Ger Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 Al jaren gebruik ik de Rituals samurai secret (scheer creme) in combinatie met de gsngbare cassette mesjes voor de snelle ochtend shave. Deze niet schuimende creme heb ik nu eens gebruikt als pre-shave en daar overheen dan weer het kwastensopje (vergulde hand - oeps). ik moet zeggen dat me dat niet tegen is gevallen.
Artesuave Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 Is ook het enige waar die scheercreme goed voor is (en heel goed in is). de rest van de lijn is wel oke, de cleaner is oke en de after shave is zelfs best goed.
Edsel Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 Ik heb vorig jaar de spuitbus variant onder de kerstboom gevonden. Ik gebruik het als ik weinig tijd heb als noodoplossing (tot nu toe heb ik het een keer of 4 gebruikt). Het resultaat is wel goed (glijdvermogen) maar ik kies toch liever voor het kloppen van een lekkere lather.
efsk Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 (vergulde hand - oeps). Voor Vergulde Hand hoef je je geenszins te schamen. Prima zeepje.
Johan Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 (vergulde hand - oeps). Voor Vergulde Hand hoef je je geenszins te schamen. Prima zeepje. Heeft alleen een low budget "non connoisseur" reputatie.
efsk Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 (vergulde hand - oeps). Voor Vergulde Hand hoef je je geenszins te schamen. Prima zeepje. Heeft alleen een low budget "non connoisseur" reputatie. Hoger budget dan de alom bejubelde Arko.
Ger Posted October 30, 2014 Author Posted October 30, 2014 Verkrijgbaarheid van Vergulde Hand is de enige reden dat ik die gekozen heb. Noem het gemakzucht, of lamlendigheid voor mijn part. Het is gewoon jammer dat je voor de ingredienten voor "onze tak van sport" vooral aangewezen bent op webshops.
efsk Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Kruidvat heeft Tabac creme en stick, Palmolive, de Ekomarkt de Speickstick, en diverse drogisterijketens hebben regelmatig ook wat Proraso staan. Verder ligt het eraan waar je woont of je nog leuke dingen kunt vinden in winkels. Los daarvan ben ik het wel met je eens. En het probleem is dat de scheereigenschappen van de diverse webverkrijgbare zepen over het algemeen wel prima zijn. De geur, dat is het probleem, en dus de reden dat ik wat huiverig ben met zeep bestellen.
Robert79 Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 De geur, dat is het probleem, en dus de reden dat ik wat huiverig ben met zeep bestellen. Maar er zijn wel webshops te vinden die behalve cremes, ook zeep samples verkopen.
Mooly Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 De geur, dat is het probleem, en dus de reden dat ik wat huiverig ben met zeep bestellen. Maar er zijn wel webshops te vinden die behalve cremes, ook zeep samples verkopen. Welke webshops
Robert79 Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 maggardrazors. en connaught verkoopt creme samples.
Bogatyr Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 Ik gebruik de Rituals Samurai ook maar enkel met Mach3. Het zet zich nogal vast tussen de mesjes en moet bij elke haal flinke uitgespoeld worden onder de kraan met heet water. Dit lukt het beste met Mach3, vandaar. Ik heb de pot gekregen voor mijn verjaardag, men dacht dat et scheerzeep was, maar het is dus scheer'zalf'.
Bert0324 Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Ok, gezien dat het een oud draadje is, maar voor het geval een andere nieuwkomer er net als ik nog eens naar kijkt: Dit spul heb ik ooit eens gekocht, maar ik kon er eigenlijk niks mee. Het is inderdaad een soort zalf. Er werd door de Rituals dame wel bij vermeld dat je water en scheermes goed heet moesten zijn. Klopt, want anders is het qua consistentie bijna vast. Ellende om van je mesje te krijgen. En ik kon het ook niet á la Proraso gebruiken want ik werd misselijjk van de geur. Dat was, moet ik toegeven, mijn eigen schuld. Ik was het gaan gebruiken in een periode na een operatie waarin ik voortdurend misselijk was en mijn hersentjes hadden die twee blijkbaar aan elkaar gekoppeld .
Recommended Posts