Edsel Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 Ik heb mijn Kent Infinity kwastje afgelopen week dagelijks gebruikt. Hiervoor was ik helemaal blij met mijn Trekpleister Omega, die zich aanvankelijk moeilijk liet temmen (wat een stinkbom). Ik zag meerdere forum leden zich lovend uitlaten over synthetische kwasten, waardoor ik op zoek ben gegaan naar een eigen exemplaar. Via EBay heb ik de Kent aangeschaft voor een hele lage prijs van €15,00 inclusief verzendkosten uit Engeland. Ik had enkele reviews gelezen waarbij deze kwast lovend werd beschreven. Mijn ervaringen met het kwastje zijn zeer positief, waarbij uiteraard het gemak waarmee hij getemd werd direct opviel. Ik doe vooral face lathering en hierbij valt op dat de haren lekker zacht zijn, maar dat er een goede backbone aanwezig is. Ik maak het kwastje even nat onder de kraan, waarna ik hem een keer uitschud. Weken in een bakje water is niet nodig.Zonder problemen een dikke schuimlaag op mijn gezicht en de kwast, genoeg voor minimaal twee passes. Na gebruik even afspoelen onder de kraan, uitschudden en tot slot even over de handdoek halen en hij is al bijna droog. Ik gebruik geen harde zepen dus kan ik niet beoordelen hoe de kwast zich dan houdt. Ik ben erg blij met deze synthetische Kent en kan hem zeker gezien de prijs en prestatie verhouding zeker aanbevelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 dank voor de review, het is inderdaad best een goed kwastje. Ook met harde zepen werkt het, je moet gewoon net als bij de plisson tijdens het zeep laden de borstel halverwege de haren vastnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Jij hebt denk ik deze ?? http://www.westcoastshaving.com/Kent-Infinity-Silvertex-Shaving-Brush_p_2008.html Die heb ik niet maar Kent zal vermoedelijk wel meer kwasten hebben ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 { ik heb het huistuinenkeukenmodel ] https://www.hairworldshop.nl/product/body-and-shave/shave/6595/kent-wet-is-best/ Maar het is een hele lekkere kwast !! [ volgens mijn vertegenwoordiger "varkenshaar" kan je nagaan hoeveel ze van hun verkoopproducten weten hahhahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Dat kwastje lijkt verdacht veel op een hjm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artesuave Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Iemand bekend met deze? http://www.themodernman.co.uk/kent-infinity-silvertex-ivory-shaving-brush.html?___SID=U Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artesuave Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 ah oke! dat ging dus om deze,. haha! Excuses Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Ik heb deze onlangs ook gekocht. Net uit de verpakking vond ik hem verdacht veel lijken op de goedkope chinese syntheet van een paar euro. De eerste keer lather maken viel me ook zwaar tegen en de borstel stond bijna ten dode opgeschreven. Totdat er een forumlid zei dat die nog moest inbreken. Dit vond ik natuurlijk een beetje raar omdat ik gewend was aan de L'Occitane Plisson, die meteen al uit de verpakking wolken zacht is. Na een paar keer flink wat schuim te hebben gemaakt, is de borstel aanzienlijk zachter geworden maar verre van de plisson. Echter blijft dit borstel wel mijn to-go reiskwast. Zeker gezien de prijs is het geen verkeerde syntheet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted May 24, 2015 Author Share Posted May 24, 2015 Na een paar keer flink wat schuim te hebben gemaakt, is de borstel aanzienlijk zachter geworden maar verre van de plisson. Echter blijft dit borstel wel mijn to-go reiskwast. Zeker gezien de prijs is het geen verkeerde syntheet. Sinds ik de Plisson heb is de Kent Infinity mijn vaste reiskwast geworden. Voldoet prima en droogt lekker snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Sinds ik de Plisson heb is de Kent Infinity mijn vaste reiskwast geworden. Voldoet prima en droogt lekker snel. Vooral het laatste maakt dat imo een geschikte reiskwast. Een kwestie van goed uitschudden en een paar keer over een droge stuk handdoek halen en hij kan weer de toilettas in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big Gerard Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Sinds ik de Plisson heb is de Kent Infinity mijn vaste reiskwast geworden. Voldoet prima en droogt lekker snel. Vooral het laatste maakt dat imo een geschikte reiskwast. Een kwestie van goed uitschudden en een paar keer over een droge stuk handdoek halen en hij kan weer de toilettas in. Klinkt ideaal, met de meeste andere kwasten is de toilet tas dan zeiknat Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Dat valt opzich wel mee Maar natuurlijke haren hebben gewoon net iets meer droogtijd nodig dan syntheten. Of leg je hem gewoon zeikesnat in je toilettas haha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Synthetische kwasten drogen inderdaad supersnel. Ik ben helemaal over op de "syntheten", zowel voor thuis als op reis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts