timmert26 Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ik ben opzoek naar een wat agressiever scheermes, ik twijfel tussen de roedter en de fatip. Welke (fatip piccolo/grande, roedter) is aan te raden?
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ik ben in het bezit van zowel de Fatip (Grande) als de Roedter 1909 Titan. De Roedter is de (tot nu toe) de "King". Meer agressief dan de Fatip.
timmert26 Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Welke zou je aanraden? Ik ben geen beginner maar ook geen professionele scheerder.
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Welke zou je aanraden? Ik ben geen beginner maar ook geen professionele scheerder. Beide zijn, m.i. goed te gebruiken als je al wat ervaring hebt met DE scheren. De Roedter vind ik persoonlijk effectiever dan de Fatip. De Fatip vind ik er wel mooier uitzien.
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Dan ga ik denk ik voor de Roedter! Gewoon rustig en met beleid beginnen en je niet laten afschrikken door de agressiviteit (zoals deze vaak genoemd wordt bij de verkoop). En in passes BBS
Snuff Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Zoals LongShave al aangaf zit je waarschijnlijk met beiden goed, succes ermee!
timmert26 Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Ik las dat je ook minder passes nodig bent om gladder te scheren? Met een EJ86bl ben ik er nu minimaal 3 nodig meestal 4 als ik zonder irritatie glad wil scheren.
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ik las dat je ook minder passes nodig bent om gladder te scheren? Met een EJ86bl ben ik er nu minimaal 3 nodig meestal 4 als ik zonder irritatie glad wil scheren. Soms heb ik het idee dat het met de Roedter in 1 pass ook moet lukken Alle gekheid op een stokje, in 2 passes ben ik BBS. Welk mesje je wilt gebruiken is uiteraard erg persoonlijk. Zelf gebruik ik Gillette Silver Blue in de Roedter.
3gor4 Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Ik heb de fatip, roedter en de muhle r41. Qua agressiviteit op nummer 1 de Roedter en als laatste de Fatip.
Marcel Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Welke R41 is dat? Ik heb de 2011 uitvoering en die vind ik een knap stuk agressiever dan de Fatip en wat milder dan de Roedter.
LongShave Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Welke R41 is dat? Ik heb de 2011 uitvoering en die vind ik een knap stuk agressiever dan de Fatip en wat milder dan de Roedter. Dat zegt Egor toch ook Marcel? Op 1 de Roedter en Fatip als laatste.
Marcel Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Hij zegt hetzelfde maar als hij de 2013 uitvoering heeft kan dat behoorlijk wat uitmaken. Die Is namelijk behoorlijk wat tammer dan de 2011 uitvoering. Vandaar mijn vraag.
3gor4 Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Ja, ik heb de 2013 variant. Maar die is aanzienlijk milder dan de roedter maar weer een stukje aggressiever dan de Fatip. Ik vraag me trouwens af of er nog nieuwe muhles r41 2011 te koop zijn? Net om even die 'gap' op te vullen tussen de roedter en de 2013 variant.
Marcel Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Ik geloof dat de 2011 uitvoering inmiddels aardig gewild is, geen collector's item hoor. Misschien dat er ergens nog een op een schap ligt weg te stoffen, maar daar zou ik niet van uit gaan.
talibeard Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Ik kan in ieder geval bevestigen dat de R41 '11 agressiever is dan de Fatip. In gebruik vind ik het echter niet zo veel uitmaken; het maakt de R41 niet efficiënter, hooguit is het risico op een haaltje wat groter. Grootste nadeel van de R41 '11 voor mij is dat het mesje wat meer neiging tot vibreren krijgt tijdens het scheren wat de precisie geen goed doet.
timmert26 Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 Toch twijfel ik nog erg tussen de Roedter en de fatip grande. De fatip ziet er wel net wat mooier uit en qua scheerprestaties liggen ze min of meer gelijk?
marzman Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Heb je de posts van Egor en Marcel gelezen? Ze scheren niet gelijk, de Roedter is veel agressiever.
Robert79 Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Dan zou ik voor degene gaan die de minste schade zou aanrichten op mn gezicht
LongShave Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Toch twijfel ik nog erg tussen de Roedter en de fatip grande. De fatip ziet er wel net wat mooier uit en qua scheerprestaties liggen ze min of meer gelijk? Je kan beginnen met de Fatip Grande en als je dat bevalt kunt je altijd de Roedter er nog bijkopen (zo heb ik dat iig gedaan). Succes met je keuzes.
marzman Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Toch twijfel ik nog erg tussen de Roedter en de fatip grande. De fatip ziet er wel net wat mooier uit en qua scheerprestaties liggen ze min of meer gelijk? Je kan beginnen met de Fatip Grande en als je dat bevalt kunt je altijd de Roedter er nog bijkopen (zo heb ik dat iig gedaan). Succes met je keuzes. Zo zou ik het denk ik ook doen.
timmert26 Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 Je kan beginnen met de Fatip Grande en als je dat bevalt kunt je altijd de Roedter er nog bijkopen (zo heb ik dat iig gedaan). Succes met je keuzes. Dat is wel een goede optie, dan ga ik dat doen! Bedankt voor het advies allen!
3gor4 Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 De fatip en de roedter zijn vrijwel identiek aan elkaar. En dan bedoel ik dus ook IDENTIEK! Het enige verschil is dat de roedter een minder brede top plaatje heeft waardoor het mesje verder uitsteekt en het gat tussen basisplaat en mesje groter is. Voor de rest zijn de afwerking van beide krabbers niet juf van het. Wat dat aan gaat zijn die muhles en edwin jaggers veeeel mooier afgewerkt.
timmert26 Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 Ik had gezien dat de Muhle veel mooier is inderdaad, misschien iets om alsnog voor later aan te schaffen. Binnenkort maar eens even een keer een fatip bestellen dan
LongShave Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Er staat een Fatip Grande Chrome te koop op Marktplaats voor €19,95
Recommended Posts