Jump to content

Proraso extra cool

Harkos

Recommended Posts

Vanmorgen met wat rook om mijn hoofd voor de spiegel, vanwege iets te veel Jus de Frivolité gisteravond, wilde ik een verkoelende schuim. Dus de Proraso er voor gepakt. Terwijl ik dit pakte zag ik de glycerine en Alcolada Glacial staan en dacht leuk experiment. Scuttle heet gemaakt, scheutje Alcolada er in glycerine in verhouding erbij en Proraso op de kwast en kloppen maar. Yes, dat geeft schuim met verkoeling! De tranen stonden uiteindelijk in mijn ogen en nu een uur later is de rook om mijn hoofd nog steeds verdwenen. Dit ga ik vaker doen. Zal eens experimenteren met een mengsel van Alcolada, menthol kristallen en glycerine, om een goede toevoeging te krijgen om dit te herhalen.

Kom hier op terug.

Edited by Guest

Vanmorgen met wat rook om mijn hoofd voor de spiegel, vanwege iets te veel Jus de Frivolité gisteravond, wilde ik een verkoelende schuim. Dus de Proraso er voor gepakt. Terwijl ik dit pakte zag ik de glycerine en Alcolada Glacial staan en dacht leuk experiment. Scuttle heet gemaakt, scheutje Alcolada er in glycerine in verhouding erbij en Proraso op de kwast en kloppen maar. Yes, dat geeft schuim met verkoeling! De tranen stonden uiteindelijk in mijn ogen en nu een uur later is de rook om mijn hoofd nog steeds verdwenen. Dit ga ik vaker doen. Zal eens experimenteren met een mengsel van Alcolada, menthol kristallen en glycerine, om een goede toevoeging te krijgen om dit te herhalen.

Ko hier op terug.

Pas maar op dat je niet met bevriezingsverschijnselen moet worden opgenomen.

@timmert26

De Alcolada is voor een groot deel alcohol. Dat droogt de huid uit. Om dit te voorkomen en te compenseren voeg ik de glycerine toe. Is ook goed voor de glijdende eigenschappen. Misschien gaat het ook wel zonder, maar dit lijkt me beter.

@Snuff

Is inderdaad wel heftig, maar je wordt er erg wakker en fris van :D

Jus de Frivolité :lol:

Leuk dat smaken zoverschillen, ik vind een menthol kick ook lekker al klinkt deze variant meer als "tranen in de ogen".

Ik heb de nieuwe TOBS Peppermint uit de UK laten komen, ook lekker en net wat milder dan menthol. Mooie wintervariant wellicht?

Net even geëxperimenteerd. Menthol kristallen opgelost in glycerine. Dat gaat goed Eau Bain Mari. Nu een keer gebruiken in schuim. Kijken hoe Proraso dan verkoelt. Hier schijnt nog steeds de zon, dus prima Proraso weer.