Jump to content

TAC-Force Open Razor

ShockWave_Omega

Recommended Posts

Weer een gevalletje iets te veel tijd op het werk om andere dingen te doen. Ik kwam zojuist een vrij aparte straight razor tegen. De TAC-Force Speedster straight razor. Ik vraag me af of het wel een echt functionele razor is en geen verkoop gimmick om het ding deze naam mee te geven zodat ze populairder worden.

Ze zien er op zich wel leuk uit. Ik kan alleen nergens een andere referentie vinden van deze messen. Wel heb ik nog een ebay site gevonden waar stond dat je ze met een strop scherp moest houden.

Dit zijn gewoon geinige speeltjes, een budget zakmes met de vorm van een straight, maar zeker niet geschikt om mee te scheren. Een beetje goedkope straight kost je rond de €100 ( een Dovo bijvoorbeeld ), dan heb je kwaliteit.

Ik zou zelf heel graag een Brian Brown, of een Lewis, maar daar hebben we helaas de centen niet voor :)

Die dingen zijn niet om mee te scheren maar gewoon zakmessen die heel geschikt zijn om bv dozen open te maken zoals een stanley mes. Ik heb trouwens een stanley mes die een stuk beter scheert dan dat:

20120417_005_zpse386393f.jpg

Een beetje goedkope straight kost je rond de €100 ( een Dovo bijvoorbeeld ), dan heb je kwaliteit.

Veel moderne Dovo's zijn krom en nogal lastig om goed te slijpen daardoor incl. de enige Dovo die ik heb.

Als je heel goedkoop wilt voor heel weinig dan zijn de Gold Dollar's op ebay een goede optie, worden niet scheerklaar geleverd maar zijn met wat werk eraan om te toveren tot perfecte scheerders.

Vanaf €3,XX kun je een GD66 kopen waar wel veel werk aan zit, minimaal de hiel wegslijpen, vaak de rug nog wat aanpassen en het slijpen en wetten van de snede, of voor iets meer (€10 tot €20) een GD200, 208, 300 waar eigenlijk alleen de hiel wat afgeslepen moet worden en het mes geslepen.

Worden dus niet gebruiksklaar geleverd maar het staal is van hele goede kwaliteit dus met wat werk is er iets moois van te maken, op B&B zijn ze razend populair maar op SRP word je gebanned als je je er positief over uitlaat.

Hier de mijne, een GD300 met zelfgemaakte houten handvat:

IMG_20130210_170821_zpsd3ae4728.jpg

Hout is een stukje hardhout van de bouwmarkt en pinnetjes en ringetjes komen van de plaatselijke modelbouw winkel.

Ziet er idd goed uit.

Mmhh, ik dacht dat Dovo juist een redelijke eindcontrole had. Een krom mes heb je natuurlijk niets aan, maar anderzijds, dat zou ik ook niet accepteren van een dealer en een rechte wensen.