Jump to content

Scheerlijn van dermalogica

Shaving Silly

Recommended Posts

Naar aanleiding van de geïrriteerde huid naar het scheren in een ander topic zat ik ff te google en vond dit :

http://www.dermalogica.nl/nl/producten.html?huidConditie=14

Ik weet niet of iemand deze lijn producten kent ?? Maar wie weet is het iets om te proberen ??

Info :

Voor een zware baardgroei is meer nodig dan een doorsnee scheercrème. De meeste producten bevatten alkalische ingrediënten om dikke, stugge haren te verzachten. Maar daarmee wordt de beschermende lipide laag van de huid aangetast en dat geeft irritaties. Pre-Shave Guard is een lichtgewicht, beschermende formule met een neutrale pH die onder Soothing Shave Cream wordt gebruikt. Pre-Shave Guard bereidt de huid voor door de haren zachter te maken. Zo worden snijwondjes en ingroeiende haren voorkomen. Het verkoelende, antiseptische Kamfer verstevigt de huid, zodat de haren van de huid afstaan en goed tot op de huid kunnen worden afgeschoren. Essentiële olie van Kruidnagel opent de poriën, verzacht de haren en kalmeert de huid. Menthol verkoelt de huid, voorkomt ontstekingen en vermindert jeuk door irritatie. Glycerine en hyaluronzuur hydrateren en zorgen ervoor dat het mes goed over de huid glijdt.

Zo Snuf er nog ff bij :

Shaving Silly schreef:Het verkoelende, antiseptische Kamfer verstevigt de huid, zodat de haren van de huid afstaan en goed tot op de huid kunnen worden afgeschoren. Menthol verkoelt de huid, voorkomt ontstekingen en vermindert jeuk door irritatie.

Laat ik nu net van kampfer en menthol grote huidproblemen krijgen :cry:

“Life is either a daring adventure or nothing”

zie dat er in de shaving gel SLS zit.

Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Sodium Lauroamphoacetate, Sodium Trideceth Sulfate, Hydroxyethylcellulose, Menthoxypropanediol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Citric Acid, Phenoxyethanol, Benzyl PCA, Triticum Vulgare (Wheat) Germ Extract, Saccharomyces Cerevisiae Extract, Sodium Hyaluronate, Butylene Glycol, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Eugenia Caryophyllus (Clove) Flower Oil.

2e grootste bestanddeel van het product. Dus voor mij is dit als scheercreme/ gel whatever een zware no go!!

Beter gewoon een artisinale scheerzeep waar dat soort rotzooi niet in zit!

Oké ??? En nu nog een keer in Jip en Janneke taal ??

Waarom is dit een no go ?? Omdat het niet natuurlijk is ?

Meer voor de info hoor [ ik gebruik het niet ] maar ik wil dan altijd graag weten waarom iets goed is of juist niet.

Op basis daarvan zou ik iets kopen en uitproberen.

Ohh ja nee ik snap je vanwege die sls wat er in zit.

zie dat er in de shaving gel SLS zit.

Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Sodium Lauroamphoacetate, Sodium Trideceth Sulfate, Hydroxyethylcellulose, Menthoxypropanediol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Citric Acid, Phenoxyethanol, Benzyl PCA, Triticum Vulgare (Wheat) Germ Extract, Saccharomyces Cerevisiae Extract, Sodium Hyaluronate, Butylene Glycol, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Eugenia Caryophyllus (Clove) Flower Oil.

2e grootste bestanddeel van het product. Dus voor mij is dit als scheercreme/ gel whatever een zware no go!!

Beter gewoon een artisinale scheerzeep waar dat soort rotzooi niet in zit!

Hier blijf ik dus echt ook van weg!

Ik snap de combinatie niet van die SLS spullen in een artikel wat voor de geïrriteerde huid zou moeten werken ???

http://www.misslipgloss.nl/sls-en-sles-wat-is-het-nu-precies/

Dat is toch ergens raar ??

Hoezo raar?

Dat is toch goud geld verdienen voor zo'n bedrijf. Want dan moet je ook al die andere 'middeltjes' kopen om je huid weer te voeden en te moisturizen.

Ja oké maar ergens klopt het niet toch ?

Dit is net zoiets als ontharingscrème op je edele delen smeren en denken dat het nix doet omdat dat het niet op het pakje staat of een klant laten geloven dat je haar blonderen helemaal niet zo slecht is ,daar staat ook niet op dat het zowat tot aan de haarschacht beschadigd en er af valt als je het te lang laat zitten.

Ik vind het raar dat iets verkocht word als "beschermend voor de huid" want bladiebla en dan zitten er producten in die zo slecht zijn dat je hele opperhuid er af gescrubd word.

Mensen die daadwerkelijk een gevoelige huid hebben zouden hier enorm door in de problemen kunnen raken.

En misschien kom ik nu weer minder snugger over maar ik zou niet zo 123 weten wat al die ingrediënten doen.

Ja oké maar ergens klopt het niet toch ?

Dit is net zoiets als ontharingscrème op je edele delen smeren en denken dat het nix doet omdat dat het niet op het pakje staat of een klant laten geloven dat je haar blonderen helemaal niet zo slecht is ,daar staat ook niet op dat het zowat tot aan de haarschacht beschadigd en er af valt als je het te lang laat zitten.

Ik vind het raar dat iets verkocht word als "beschermend voor de huid" want bladiebla en dan zitten er producten in die zo slecht zijn dat je hele opperhuid er af gescrubd word.

Mensen die daadwerkelijk een gevoelige huid hebben zouden hier enorm door in de problemen kunnen raken.

En misschien kom ik nu weer minder snugger over maar ik zou niet zo 123 weten wat al die ingrediënten doen.

Ik denk dat SLS gewoon een goedkoper ingredient is voor een producent. En vaak worden dat soort dingen onder het mom van "Nu met verbeterd receptuur" verkocht. Terwijl er hoogstwaarschijnlijk een 'goedkoper' variant in zit wat meestal NIET beter is.

Lees maar die verhalen over Penhaligons en andere scheerzeep merken die hun oude receptuur hebben veranderd, dus ook kwalitatief minder werd.

Maar meer over SLS:

Over SLS en SLES

Wist u dat 99,5 % van de vloeibare zepen geen echte zepen zijn?

Het zijn cocktails van synthetische detergenten welke op lang termijn vele nadelige schadelijke gevolgen hebben op het lichaam. Dit wordt wereldwijd ontkend omwille van de miljarden opbrengst voor grote multinationals.

Sodium Lauryl (Laureth) Sulfaat (SLS) is op het moment het belangrijkste schuimende middel van de westerse beschaving. SLS vind je in shampoos, badgels, autowasmiddelen, afwasmiddel, stukken zeep, wasmiddel, etc. Het is een natmakend en verspreidend middel, emulgeermiddel, ontvettend middel en schuimversterker.

Het vergroot ook het doorlatingvermogen van de huid met ongeveer 100 keer en wordt gebruikt in lotions om de opname van microvoedingsstoffen door de huid te vergroten. En daar zit een groot gevaar!!

10 redenen om SLS en SLES vrije producten te gebruiken:

1. Het wordt gebruikt in tandpasta om het te laten schuimen, en ook om de pasta bij elkaar te houden als het uit de machine komt. Helaas verergert het ook irritatie aan het tandvlees. Een verslag van de Universiteit van Oslo (Noorwegen) laat zien dat bij mensen die een ziekte aan het tandvlees hadden de symptomen 40 keer sneller verdwenen wanneer er tandpasta zonder SLS gebruikt werd.

2. Het kan haaruitval verergeren, en huid- en hoofdhuidirritatie stimuleren bij mensen met en gevoelige huid. Het kan ook schade aan de huid en het haar veroorzaken, waaronder barsten of ontsteken. SLS staat bekend om de irritatie aan de huid en wordt gebruikt in tests van lotion. Eerst wordt de huid geïrriteerd met SLS – daarna wordt de verzachtende werking van de lotion erop getest.

3. Door zijn lage moleculaire gewicht van 40 (alles onder 75 komt door huid in bloedbaan) dringt deze stof zeer makkelijk het lichaam binnen en wordt het opgeslagen in ogen, hart, hersenen en lever. Deze stof komt op het label meestal als tweede ingrediënt na water, wat aantoont dat het in grote hoeveelheden aanwezig is..

4. Zowel SLS als SLES kunnen potentieel carcinogenen (kankerverwekkende) vormen van nitraten en dioxines door een reactie met de andere ingrediënten. Grote hoeveelheden schadelijke nitraten kunnen het lichaam binnendringen door een enkele keer douchen.

5. SLS kan het immuunsysteem schaden, verwijdering van huidlagen veroorzaken en de huid doen ontsteken. - Journal of the American College of Toxicology; Vol. 2, No. 7, 1983

6. SLS dringt diep door in de huid en de ogen en wordt ook in de hersenen, hart en lever vastgehouden. Een enkele druppel blijft enige dagen in de hersenen en het lichaam. - De dokter is bezorgd: Is uw baby veilig? Bijna alle baby producten bevatten SLS!!! - David L. Kern, New health and longevity.

7. SLS verandert de proteïnen van oogweefsel - waardoor het de oogontwikkeling permanent aantast. - Dr. Keith Green, PHD, D.Sc., Medical College of Georgia

8. SLS is een mutageen. Het is in staat de genetische informatie in de cellen te veranderen. SLS wordt in onderzoek gebruikt om mutaties in bacteriën te veroorzaken. - Higuchi, Araya and Higuchi, school of medicine, Tohoku University: Sendai 1980 Japan

9. SLS is kankerverwekkend wanneer het in aanraking komt met nitrosaminen. Uit onderzoek is gebleken dat van 209 toxicologisch onderzochte nitrosaminen een groot aantal (85%) carcinogeen bleken. Voor cosmetica zijn voornamelijk N-nitrosodiethanolamine (NDELA) en 2-ethylhexyl 4-(N-nitroso-N-methylamino)benzoaat (NMPABAO) van belang. De aanwezigheid van nitrosaminen in cosmetica is ongewenst gezien hun potentiële gezondheidsrisico`s. - FDA Report 1978

10. Sodium Laureth Sulfaat (SLES), is de alcohol vorm van Sodium Lauryl Sulfaat. Bezorgdheid ten aanzien van SLES is vrijwel gelijk aan die van SLS. SLES is iets minder irriterend voor de huid, maar veroorzaakt meer uitdroging en dus een snellere veroudering van de huid.