Jump to content

Nog een custom messenmaker

Snuff

Recommended Posts

Dank voor toezending van de link Ron!

Om op Ton zijn opmerking in te gaan, de prijsstelling valt wel mee vind ik, maar let op, ik buk voor een dubbeltje!. Wanneer je kiest voor een min of meer standaard mes ben je aan de producent

$ 160.00 kwijt. Da's omgerekend ca. € 125,60.

Daar komt bij importeren nog 21% BTW overheen en inklaringskosten en heffingen bij. Uitgaande van $ 15.00 verzendkosten kom ik met behulp van mijn invoercalculator op een totaal aan heffingen van € 41,93. Dat maakt een totaal kostprijs tot op de deurmat van € 179,72

Wat de messen betreft het volgende. Ik heb de indruk dat hier een beetje de Hart Steel formule wordt toegepast. Dat is niks bijzonders want typisch Amerikaans. De facebook site ziet er gelikt uit. Een enorme keuze aan messen gebaseerd op een 6/8ste maatvoering.

Maar als je de shop in gaat, http://www.portlandrazorco.com/classic-straight-razors/ ,om te kopen dan zijn er wat messen betreft maar vier smaken die met een breedte van 6/8ste en 1/4 hollow, alleen met de uitvoering van de teen te maken hebben.

Er is maar een model scales (ugly; plankenstein) met een beperkte materiaalkeuze. Wel is er de mogelijkheid om voor een afwijkend stel scales te opteren d.m.v. een formuliertje. Maar dan wordt het prijskaartje een onbekende andere.

Eigenlijk vind ik dit geen custom bouwer. Hij is ingericht voor massaproductie met een beperkte keuze bij gewenste afwijking van het sjabloon.

Maar goed, wel een aanwinst in Dovo-, Wacker en Thiers-Issardland.

J

Inderdaad leuke messen maar naar mijn mening niet te vergelijken met Koraat, Ali, Boxer enz.

Ja Jan :) Niet op dezelfde hoop. Bepaald niet.

Een Ali is op het ogenblik helemaal niet meer te verkrijgen. Hij heeft zich geheel op de $ markt geconcentreerd. En op het moment dat er daar een 7/8ste van zijn hand verschijnt is hij in een flits weg voor een prijs boven de $ 1.000.00.

Drie jaar geleden kocht ik mijn 8/8ste Hamon. Sedertdien zijn de prijzen meer dan verdubbeld. Ergo, niet te verkrijgen en onbetaalbaar.

Boxer is een ander verhaal. Stuart communiceert. Maatwerk. Maar een project kost een half jaar. En je moet hem vooral niet opjagen. Hij spreekt je aan met "Mate". Zolang hij dat doet zit je relationeel in een goed spoor. En dat moet je zo houden. Prijs: heel netjes. Ambachtelijk werk zoals mijn Anaconda: heel veel waarde voor geld!

En Koraat, dat weten we. Dat is een heel ander verhaal. Want Ulrik levert geheel gereed; of bouwpakket dan wel alleen het staal in allerlei afwerkingsniveaux. Mijn 8/8ste VII derb spike met barbers notch is op de post. En Edelholzverkauf kwam vanmiddag ook binnen. Met een bonusje.

De dag loopt af. Het had de afgelopen 24 uur rotter gekund.

J

En Koraat, dat weten we. Dat is een heel ander verhaal. Want Ulrik levert geheel gereed; of bouwpakket dan wel alleen het staal in allerlei afwerkingsniveaux. Mijn 8/8ste VII derb spike met barbers notch is op de post. En Edelholzverkauf kwam vanmiddag ook binnen. Met een bonusje.

Ook daar zal in de komende jaren vast een serieuze prijs stijging plaatsvinden denk ik, net zoals bij andere makers valt het in het begin allemaal nog mee maar met de stijgende vraag ......

Jij bent alvast goed voorzien, veel plezier met het afwerken van de VII