Dimitry Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Dag heren, zijn er in de Benelux of Europa personen die op aanvraag een handvat kunnen draaien uit hoorn of ivoor (die ik opstuur) op aanvraag? Ik ken er enkele, maar die zijn gevestigd in de States. Heb geen idee of ik daarop douanekosten zou moeten betalen of niet, daarmee dat ik liever iemand uit Europa heb. Groeten Dimitry Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Ik weet dat Henkverhaar op het forum hier mooie handvatten kan draaien en deze ook verkoopt. Wel van hout. Je kan hem eens een berichtje sturen. Verder begrijp ik dat Jan Zoethout hier ook wat doet met kwasten, maar ik geloof met aluminium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Laurens van Herpen in Den Haag maakt ook handmade scheerkwasten en doet restauraties van Straights. Scheerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Of je benadert Midas in de UK. Hij maakt zelfgemaakte kwasten (ook op verzoek) van acryl, metaal en hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Dat is nog eens een seksie handvat [FLUSHED FACE] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Oppassen met ivoor, je komt in moeilijkheden bij export/import Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitry Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Is er geen vrij verkeer van goederen binnen Europa of slaat dit niet op ivoor? Als het bijvoorbeeld een ivoren beeldje is, is dit toch pre ban ivoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Is er geen vrij verkeer van goederen binnen Europa of slaat dit niet op ivoor?Als het bijvoorbeeld een ivoren beeldje is, is dit toch pre ban ivoor? Volgens mij heb je een speciale invoer vergunning nodig. Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/bedreigde_dier_en_plantensoorten Persoonlijk zou ik het er niet op gokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Met ivoor heb je, voor zover ik weet, ook CITES documenten nodig om aan te kunnen tonen dat het geen "fout" ivoor is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts