Jump to content

Merkloze ebay krabber

Artesuave

Recommended Posts

Vorige week (24/10) op ebay wat aan het rondkijken naar krabbers en kwam deze merkloze krabber tegen, inclusief 5 Gilette 7o clock scheermesjes voor 13 euro inc verzenden.

http://www.ebay.nl/itm/151438736486?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Gisteren binnen gekomen en verbaasd over de kwaliteit van dit mesje. Oke, mn Muhle is nog steeds net wat beter afgewerkt, maar voor 13 euro is het een mooi " reserve " mesje!

De kop is nagenoeg gelijk aan de Muhle, handvat is een centimeter op 1,5 langer, en gewicht is net wat hoger (wat ik dan wel weer fijn vind).

Het mesje ligt niet meteen helemaal uitgelijnd in de kop (er zit een klein beetje speling), dus hier moet je even op letten maar binnen enkele seconden heb je dit wel netjes recht liggen.

Overall, voor 13 euro een zeer goede aankoop.

Fotos komen zo nog

Ziet er goed uit! Knap gevonden.

In de Ebay-winkel van de aanbieder zijn nog veel meer leuke aanbiedingen te vinden: http://stores.ebay.nl/globalneedz/_i.html?_nkw=razor&submit=Zoeken&LH_TitleDesc=1&_sid=1110952028

Kost allemaal circa €13 thuis afgeleverd.

Zou dit iets zijn? http://www.ebay.nl/itm/New-Vintage-Thick-Handel-Safety-Razor-double-edge-shaving-blades-shaver-/151438735242?pt=UK_Collectables_Barber_Shop_Collectables_LE&hash=item234273b78a

Normaal gesproken verwacht je voor dergelijke prijzen producten uit China te krijgen.

De aanbieder lijkt in UK te zitten.

Komt de krabber uit UK of gewoon uit een ver Aziatisch land?

• 2 weeks later...

Haha, gouden aankoop :)

Ja inmiddels 4x mee geschoren, ook met hetzelfde bijgeleverde mesje.

Bevalt nog steeds. Iets agressiever dan de muhle 106 (en dat is ook gelijk mn enige echte vergelijkings materiaal).

Je moet wel van een aardig zware handle houden overigens.

Dure aziatische rommel, heb ff gekeken maar als ie plaatje van nieuw apparaat met gebarst metaal op ebay zet weet ik genoeg.

http://www.ebay.nl/itm/161369069679

Kraag onder de kop lijkt me gescheurd.

Voor iets meer dan het dubbele heb je een goede échte EJ of Mühle die je levenlang meegaat. Ik heb zelf voor iets meer dan 30 euro een Mühle R41 en is z'n geld dubbel en dwars waard. En anders vindt je voor rond de 15 euro goede vintage Gillettes. Ik bestel soms ook wel chinese zooi uit nieuwsgierigheid maar mag dan niet meer als 2 euro kosten incl. verzendkosten. Heb vorige week één besteld uit HongKong met TTO kop voor ik meen nog geen 1,70 € ... deze http://www.ebay.nl/itm/121475034691?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

ben benieuwd ... en als het niks is, is de schade minimaal. Is het redelijk dan is het leuk om kado te doen aan lui die nieuwsgierig zijn geworden naar het ouwerwetse scheren en het willen proberen. Zo heb ik een keer drie Wilkinson Sword Classics gekocht voor 2,5 euro ieder en allemaal kado gedaan aan vrienden of familie. En zijn alledrie nu over op klassiek scheren :-) Met deze chinees die in de boot zit ga ik waarschijnlijk hetzelfde doen maar 13 euro vind ik te riskant voor merkloos apparaat uit Verweggiestan. Gelukkig voor je dat je tevreden bent :-)

• 4 weeks later...

Heb degene die eerder in dit topic te spraken kwam.

Valt op dat als je hier een ander mesje in doet dan een 7 O'Clock de mesjes scheef gaan zitten.

Je moet echt opletten als je er een mesje inpropt

• 1 month later...
Haha, gouden aankoop :)

Ja inmiddels 4x mee geschoren, ook met hetzelfde bijgeleverde mesje.

Bevalt nog steeds. Iets agressiever dan de muhle 106 (en dat is ook gelijk mn enige echte vergelijkings materiaal).

Je moet wel van een aardig zware handle houden overigens.

Bevalt de houder nog steeds naar 2 maand gebruik, of toch anders gaan denken. ik ben altijd benieuwd naar ebay aankopen.

na een paar maanden gebruik, gebruik ik deze inmiddels vaker dan mn muhle r106 omdat de ebay krabber wat aggressiever en wat zwaarder is.

heb niet zoveel last met scheef zittende mesjes eigenlijk..

Nee voor die 10 euro ofzo absoluut een goede aanschaf

Had van diezelfde verkoper ook een krabber gekocht (de 'Thick Handel' :?) en ik was blij dat ik hem eigenlijk alleen voor het handvat had gekocht. De kop was erg slecht afgewerkt en had veel speling. Mijnsinziens niet echt een goed idee om daarmee te scheren. Handvat was wel ok, minder slecht afgewerkt en precies wat ik zocht :).

• 2 weeks later...
Had van diezelfde verkoper ook een krabber gekocht (de 'Thick Handel' :?) en ik was blij dat ik hem eigenlijk alleen voor het handvat had gekocht. De kop was erg slecht afgewerkt en had veel speling. Mijnsinziens niet echt een goed idee om daarmee te scheren. Handvat was wel ok, minder slecht afgewerkt en precies wat ik zocht :).

Deze zag ik ook staan. Heb je misschien een foto van de handle? Ik ben heeeel benieuwd.