Jump to content

Plisson synthetische scheerkwast

thokal

Recommended Posts

Voor het eerst de Plisson gebruikt. Aangeschaft voor € 31 bij L'Occitane. Als scheerzeep Dr Harris Arlington gebruikt, een heerlijke harde zeep met een citrusachtige aroma. De haren voelen zeer zacht aan. Ik was in eerste instantie bang dat de kwast te "floppy" zou zijn, maar na 15 seconden was de kwast gevuld met een flinke lather. Op de huid valt direct op hoe zacht de haren aanvoelen. Probleemloos ontstaat een dikke laag lather en blijft er voor de tweede en derde scheerbeurt genoeg zeep achter. De haren van de Plisson spreiden tijdens het latheren breed uit en mensen die een kwast met veel backbone waarderen zullen de Plisson wellicht te floppy vinden. Toch is de Plisson zeer geschikt voor harde zepen. Wat mij betreft een geweldige kwast, zeker voor scheerders met een gevoelige huid.

>683e5f20e92ac9226e085890795d7100.jpg

Na de eerste scheerbeurt

5437f41c504e5e74c33296ffa957965c.jpg

Direct droog na het scheren

Wat is lather???

Vandaag met borstel in mijn handen gestaan, mooi borsteltje met zachte haren. stond te twijfelen zal ik wel/of niet.

Uiteindelijk niet gedaan, maar nu ik weer thuis ben toch weer spijt van niet.

Volgende keer maar meenemen.

Of online bestellen bij L"Occitane met gratis levering (Couponcode: WELCOME)

Handvat is van hout, rozenhout geloof ik maar daar ben ik dan weer niet helemaal zeker van.

Ok, vanwege de duurzaamheid geef ik de voorkeur aan een kunststoffen handvat.

Absoluut duurzaam. Biologisch afbreekbaar in tienduizend jaar. Net als de knot, eigenlijk.

Er bestaat natuurlijk ook duurzaam hout. Bovendien is volgens mij ieder handvat wat het langer volhoudt dan de knot duurzaam genoeg.

• 3 weeks later...

Ik had er bijna eentje gekocht dit weekend, maar de verkoopsters waren zo opdringerig dat ik zonder kwast de winkel ben uitgelopen.

Gelukkig vraagt een webshop niet steeds of die je kan helpen, of het "winkelconcept" kan uitleggen :lol:

Ik had er bijna eentje gekocht dit weekend, maar de verkoopsters waren zo opdringerig dat ik zonder kwast de winkel ben uitgelopen.

Gelukkig vraagt een webshop niet steeds of die je kan helpen, of het "winkelconcept" kan uitleggen :lol:

Daar houdt ik ook niet zo van. Voor het internettijdperk vond ik het 'Kijkshop' concept perfect. Alles in etalages, niemand die je lastig valt, maar tegenwoordig kom ik daar ook nooit meer omdat de prijzen in webshops veel beter zijn.

"En een prettige/fijne dag nog".

Ook al weer zo´n tekst (overgewaaid uit de us of a) waar ik hels van word, vooral als er op het gezicht te lezen staat: val toch dood.

Company policy of zoiets. :twisted:

Wat een filialen zeg. Ben ik toch wel gezegend met die aardige oude vrouw uit Rotterdam.

Niks niet aandringen, altijd gezellig even praatje houden. Ze geeft me altijd een hoop extra's mee.

Kom ook eens hier voor een goede ervaring bij L'occitane [WINKING FACE]

• 5 months later...