Jump to content

Recommended Posts

Posted

Graag zou ik wat tips willen..

Inmiddels aantal scheerbeurten achter de rug maar ik merk dat eigenlijk bij 3 passes bij lange na nog niet glad ben bij de kin.

Nu ga ik hiet eerst WTG, XTG en vaak een ander kant XTG maar desondanks blijven er stoppels. Na ga ik vaak een 4de keer ATG maar zelfs dan moet ik eigenlijk nog een ronde ATG om beetje redelijk stoppel vrij te zijn.

Kan dat nog steeds liggen aan me kunde of de mildheid van de Remei?

Heb beetje alles mesjes geprobeerd en merk dat de Feather het beste uit de test komt (kost het minste moeite om ATG te gaan)

Posted

Dat heeft niks met je krabber of mesje te maken maar puur met de techniek. Ik heb mijn kin glad met 1 pass met een Fatip en Astra mesje. Ik denk dat het met name aan de techniek ligt. Probeer eens te spelen met de hoek waarmee je de krabber op je gezicht houdt.

Posted

Als ik het handvat meer naar de huid haal heb ik het idee dat de krabber alleen maar schuim aan het opvegen is en meer van me huid af het mes niet de huid raakt.......

Ga maar nog verder puzzelen....

Posted

Toch denk ik dat met een effectievere krabber sneller een beter resultaat behaald kan worden hoor. Dat vergt natuurlijk ook voldoende techniek, maar dan heb je tenminste met een keer een goede hoek ook direct een goed resultaat.

Met name dat gevoel van schuim opvegen zou dan niet meer aan de orde zijn.

Posted

Toch nog maar eens de youtube ingedoken.. en ik denk dat ik meer moet spelen met die hoek.

Wat ik kan zien is dat mijn hoek op sommige momenten te groot is. Bij de wangen gaat het goed maar bij de kin is het lastiger in de gaten te houden.

Volgende ronde hier meer op focussen

Posted (edited)

Ik vind / vond de kin ook vaak moeilijk , ik scheer meestal van rechts naar links omdat ik rechtshandig ben en aan de linkerkant van mijn klant sta.

Met de shavette vind ik het heel moeilijk om de bochten goed te nemen maar met een krabber hoor en voel je als hij goed scheert en dan gaat het ook glad. Ik kantel de krabber soms een beetje tijdens het scheren om te voelen [ en horen ] in welke positie hij het beste scheert.

Je moet wel zonder druk scheren maar het is wel de bedoeling dat het er af gaat :lol::lol: dus ik speel vaak een beetje met de hoeveelheid druk en de stand van de krabber. Misschien is het wel helemaal niet de bedoeling dat je een krabber hoort ??? Maar omdat ik meestal vreemde gezichten die ik zo 1 of 2x scheer dus "gewend" raken aan een huid/ baard / gezichtsvorm dat gaat bij mij niet.

Edited by Guest
Posted

Heb zelf ook het idee dat als je het mesje niet hoort gaan over je huid/haren het eigenlijk niks doet maar is dan ook echt zo?

Posted

Sommige mesjes zijn luidruchtiger dan andere. Kan ook zelfs nog per krabber anders zijn. Ik heb nu een Feather in de Chinese Gillette Tech zitten en die hoor ik totaal geen geluid maken. Maar als ik bijvoorbeeld een Captain in de Lord s625 heb zitten dan knispert die er lekker op los.

Posted

Je zou de roedter eens moeten horen.

Die zingt bijna als een full hollow.

Kijk het filmpje maar ook op joeptoep "roedter vs. Muhle r41".

Tip aan mooly: probeer eventueel een wat agressievere krabbertje.

Minder passes nodig.

Posted

Als je feedback wilt tijdens het scheren, zou je eens een Single edge krabber moeten proberen, een Gem of een Ever-Ready. Die dingen kunnen behoorlijk kabaal maken.

Posted

De Rimei is heel erg mild en ik denk niet dat je dan uit hoeft te wijken naar een Slant, Roedter of zelfs Fatip om een effectievere scheerbeurt te krijgen. Er is al wel geopperd dat het meer aan techniek zou liggen maar dat is denk ik maar ten dele waar; bij hele milde krabbers is het, mede afhankelijk van je type baardgroei, ook gewoon het gereedschap dat in de weg kan zitten. Maar een gewone milde of medium krabber zou het al veel makkelijker maken; een safety bar krabber van bv. Lord (L6), Merkur (23/33C, een barberpole of 34C) of EJ/Mühle (89-types) zou volgens mij een logischere volgende stap zijn.

Posted

Inmiddels aantal scheerbeurten achter de rug maar ik merk dat eigenlijk bij 3 passes bij lange na nog niet glad ben bij de kin.

Nu ga ik hiet eerst WTG, XTG en vaak een ander kant XTG maar desondanks blijven er stoppels. Na ga ik vaak een 4de keer ATG maar zelfs dan moet ik eigenlijk nog een ronde ATG om beetje redelijk stoppel vrij te zijn.

Heb beetje alles mesjes geprobeerd en merk dat de Feather het beste uit de test komt (kost het minste moeite om ATG te gaan)

weet je precies welke Rimei je hebt?, er zijn verschillende types.

Posted

Vanmorgen geschoren en extra opgelot op de scheerhoek. Moet zeggen dat dit inderdaad een verbetering is maar desondanks moet ik echt meerdere keren onder de kin lang. de Feather voelde nu wel scherper aan

Posted

weet je precies welke Rimei je hebt?, er zijn verschillende types.

Hoe kan je dit zien?

Posted
Vanmorgen geschoren en extra opgelot op de scheerhoek. Moet zeggen dat dit inderdaad een verbetering is maar desondanks moet ik echt meerdere keren onder de kin lang. de Feather voelde nu wel scherper aan

Aan het Feather mesje zal het niet liggen, die is scherp zat.Heb jij ook nog een andere krabber die zwaarder is dan die Rimei ? bv een EJ of een Lord L6 ? Of probeer je kin nog wat strakker te trekken.Dat wil ook nog wel is helpen.

Posted
Je zou de roedter eens moeten horen.

Die zingt bijna als een full hollow.

Kijk het filmpje maar ook op joeptoep "roedter vs. Muhle r41".

Tip aan mooly: probeer eventueel een wat agressievere krabbertje.

Minder passes nodig.

Het is misschien gek maar om me een BBS heb ik echt 3 passes nodig.

En of ik nou een Lord L6 gebruik of een Muhle R41 (2013) en daar kan ik dan ook weer een Feather of Personna mesje indoen. Het blijven 3 passes.

ATG gaat bij mij pas na XTG en anders wordt het hakken ipv scheren. (haar reduceren). Mij verbaast het iedere keer weer dat er bij elke pass nog zoveel haar vanaf komt.

Posted

Moet ook wel zeggen dat ik wel een flinke baardgroei heb. Vanmorgen geschoren maar als ik vanavond nog de deur uit zou gaan moet ik me eigenlijk alweer scheren. Had dit bij de cartridge nog erger.

Posted

Welkom bij de club, ik kan me ook makkelijk twee keer per dag scheren vanwege de baardgroei. Gelukkig heb ik geen gevoelige huid. Meestal drie passes behalve bij het gebruik van een van mijn Feather DX'en met een feather super pro blaadje, dan kan ik eigenlijk wegkomen met één pass en een kleine touch up rond de kin maar ja dat zijn dan ook mijn lekkerst en best scherende messen.

Posted

Het is misschien gek maar om me een BBS heb ik echt 3 passes nodig.

En of ik nou een Lord L6 gebruik of een Muhle R41 (2013) en daar kan ik dan ook weer een Feather of Personna mesje indoen. Het blijven 3 passes.

ATG gaat bij mij pas na XTG en anders wordt het hakken ipv scheren. (haar reduceren). Mij verbaast het iedere keer weer dat er bij elke pass nog zoveel haar vanaf komt.

Bijvoorbeeld bij mijn kin. Trek ik de huid daar strak door mijn tong tussen tanden en lip te steken en de lippen zoveel mogelijk naar boven proberen te "duckfacen".

Dit is voor mij genoeg om een BBS resultaat te krijgen met alleen WTG en XTG, voor bijna 24 uur, mits ik me kin niet weer bol maak want dan voel ik wel stoppels.

Gebeurt bij zowel de muhle R41 als de Roedter.

Bij mijn wangen heb ik al een BBS resultaat door de huid flink strak te trekken en genoeg aan WTG en XTG.

Onderkant hals doe ik wel ATG om het lekker glad te krijgen. Want die krijg ik anders niet glad als ik WTG en XTG ga, zelfs niet met de Roedter.

En bij mijn 2e pass kan ik vrijwel de helft van mijn gezicht krabben zonder dat het krabbertje verstopt raakt met haartjes. Puur door de minimale haar reductie omdat ik het meeste al in mijn eerste pass gereduceerd heb.

• 3 weeks later...
Posted

Inmiddels een EJ89 aangeschaft en merk hier duidelijk verbetering in, maar heb ook een Fatip kunnen misbruiken van een kennis en wauw hier moet ik echt mee oppassen. Duidelijk makkelijker BBS in 2 passes en hier en daar bij werken. Me techniek verbeterd met de dag. Nu wil ben ik eigenlijk zoekend naar iets wat tussen de EJ89 en Fatip zit. Bij de Fatip moet ik echt oppassen anders heb ik een mega razorburn. Bij de EJ is verbetering met de Remei maar ook hier is het 3 passes en nog niet denderend.

Wat zou een logische stap zijn om tussen een EJ89 en Fatip te gaan zitten of zit ik dan echt 2 werelden met elkaar te vergelijken.

Posted
Wat zou een logische stap zijn om tussen een EJ89 en Fatip te gaan zitten of zit ik dan echt 2 werelden met elkaar te vergelijken.

Weber PH (polished head).

Posted

inderdaad.De Weber PH(classic handle) is mijn favoriete krabber.Het heeft een vergelijkbare kop als bv de Merkur 20c, maar doordat de Weber meer gewicht heeft, is het wat agressiever.