral het laatste maakt dat imo een geschikte reiskwast.

Een kwestie van goed uitschudden en een paar keer over een droge stuk handdoek halen en hij kan weer de toilettas in.

Vooral het laatste maakt dat imo een geschikte reiskwast.

Een kwestie van goed uitschudden en een paar keer over een droge stuk handdoek halen en hij kan weer de toilettas in.

Klinkt ideaal, met de meeste andere kwasten is de toilet tas dan zeiknat :D