Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hebben Classic Shavers ook een passie voor horloges?

Yes! Ik wel.

Mijn eerste Breitling (zie afbeelding) kocht ik op mijn verjaardag in 2001. Het is een Breitling Chronomat met een blauwe wijzerplaat.

20141108_171055_zps654f8ae9.jpg

Nu ben ik driftig aan het sparen voor of een IWC Portugese

IWC-IWC-Portuguese-IW371401_1.jpg

Of een (daar ben ik nog niet over uit) IWC Aquatimer Limited Efdition

tumblr_n70maxhrg81slbpb9o6_1280.jpg

Edited by Guest
Posted

Ik heb wel eens overwogen om me een mechanisch uurwerk aan te schaffen, van het type dat zichzelf door jouw bewegingen oplaadt. Maar als ik dan de prijzen van deze uurwerken zie (toch van de hoogwaardige) dan denk ik ... neen, dat is het niet waard. En de prijs is één ding, maar als je ze moet laten repareren (typisch in Zwitserland) dan ben je nog meer kwijt als een 'gewoon' uurwerk.

Posted

Kijk ene bij de grijpshop decraew,mooie seiko automaten voor rond de 100 pleuro.

Dat zijn goede kwaliteits klokjes,lopen uitstekend en zijn redelijk goed accuraat.

Met dag en datum en waterdicht.

Ik heb er ook een paar

Gr ton

Posted

Ik zelf draag alweer een jaar of acht een Seiko 'Premier Kinetic'.

Een Mechanisch horloge dat zich oplaad zodra je arm beweegd.

Een hele goede, maar dat mag ook wel, gezien de prijs die ik er voor betaald heb.

Ik ben er erg blij mee.

Posted

Ik heb er een paar; een Longines automaat, een Omega Seamaster 600, een Seiko SKX007, en een Seiko "Flieger" model.

Posted
Ik heb er een paar; een Longines automaat, een Omega Seamaster 600, een Seiko SKX007, en een Seiko "Flieger" model.

Dat is een mooi klassiek model, de Omega Seamaster 600

Welke draag je nu?

Posted (edited)

Hoi,

Ik ben al jaren een trouwe Seiko gebruiker.

SNL003P_zpscd4db7fe.jpg

Ik heb nu een Seiko Arctura Kinetic Chronograaf als op deze foto, nooit geen omkijken naar.

Edited by Guest
Posted

Ik heb niks met horloges. Ze zitten me in de weg, ik vergeet er op te kijken omdat ik altijd op een klok of mn telefoon kijk en ik vind de horloges die wel mooi zijn veel te duur. Maar daar hoef ik eigenlijk niet over na te denken omdat ik ze sowieso in de weg vind zitten... :oops:

Maar ondanks dat moet ik zeggen dat ik die aquatimer wel erg mooi vind.

Als we je moeten helpen met kiezen dan gaat mijn stem naar deze ;)

Posted
Voor de wat sjiekere gelegenheden of als ik er zin in heb draag ik een Baume & Mercier Capeland met als extra een transparante achterwand:

bm_zpse1160f15.jpg

Deze achterwand is niet van mijn horloge maar lijkt er erg veel op. Dit is om een indruk te geven hoe dat er uitziet:

Baume-Mercier-CAPELAND-10088-BACK_zps40b3e8e1.jpg

Erg mooi, de Capeland, CeesT. Van doorzichtige achterkanten ben ik geen fan maar de voorkant van de Baume & Mercier Capeland ziet er erg fraai uit.

Posted
Ik heb wel eens overwogen om me een mechanisch uurwerk aan te schaffen, van het type dat zichzelf door jouw bewegingen oplaadt. Maar als ik dan de prijzen van deze uurwerken zie (toch van de hoogwaardige) dan denk ik ... neen, dat is het niet waard. En de prijs is één ding, maar als je ze moet laten repareren (typisch in Zwitserland) dan ben je nog meer kwijt als een 'gewoon' uurwerk.

Als het handwerk horloges zijn is het alle waar is naar zijn geld

Posted

Tsja een Portugese. Staat op de ultieme verlanglijst. Ik ben al 10 jaar erg blij met mijn Lacroix Masterpiece.2b34b0d0b1631c56b832755b922b3900.jpg

Posted

Ik kreeg een horloge van mijn moeder toen ze 14 jaar geleden dood ging en dat raakten ik kwijt [ inmiddels weer gevonden ] maar ik was in tranen en kreeg van wederhelft een nieuwe ongeveer de zelfde , goud klassiek en simpel. Ik was er zo blij mee , zit ik op een paardenweekend zegt een man veeeeeeeeeeeeel ouder dan ik : OHHHH wat leuk zo'n ouderwets horloge had mijn oma ook. Oké dacht ik :shock::shock::shock::shock: Toen de batterij op ging heb ik hem in een speciaal doosje gedaan en kijk nu gewoon op de klok in de kapsalon.

Maar het blijft een mooi horloge [ alle 2 ]

Posted

Over het algemeen zijn de ouderwetse horloges het mooiste. Vind ik tenminste.

Mijn dagelijkse klokje (de Longines) is ook uit de jaren '60.

Posted

Vind ik ook hoor Johan [ ik voelde mij toen ineens oubollig geloof ik hahhahaha]

Verder moeten horloges bij mij altijd waterdicht zijn en van goud anders reageer ik allergisch of gaat er water onder zitten door de wasbak en gaat mijn huid kapot , heb ik een hele smalle pols dus al snel het idee dat ik de Big Ben om mijn arm draag dus het "omaklokje" was eigenlijk helemaal goed :lol::lol: misschien een nieuw batterijtje in laten zetten en weer dragen mag eigenlijk best oubollig zijn :D

Posted
Vind ik ook hoor Johan [ ik voelde mij toen ineens oubollig geloof ik hahhahaha]

Verder moeten horloges bij mij altijd waterdicht zijn en van goud anders reageer ik allergisch of gaat er water onder zitten door de wasbak en gaat mijn huid kapot , heb ik een hele smalle pols dus al snel het idee dat ik de Big Ben om mijn arm draag dus het "omaklokje" was eigenlijk helemaal goed :lol::lol: misschien een nieuw batterijtje in laten zetten en weer dragen mag eigenlijk best oubollig zijn :D

ik zou dat wel doen sill,,als de batterij er te lang in blijft zitten dan kan het gaan oxideren met alle gevolgen van dien en das zonde.

vooral omdat je er een emotionele waarde aan hecht.

verder is stilstand achteruit gang.

gr ton

Posted

Dit is sinds een jaar of 12 mijn trouwe klokje. 968ed1811f1add964f68e6c0a604bc08.jpg

Het water loopt me uit de mond als ik sommige klassieke horloges hier zie. Ik vond m'n eigen Seiko destijds al duur genoeg (ongeveer 300 euro).

Posted

Ik heb 2 Citizen Eco Drive Radio Controlled horloges. Laden op via het licht en lopen altijd gelijk door synchronisatie met de atoomklokken in de wereld. Verder een praktisch sporthorloge van Nike.

Heb een Seiko Kinetic gehad waar ik alleen maar gezeur mee had (waarschijnlijk maandag morgen model). Die nam de juwelier na 8 maanden, en 4 reparaties dus voor 5e keer kaduk, terug. Toen overgestapt naar de Citizen en eigenlijk nooit problemen.

Breitling, Omega en Rolex hebben mooie modellen, maar mijn smaak is het vaak niet en ik zie het geld er niet aan af. En aan sommige van die merken hangt een verkeerd imago. Breitling heeft wel een paar hele mooie limited editions gebaseerd op hun historie in het vliegen en de racerij.

Op mijn wenslijstje;

- Meistersinger,

- Van der Gang,

- een gepersonaliseerde van Pellikaan Timing.