SakasakaHeyhey Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Hoi scheerbroeders, Inmiddels ben ik een paar scheerbeurt en verder met de straight. De wangen gaan bijzonder goed moet ik zeggen. Mijn nek gaat niet zo lekker. Ik heb veel YouTube filmpjes bekeken van o.a. Lynn Abrahams en GeoFatboy en goed opgelet. Strak trekken van mijn huid, goed kijken in de spiegel en voorzichtig kleine haaltjes. Het blijft een lastig gebied; vooral het onderste stukje van mijn hals. Echt goed glad scheren lukt nog niet, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Waar ik wel een hoop last van heb is irritatie en met name het onderste stuk van mijn hals. Het is heel rood en vol met bultjes. Ik had dit probleem ook toen ik pas met mijn DE begon. Het probleem was mijn techniek. Dit is goed gekomen en heb er vertrouwen in dat het met de straight ook wel goedkomt. Ik geef niet zo maar op en ben een echte doorzetter. Mijn vraag aan jullie is: Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie tips voor mij?
antonius Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Het mes platter op de huid houden en vooral geen druk zetten. Let ook op de stand van je hoofd,zoveel mogelijk omhoog en misschien wat draaien. Gr ton
efsk Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Hals. Niet nek. Die zit achter. Hals. Geen druk, strak trekken, hoofd in de nek (nek, niet hals) leggen, iets draaien en NIET ik herhaal NIET tegen de vleug inscheren. Dat probeer je pas als je het kunt. Ook belangrijk: kleine haaltjes. beter dertig haaltjes van een halve centimeter dan in ene keer de hele hals (niet nek, hals) . Dat mag je proberen als je het kunt. Succes man!
Shaving Silly Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Hhahahhah Efsk ik dacht ook al waarom scheert die man zijn nek ??? Maar het is hals niet nek
SakasakaHeyhey Posted October 30, 2014 Author Posted October 30, 2014 Bedankt Ton. @efsk: Nek is dus de achterkant. Weer wat geleerd Tegen de vleug in is denk ik ook de grote boosdoener voor de irritatie. Ik ga dit wel proberen als ik het kan Richard. Bedankt voor de tips8-)
Carloz Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 En vooral: geen druk zetten (betrap ik mezelf ook telkens op, wordt meteen beloond met een brandend gevoel).
SakasakaHeyhey Posted October 31, 2014 Author Posted October 31, 2014 Thanx Carlo. Het is echt de techniek die ik nog moet leren. Best lastig om zelf mijn hals (jaja ik let op Syl:mrgreen:) te scheren. Het vasthouden van het mes is nog onwennig en de juiste scheerhoek vinden voor mijn hals moet ik ook nog uitzoeken. Het gaat meestal fout door het plaatsen van het mes in combinatie met de scheerhoek. Het is geen DE en dat is erg wennen. Ik las ergens dat je na zo'n beurtje of 100 je het onder de knie hebt... dan heb ik nog een lange weg te gaan:D
Carloz Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Ik ben ook niet zo lang geleden gestart dus dat is leuk om tips uit te wisselen (en ik kan me voorstellen dat de echt ervaren scheerders dit soort basale tips al lang geleden vergeten zijn maar daarentegen wel andere waardevolle tips kunnen delen). In het begin is de leercurve stijl, iedere beurt gaat een stuk beter. Wat een goede tip is ivm plaatsen van het mes: leg het plat op je huid en schuif het eerst een stukje omhoog, dat voorkomt dat je jezelf snijdt of het mes verkeerd plaatst. Maakt het ook makkelijker om de juiste hoek te vinden. Probeer ook zo vaak mogelijk te scheren maar doe het alleen als je zin hebt en vooral geen haast. Misschien klinkt het al heel professioneel maar het zijn echt beginnerstips. Ik ben benieuwd naar jouw tips als je een aantal succesvolle beurten verder bent en je een goede techniek hebt gevonden voor je kin of in jouw geval hals (na lang stuntelen is die techniek er opeens).
antonius Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 En heel belangrijk,,GEEN snijdende beweging maken met het mes. G ton
Carloz Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 En heel belangrijk,,GEEN snijdende beweging maken met het mes. G ton Saka? Sakaaaa? Oh oh, tip te last gekomen...
SakasakaHeyhey Posted October 31, 2014 Author Posted October 31, 2014 Hahaha nee hoor ik leef nog Snijdende bewegingen maken is een big no no dat wist ik gelukkig al voordat ik begon met de straight. Goed idee om tips en trucs uit te wisselen. Hoe meer mensen we aan het open mes kunnen krijgen hoe beter:) Wanneer het goed gaat, kom ik weer in de lucht. Nu ben ik nog een stuntpiloot.
Snuff Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Snijdende bewegingen maken is een big no no dat wist ik gelukkig al voordat ik begon met de straight. Eenmaal je het goed beheerst op de gewone manier is een op of neergaande beweging terwijl je tegelijkertijd zijdelings beweegt nochtans de meest effectieve manier van scheren, komt wel met der tijd.
PI56 Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Een guillotine snijd schuin omdat dat effectiever is. Dit geldt ook voor het scheren met een open mes. Dus naarmate de ervaring toeneemt zul je merken dat een licht zijwaartse beweging van het mes de effectiviteit van de halen doet toenemen.
SakasakaHeyhey Posted October 31, 2014 Author Posted October 31, 2014 Dat zijwaarts bewegen. Hoe moet ik dat precies zien mannen? Dat je een combinatie maakt van naar beneden of naar boven en een beetje zijwaarts beweegt? Zoals de Gillette-slide zeg maar? Van de guillotine blijf ik liever vandaan
efsk Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Dat je het mes niet loodrecht op de snede beweegt maar een beetje diagonaal inderdaad.
SakasakaHeyhey Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Hi Rolf, Bedankt voor de tip. Mijn baardgroei heb ik al eens in kaart gebracht met de bekende beardmap van B&B. Met een DE doe ik het bij wijze van spreken met mijn ogen dicht. Is dit aan te raden op den duur? Eerlijk gezegd vind ik het best eng om anders dan verticaal te scheren op mijn hals met de straight.
SakasakaHeyhey Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Wil mijn beardmap uploaden. Dit lukt niet. Ik krijg de melding dat de forum bijlage quota is bereikt:( Plaatjes zeggen zo veel meer dan tekst
Shaving Silly Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Nou ik zou het niet direct gaan doen met je ogen dicht maar verticaal op je hals scheren ??? Je scheert toch van boven naar beneden of van beneden naar boven als je haren bijvoorbeeld omhoog groeien ? Dat is toch horizontaal , ik heb nog nooit een mes verticaal op iemand zijn nek gezet?? En nou scheer ik toch heel regelmatig met Rolf samen maar wat is een vishaakbeweging Ik denk inderdaad plaatjes zoeken en filmpje kijken op joeptoep want met je ogen dicht een vishaakbeweging gaan maken met een klapmes ...................................... ik weet het niet of het een gewenst resultaat geeft ???
efsk Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Wil mijn beardmap uploaden. Dit lukt niet. Ik krijg de melding dat de forum bijlage quota is bereikt:( Plaatjes zeggen zo veel meer dan tekst Gooi m effe op imgur ofzo. Dat werkt beter.
SakasakaHeyhey Posted November 5, 2014 Author Posted November 5, 2014 Hahaha bedankt Sylvia. Ik bedoelde de beweging van boven naar beneden en andersom. Het is maar net hoe je het bekijkt:D Ik ga wel even de vishaak joeptoepen... wat een woord:) Imgur ga ik ook achteraan en zal dan wel even linkje plaatsen. Het gaat wel steeds beter het scheren alleen de nek blijft lastig voor mij. Bedankt iedereen voor het meedenken en de tips. Dit waardeer ik echt!
SakasakaHeyhey Posted November 5, 2014 Author Posted November 5, 2014 http://imgur.com/Y6hfQqO Ik hoop dat de link het doet.
efsk Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 http://imgur.com/Y6hfQqO Ik hoop dat de link het doet. Werkt. Met deze baardgroei scheer je je hals van beneden naar boven. Daartoe houd je je mes vast analoog aan http://badgerandblade.com/gallery/displayimage.php?imageid=1036 of http://badgerandblade.com/vb/attachment.php?attachmentid=176313&d=1307417342&stc=1 Het werkt voor mij het makkelijkst als ik met deze beweging de rechterkant van de hals met de linkerhand en vv uitvoer. Aanvulling: en dan hoofd lekker achterover en omhoogscheren tot de kaaklijn. Niet in één ruk natuurlijk, dat was al besproken
Recommended Posts