Jump to content

DiZor Razor - A new shaving product developed

LongShave

Recommended Posts

Ook innovatief zoals de blade geplaatst wordt. Of is dit ooit zo gebruikt??

20140909070549-Z5.jpg

Je bedoelt de magneet of het systeem waarbij het mesje op de "baseplate" wordt geplaatst, ipv op de topplaat?

Dat laatste is op zich al heel oud; ik heb een Darwin en Eclipse krabber die dat hebben en er zijn er vast nog meer. De krabbers die ik noem stammen al van de jaren 20 van de vorige eeuw.

Ik vraag me twee dingen af.

- zijn alle scheermesjes überhaupt magnetisch? Veel rvs legeringen zijn dit niet.

- hoe eng is het om een mesje aan te raken? Van al mijn scheermessen vind ik het wisselmechanisme van mij injector het gevaarlijkst.

Gaat bij sommige Injectors niet zo soepel, vanuit een kunststof cassette soms zelfs onmogelijk als de helft van de mesjes er al uit zijn. Ben dan geneigd te gaan helpen met m'n vingers. Voor mij is het mechanisme een gimmick die z'n twijfelachtige doel mist. Een leeg handvat voorzien van een nieuw mesje is al helemaal een uitdaging. Helaas scheert mijn Stick Schick wel erg fijn. Ik had ooit een E-type die ook echt open kon. Dat werkte beter dan de cassette. Ik meen dat ik die ooit met jou geruild heb voor een Tech.