timmert26 Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ik ben opzoek naar een wat agressiever scheermes, ik twijfel tussen de roedter en de fatip. Welke (fatip piccolo/grande, roedter) is aan te raden?
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ik ben in het bezit van zowel de Fatip (Grande) als de Roedter 1909 Titan. De Roedter is de (tot nu toe) de "King". Meer agressief dan de Fatip.
timmert26 Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Welke zou je aanraden? Ik ben geen beginner maar ook geen professionele scheerder.
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Welke zou je aanraden? Ik ben geen beginner maar ook geen professionele scheerder. Beide zijn, m.i. goed te gebruiken als je al wat ervaring hebt met DE scheren. De Roedter vind ik persoonlijk effectiever dan de Fatip. De Fatip vind ik er wel mooier uitzien.
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Dan ga ik denk ik voor de Roedter! Gewoon rustig en met beleid beginnen en je niet laten afschrikken door de agressiviteit (zoals deze vaak genoemd wordt bij de verkoop). En in passes BBS
Snuff Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Zoals LongShave al aangaf zit je waarschijnlijk met beiden goed, succes ermee!
timmert26 Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Ik las dat je ook minder passes nodig bent om gladder te scheren? Met een EJ86bl ben ik er nu minimaal 3 nodig meestal 4 als ik zonder irritatie glad wil scheren.
LongShave Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ik las dat je ook minder passes nodig bent om gladder te scheren? Met een EJ86bl ben ik er nu minimaal 3 nodig meestal 4 als ik zonder irritatie glad wil scheren. Soms heb ik het idee dat het met de Roedter in 1 pass ook moet lukken Alle gekheid op een stokje, in 2 passes ben ik BBS. Welk mesje je wilt gebruiken is uiteraard erg persoonlijk. Zelf gebruik ik Gillette Silver Blue in de Roedter.