Jump to content

Stel ik ben drogist/kapper. . . . .

Ger

Recommended Posts

Oh dat ben ik hahahhahah maar ben je kapper / drogist of wil je het gaan worden?

Als je het bent is er al een hele ruime keuze op scheer producten bij verschillende kappersgroothandels waar je je kan oriënteren en een basis pakket kopen of wil je het in je drogist / kapsalon gaan verkopen ???

Hahaha, zoals je elders in dit forum kunt lezen zit ik in de IT en ben dus geen drogist en geen kapper.

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar een klein assortiment lekkere spulletjes.

Als meelezende detailhandelaren dat zouden gaan verkopen zou niet slecht zijn natuurlijk.

Scheerzeep. Ik kan nergens scheerzeep ruiken voor ik m koop.

Juist.

Alhoewel er in Leiden idd een heel lekker winkeltje zit.

Maar die barbier wilje niet van z'n kappersstoel wegsleuren zodat je ff lekker kan snuffelen tussen allerlei zeepjes en ander lekkers.

Goed, laten we het even serieus benaderen; vanuit zakelijk oogpunt moet het niet te duur zijn, makkelijk in te kopen en goed aan de man te brengen te zijn.

Kom je toch al snel op Proraso.

Als ik mijn eigen voorkeuren mag opgeven?

MdC, morris & Fofndran kwasten, St Johns en Castle Forbes :)

Het zou mij leuk lijken om dan een salon te hebben, waar je je kunt laten scheren met producten die je dan vervolgens in de door jou gewenste hoeveelheid kunt kopen. Met kiloblokken Vitos, Cella, TFS (natuurlijk) en dan daarvan 1 of 2 ons afsnijden, afgewogen op zo'n oude weegschaal met gewichtjes aan de ene en de zeep aan de andere kant.

"t is maar een idee.

Oké ??? Je zit in de IT en wil producten gaan verkopen ?

Of wil je voor eigen gebruik spullen kopen en eerst ruiken voelen proeven ??

En je hebt een barbier die jou niet uit zijn kapperstoel wil wegsleuren zodat je aan zeepjes kan snuffelen ??

Vaag :roll::roll::roll::roll: heeeeeeeeeeeeeeeeel vaag maar als je in de buurt bent mag je best bij mij aan zeepjes snuffelen hoor en als er een forumdag is dan kom je ook dan is er een orgasme aan geuren in de zaak van alle mee gebrachte zeepjes.

En kan je ongegeneerd overal aan snuffelen :D:D

Jaaaaaaaaaaaaaaa die zijn ook leuk hahahhah

Oké Ger word kapper begint een drogist en wij gaan zeep verkopen per ons. Zo los je toch ff de crisis op tijdens een gezellig avondje leuteren op een forum.

Gat in de markt , het kan zo in mijn serre/ museum ruimte hahahhahhah

https://www.facebook.com/178404522335336/photos/pb.178404522335336.-2207520000.1414707854./337070063135447/?type=3&theater

En in de essentie zit een kern van waarheid; ik denk dat er inderdaad een markt is voor kleinere verpakkingen van bijvoorbeeld scheerzeep / scheercreme. Kijk maar op dit forum hoe populair samples zijn, of 50 ml refills. Nadeel van de kleinere verpakkingen is vaak dat de verzendkosten relatief hoog zijn.

Maar zeker met nieuwe geuren, neem TFS Crazy Sandalwood even als voorbeeld, denk ik dat 50 ml verpakkingen een uitkomst zijn bij het "veroveren" van de markt.

Je kan de zeep ook plat slaan en bubbeltjes envelop versturen.

Zo heb ik van BdF bijv. De pierre lucien refill zeep in platte toestand gekregen. Danwel via een grote bestelling in een doos.

Maar het zou net zo goed kunnen in een bubbeltjes envelop.

De zeep zelf heb ik uiteindelijk in zo'n grundtal bakje geperst.

Ja maar dan sla je het ruiken voelen proeven gedeelte weer over. Het is toch super als er een scheerzeepwinkeltje bestaat waar je eerst kan snuffelen [ beetje het idee van die snoepbakken bij Jamin ]

En dan zonder kuchende verkoopsters die denk pfffffffffffffffffffff heb ik dit , nee gewoon lekker zelf snuffen en bij ieder snuffelzeepje een kaartje wat er precies aan geur inzit en als je je keus bepaald hebt dan roep je mij snij ik een onsje voor je af en doe het in een mooi zakje.

Alleen nog een weegschaal kopen , mooie snuffelcorner maken , zeepies erin [ oh zo'n mooie grote apothekerskast met allemaal zeepies.]

Koffie gratis en je kan je ook nog laten scheren om gelijk je favoriete zeepie te testen , ik zeg doen !!!