LongShave Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 First straight razor in the world in CPMS35VN steel with cryogenic treatment & unique customizations Investeren maar.
DoubleB Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Opvallend hoeveel crowdfunding projecten er momenteel zijn. Ben nog niet direct enthousiast moet ik eerlijk bekennen.
Marcel Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Dit project heeft nog een lange weg te gaan, met tot nu toe slechts een (1! ) euro inleg.
antonius Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Als ik me zo scheer als op dat filmpje ligt me hele gezicht eraf. Zo direct tegen de grain in. En wat een kwast gebruikt die gast,lijkt wel een poederdons. Gr ton
efsk Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Wat mij nog niet duidelijk is dat is wat dat cryogene proces toevoegt. Wat maakt dit anders dan op andere wijze geharde messen?
joostmoree Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Het staat mij bij dat door toepassing van extreme koude na het aflaten roestarm staal met behoud van zijn hardheid aan anti corrosieve eigenschappen wint. Jouw Frioduurtje (en die van mij ook) staat zich daarop voor. J
efsk Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Juist. Dan is dit project oude wijn in nieuwe zakken. Kunnen we slechts hopen dat de kwaliteit van het geleverde wat is.
antonius Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Bij dovo gebruiken ze die techniek ook al,dus niks nieuws. Op mijn dovo van silverstaal staat het zelf op het mes geëtst. Tief gevroren gehartnet. Gr ton
joostmoree Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Blijkens de vakliteratuur kwalificeert staal zich in zijn ultiem verhit stadium als: austeniet. Dus voor het temperen (aflaten). Harden houdt in - het austeniteren en afkoelen met dusdanige snelheid dat in een groot deel van het werkstuk door martensietvorming een hardheidsverhoging optreedt. Een cryogeen proces, diepkoelen, staat voor, het staal direct na het harden in bijvoorbeeld vloeibare stikstof overbrengen om een zo compleet mogelijke transformatie van austeniet in martensiet te bereiken. Mijn eerdere uit de krochten van mijn brein opgediepte stelling (andere vindplaats) dat door diepkoelen de corrosiebestendigheid van het staal wordt bevorderd, staat met vorenstaand betoog op de tocht. J
Marcel Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Ik denk dat bedoeld wordt dat het gebruikte staal uniek is voor een straight, in de zakmessen wereld kom je het echter regelmatig tegen.
Recommended Posts