Jump to content

Merkur Futur

Froop

Recommended Posts

merkur-futur-razor-chrome.jpg

Is er iemand anders die dit monster ook in zijn bezit heeft? Ik heb hem enige tijd geleden gekocht, maar kon indertijd dit beestje niet aan. Het is een zware adjustable waar je het gewicht al het werk moet laten doen. Het is tevens een zeer agressief mes vergeleken met mijn standaard Mühle R89.

Het geluid wat je krijgt als je hiermee scheert vind ik erg prettig!

Op stand 1 is hij nog vrij mild trouwens , hoger wordt het agressiever ja.

Het enige nadeel vind ik de grote van de kop, onder de neus is het iets lastiger om de haartjes te scheren.

Mooi apparaat! Er is naar ik heb begrepen op de Shavenook een topic over een Kopie van dit

helse machien uit China ( te koop voor een heel stuk minder en ook erg goed...)

• 3 weeks later...

Mooi ding! Deze viel mij op toen ik rond ging kijken naar een DE scheermes.

Puur vanwege z'n looks want ik vind de meeste er maar 'oubollig' uitzien, sorry.

Dat hij ook nog eens goed scheert (ook gezien in scheervideo's op YouTube) is een pré, want het zal mijn eerste zijn, maar ik zal binnenkort eerst eens naar een winkel gaan om 'em vast te houden enzo.

Mooi ding! Deze viel mij op toen ik rond ging kijken naar een DE scheermes.

Puur vanwege z'n looks want ik vind de meeste er maar 'oubollig' uitzien, sorry.

Dat hij ook nog eens goed scheert (ook gezien in scheervideo's op YouTube) is een pré, want het zal mijn eerste zijn, maar ik zal binnenkort eerst eens naar een winkel gaan om 'em vast te houden enzo.

Ik raad hem niet als eerste mes aan. Zelfs op stand 1 is hij nog redelijk agressief en niet vergevingsgezind. Als je overstapt van cartridges kan je beter voor een goedkoper en makkelijker model gaan, want mensen met cartridgemessen zijn gewend om het mes te trekken vanwege het geringe gewicht. De Futur is erg zwaar en daarbij moet je het gewicht zijn werk laten doen.

Het is een fijn mes, maar voor een beginnende DE-scheerder wellicht iets te hoog gegrepen.

Ik raad hem niet als eerste mes aan. Zelfs op stand 1 is hij nog redelijk agressief en niet vergevingsgezind. Als je overstapt van cartridges kan je beter voor een goedkoper en makkelijker model gaan, want mensen met cartridgemessen zijn gewend om het mes te trekken vanwege het geringe gewicht. De Futur is erg zwaar en daarbij moet je het gewicht zijn werk laten doen.

Het is een fijn mes, maar voor een beginnende DE-scheerder wellicht iets te hoog gegrepen.

Ik ben zaterdag naar The Dutych Shaving Shop (Breukelen) geweest en lees nu pas je reactie. 'Gelukkig' was de Futur niet op voorraad (levertijd 8 mnd.!) en is de keus gevallen op een Timor (Giesen&Forsthoff). Daar ga ik het voorlopig mee proberen en dan zien we verder.

Timor_DE-scheermes.jpg.ffadf57d615ee6634dd220aff11ab985.jpg