Froop Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Ik heb vandaag mijn Merkur Futur weer eens uit de kast gehaald, met de hoop dat ik het beestje dit keer wel onder controle kon houden. Gezien de agressiviteit van dit mes heb ik hem op 1 gehouden. Ik verwachtte dan ook geen BBS, maar een DFS was dit zeker. Geen irritatie of wat dan ook. Mühle Scheerkwast Fijndas Kosmo Merkur Futur Astra SP-mesje Proraso pre- en aftershavecrème Sensitive Proraso Scheercrème Sensitive (wit) Proraso Aftershave balsem Sensitive Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Vandaag mijn straight gebruikt icm TOBS Sandalwood. Die creme heb ik voor het eerst gebruikt. Ik moest een beetje wennen aan de geur, maar uiteindelijk denk ik wel dat het een blijvertje is. Hij ruikt erg naar sauna, maar met een overheersende andere geur die ik niet kan plaatsen. Citroenig ofzo. Daar moest ik erg aan wennen. Gelukkig is het in de pot erger dan op je gezicht. Mijn straight was duidelijk bot aan het worden. Wat een ramp werd het. Heb uiteindelijk nog wat kleine plekjes overgedaan met mijn Mach3 en een bus scheergel. Nu voelen sommige plekjes alsof ze ontveld zijn en trekken. Dit was geen beste scheerbeurt. Vervolgens Floyd Blue gebruikt. Dat was een enorme gok toen ik hem kocht, maar hij bevalt gelukkig erg goed. Direct daarna mijn mes maar op de steen gelegd. Morgen maar eens zien of het beter gaat. Ik ben ook zo slecht in stroppen, ik vermoed dat het daar aan ligt. Ik kan de riem niet echt handig bevestigen waardoor hij wat draait en daarbij ben ik gewoon erg slecht in het goed op de riem houden van het mes. Ooit zal ik het wel leren en tot die tijd slijp ik mijn mes wel wat vaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Je zou misschien ook een padle strop kunnen overwegen... Of een loom strop, is ook een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Ik zou zeggen (en dat is puur omdat ik dat zelf ook makkelijker zou lijken als ik een straight zou hebben) een paddle strop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Kwast: Omega Krabber: Feather R2D2 Mes: Astra Zeep: Vergulde Hand Aftershave: Floïd bruin Water: Prise d'Eau Het kraanwater hier wordt in supermarkten verkocht in flessen van het merk Prise d'Eau. Kwast, krabber, aftershave en water zullen vaak hetzelfde blijven, met de mesjes en zepen varieer ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Het kraanwater hier wordt in supermarkten verkocht in flessen van het merk Prise d'Eau. Kraanwater uit een fles is niet echt kraanwater meer he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts