Froop Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Is er iemand anders die dit monster ook in zijn bezit heeft? Ik heb hem enige tijd geleden gekocht, maar kon indertijd dit beestje niet aan. Het is een zware adjustable waar je het gewicht al het werk moet laten doen. Het is tevens een zeer agressief mes vergeleken met mijn standaard Mühle R89. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Ik heb ooit nog wel eens de wens er zo 1 te bemachtigen voor een prikkie. Ik hoor er al een hele poos mooie verhalen over. En juist agressieve messen vind ik heeerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Het geluid wat je krijgt als je hiermee scheert vind ik erg prettig! Op stand 1 is hij nog vrij mild trouwens , hoger wordt het agressiever ja. Het enige nadeel vind ik de grote van de kop, onder de neus is het iets lastiger om de haartjes te scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Daar zou ik geen last van hebben (goatee) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Mooi apparaat! Er is naar ik heb begrepen op de Shavenook een topic over een Kopie van dit helse machien uit China ( te koop voor een heel stuk minder en ook erg goed...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Ziet er idd erg mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Mooi ding! Deze viel mij op toen ik rond ging kijken naar een DE scheermes. Puur vanwege z'n looks want ik vind de meeste er maar 'oubollig' uitzien, sorry. Dat hij ook nog eens goed scheert (ook gezien in scheervideo's op YouTube) is een pré, want het zal mijn eerste zijn, maar ik zal binnenkort eerst eens naar een winkel gaan om 'em vast te houden enzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Ik vind het een mooie krabber om te zien, maar vanwege z'n grootte denk ik niet dat ik hem ooit zal kopen. Z'n kleine broertje, de Progress, vind ik wel een erg fijn mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Mooi ding! Deze viel mij op toen ik rond ging kijken naar een DE scheermes. Puur vanwege z'n looks want ik vind de meeste er maar 'oubollig' uitzien, sorry. Dat hij ook nog eens goed scheert (ook gezien in scheervideo's op YouTube) is een pré, want het zal mijn eerste zijn, maar ik zal binnenkort eerst eens naar een winkel gaan om 'em vast te houden enzo. Ik raad hem niet als eerste mes aan. Zelfs op stand 1 is hij nog redelijk agressief en niet vergevingsgezind. Als je overstapt van cartridges kan je beter voor een goedkoper en makkelijker model gaan, want mensen met cartridgemessen zijn gewend om het mes te trekken vanwege het geringe gewicht. De Futur is erg zwaar en daarbij moet je het gewicht zijn werk laten doen. Het is een fijn mes, maar voor een beginnende DE-scheerder wellicht iets te hoog gegrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik raad hem niet als eerste mes aan. Zelfs op stand 1 is hij nog redelijk agressief en niet vergevingsgezind. Als je overstapt van cartridges kan je beter voor een goedkoper en makkelijker model gaan, want mensen met cartridgemessen zijn gewend om het mes te trekken vanwege het geringe gewicht. De Futur is erg zwaar en daarbij moet je het gewicht zijn werk laten doen. Het is een fijn mes, maar voor een beginnende DE-scheerder wellicht iets te hoog gegrepen. Ik ben zaterdag naar The Dutych Shaving Shop (Breukelen) geweest en lees nu pas je reactie. 'Gelukkig' was de Futur niet op voorraad (levertijd 8 mnd.!) en is de keus gevallen op een Timor (Giesen&Forsthoff). Daar ga ik het voorlopig mee proberen en dan zien we verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts