Jump to content

Tegen beter weten in...

Joris

Recommended Posts

Ik scheer me al enkele jaren bijna dagelijks met een DE of SE. Zo nu en dan gebruik ik mijn CJB open mes.

Ik had de CJB al een paar maanden niet gebruikt maar gisteren had ik een goede gelegenheid. Ik had me zaterdag niet geschoren dus ik was toe aan een dubbel zo fijne zondagse scheerbeurt.

Na een korte douche zeepte ik m'n gezicht in met mijn TOBS (Vulfix) Super Badger en Speick crème en deed mijn gebruikelijke 2 gangen. eerst combinatie dwars op de groei en met de groei dan nog eens inzepen en tegen de groei. Het resultaat was een extreme langdurig gladde en irritatievrije huid. Absoluut een van mijn beste scheerbeurten ooit.

Toen ik vanmorgen wakker werd, voelde ik eens en trok de conclusie dat de stoppels nog steeds korter waren dan na de eerste gang. Ik kwam op het briljante idee om meteen maar bij de 2e gang te beginnen. Ik pakte wel mijn Vulfix zwijntje om mijn gezicht wat meer voor te bereiden maar het mocht niet baten. Resultaat: wat rode puntjes her en der en irritatie.

Ik dacht altijd dat de eerste gang naast reductie een belangrijke voorbereiding was van gezicht en stoppels voor de tweede. Nu weet ik het zeker...

Morgenochtend maar even een revalidatiebeurtje doen met mijn Merkur 15C.