Harkos Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1), Proraso groen, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Souplex_B keuze 8e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, BBS, De Souplex_B keuze, voor de 8e x gebruikt. Ook deze keer leverde de Souplex weer een prima scheerbeurt. In de Gillette op 6 lijkt het er op dat er nog wel een fatsoenlijke beurt in zit. De Proraso groen met de Turkse varkenshaar (Lider 1) leverde een prima schuim, die ik vandaag wat koeler heb gemaakt met een beetje Alcolada Glacial en glycerine. Nou dat was een ervaring, maar hierover elders meer. Uiteindelijk een goede en frisse scheerbeurt. Mocht je zoektocht naar verkoelende zeep nog niet voldoende hebben opgeleverd, dan heb ik er nu iets op gevonden.
marco Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Omega 10019 Tabac crème EJ de89l Personna Proraso asl Gillette aftershave gel
Shaving Silly Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Helemaal glad , ik ga zo lekker dagje naar de sauna.
Noxa Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Fatip Picollo krabber Astra mesje L'Occitane Plisson kwast Proraso groen pre-shave ToBS Jeremyn Street zeep ToBS Jeremyn Street aftershave 1 pass glad voor een werkdag. Fijne week allemaal.
antonius Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Helemaal glad , ik ga zo lekker dagje naar de sauna. Goh silly,zou bijna met je mee gaan. Setup vandaag: Tabac schercreme. Een klein varkentje van de ouderwetse winkel in alkmaar. En lekker klein kwastje met veel backbone die nu pas is ingewerkt De Fritz Bracht 6/8 straight. Afgeblust met fressupp. Lekker ouderwetse shave dus Het was weer een DFS vandaag. Gr ton
cintoonnik Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Mulle scheerkom Edwin Jagger DE89 Nieuw Personna platinum mesje Omega Kwast How to grow a moustache Bay rum zeep Zo, mijn 2e scheerbeurt met de HTGAM bay rum. Ik had nooit bay rum geroken en toen ik hem van de week te lenen kreeg van @Mavgink schrok ik van de kruidige lucht. Kruidnagel, nootmuskaat achtige lucht. Wel een echte herfst geur maar in een zeep?? Ach, had wat filmpjes gezien van HTGAM zeep en had gezien dat iemand met 5 simpele draaibewegingen zijn kwast laadde en een schuim tevoorschijn toverde waar Arko junken jaloers op zijn. Maar ik heb wel meer filmpjes gezien die dingen lieten zien die niet waar bleken te zijn en waar Kim Holland met 5 simpele....ach jullie kennen het.... Maar wat schuimt HTGAM geweldig zeg!! Het is net de broer van Arko die wel zijn school heeft afgemaakt en nu in luxere kringen rond dwaald. De geur is even wennen maar staat me zeker niet tegen. Lekker als tegenhanger van alle zeep, sandelwood en citronella geur van m'n overige zepen. De grote van het blik is ook geweldig. Houd lekker vast en je kan met grote draaibewegingen je kwast perfect laden. De zeep is makkelijk van je krabber af te spoelen, iets wat ik als zeer prettig ervaar. Ik heb een face lather gedaan maar had wat meer water kunnen gebruiken. De volgende keer dus. Zal @Mavgink lief aankijken. In 3 pases glad en in combinatie met de groene Proraso aftershave heerlijk fris. Vind de groene proraso een opvallende goede combi met de HTGAM bay rum.
Edsel Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Lord L6 Merkur stainless (3*) Omega 10019 Arko extra performance Nivea sensitive ASB Vanochtend de derde scheerbeurt met het Merkur mesje, dat sinds de tweede scheerbeurt een stuk comfortabeler aanvoelt. Prima scheerbeurt in 2 passes.
Frog Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Schick krona/Astra Omega 10019 Arko ice mint Osage Rub The shave doctor AS gel
bert Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Hete handdoek en Proraso groen als pre shave Gillette slim Gillette mesje Simpson duke 3 best badger Proraso groen scheercreme Alt innsbruck aftershave Nivea Balm
Torqual Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Bartex Pre Hangchao krabber Derby mesje Il Cappo badger Proraso rood Vitos AS Nu wel zeker dat die Derby mesjes niet voor mij zijn. Na het scheren even met aluin en mijn hele gezicht prikkelde weer. Wel glad geschoren dat dan weer wel. Ook even wennen aan die zeep van Proraso eerste was te nat omdat ik vergeten was na het warm maken van mijn bakje al het water er uit te gooien tweede schuim was goed maar niet genoeg voor drie passes
cutthroat Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Vanochtend was de scheerbeurt al, maar ik was een weekendje weg zonder wifi en mijn internetbundel schiet al aardig op . Nu weer thuis dus nog even posten. - Lord L6 - Lord Captain - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Weer in drie passes een nagenoeg BBS resultaat. De Pinaud gaf weer wat van de bekende "sting & glow". Heerlijk afgemaakt met de tabacco asb. Een paar dagen met de krabber is wel weer leuk, maar ik ben blij dat ik morgen weer met het open mes aan de gang kan. De Koraat ligt dan ook al gestropt en wel klaar voor morgenochtend
Robert79 Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 EJ DE8911bl L'Occitane Plisson Lord Captain Toobs Almond scheercreme (sample) Proraso Prot av Blau Vandaag dit mesje geprobeerd met een andere krabber maar het mesje voeld alsof er al 10x mee geschoren is, terwijl het pas de 2e keer was.Morgen nog 1x proberen met de Progress.En anders komt ie niet meer in.Resultaat dit keer ook een sas/DFS.
cutthroat Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 - Koraat 8/8 schorkopf - Jerusalem silvertip - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat asb De Koraat was weer zoals inmiddels van de Koraat gewend zijn: stil en vlijmscherp. Na drie passes viel er niks meer te maaien en was het resultaat een goede DFS. De aluin deed niks, de Pinaud gaf een licht prikje. Voor de verzorging nog wat Kruidvat asb opgesmeerd.
Frog Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Muhle r101/Astra Muhle silvertip synthetic TOBS St. James Davidoff cool water AS
Harkos Posted October 28, 2014 Author Posted October 28, 2014 Vero Black Fibre Harkos®, TFS Anniversary Italian Fern, Fatip Grande Rutinia, Souplex_B keuze 9e x Floid Mentolado, Harkos® ASB, BBS, De Souplex_B keuze, voor de 9e x gebruikt. Tja, weer een goede beurt van dit mesje. Het mesje mag morgen een 10e poging doen. In de Fatip ging de baard er tadeloos af. De TFS Anniversary Italian Fern met de Vero Black Fibre Harkos® gaf een heerlijk geurend schuim. De bloemige varenlucht hangt nog om mijn hoofd. Afgemaakt met Floïd en mijn iets vettende Asb maakt, dat ik weer met een heerlijk ontspannen velletje de dag in ga.
Marcel Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Semogue Barbear Classico Cerda Haslinger Schafmilch Gillette Aristocrat Junior Gillette Bleue Extra NOS Pinaud Citrus Musk/444 ASB
Shaving Silly Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Mijn oefenTom is zo de pineut , ik ga dat hoofd alle kanten op leggen zodat ik er eens anders voor kom te staan. Dat klant draait en ik niet. Ik merk dat ik van rechts naar links de hoekjes om moeilijk vind dus vandaag ga ik rechte lijnen scheren . Verder weinig anders in de producten die ik heb.
Johan Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Vanmorgen maar weer eens een Feather mesje in de Krona gedaan. Er gaat toch niets boven een vers Feather mesje! Wat scheert dat soepel! Schick Krona krabber Feather mesje TGC synthetische kwast Tabac Original scheerzeep HEGA Rakbalsam aftershave Cella 1897 Eau de Lavande Ik blijf een fan van de Cella 1897 colognes. De Eau de Lavande is wat mij betreft precies wat een lavendelwater moet zijn. Daar kan o.a. Yardley nog iets van leren!
Robert79 Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Merkur Progress / Fatip Grande Lord Captain L'Occitane 'Plisson' TFS Bergamotto Neroli Forte L'Occitane ASB Na mn gebruikelijke opschuiming op het gezicht volgde de scheerbeurt.Maar ook met de Merkur en in de 2e pass ook de Fatip met dit mesje geprobeerd te hebben, was de maat vol.Het voelde echt als een botte hark.Gelukkig kan ik mn Favoriete Lord'Classic morgen uit proberen.
LongShave Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Merkur Progress / Fatip GrandeLord Captain L'Occitane 'Plisson' TFS Bergamotto Neroli Forte L'Occitane ASB Na mn gebruikelijke opschuiming op het gezicht volgde de scheerbeurt.Maar ook met de Merkur en in de 2e pass ook de Fatip met dit mesje geprobeerd te hebben, was de maat vol.Het voelde echt als een botte hark.Gelukkig kan ik mn Favoriete Lord'Classic morgen uit proberen. Hoe bevalt de L'Occitane 'Plisson', Robert?
Robert79 Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Ik moet erg wennen aan deze kwast want de kwast is heel beweeglijk flexibel.Zeg maar, je drukt en hij komt langzaam terug in zn positie. Maar wat vind jij van die Plisson kwast ? want voor het weekend nog vroeg ik jou nog of je de Plisson beter vond dan de SOC kwast.
LongShave Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Ik moet erg wennen aan deze kwast want de kwast is heel beweeglijk flexibel.Zeg maar, je drukt en hij komt langzaam terug in zn positie. Maar wat vind jij van die Plisson kwast ? want voor het weekend nog vroeg ik jou nog of je de Plisson beter vond dan de SOC kwast. Nog niet gebruikt. Doe ik morgen.
talibeard Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Vandaag de Vulfix 2189 maar weer eens opgeborgen voor een andere lekkere kwast die ik al veel te lang niet meer gebruikt had; de Simpson Classic 1. - Bartex - Speick stick (geraspt) - Simpson Classic 1 - Lord L6 - Triton R3 (7 en uit) - Old Spice AS De Triton begon er nu wat moeite mee te krijgen; ik had een tweede ATG nodig voor een aanvaardbaar resultaat. Nog geen irritatie (de AS was gewoon lekker) maar dat wil ik ook niet afwachten dus na 7 scheerbeurten mocht de Triton met pensioen. En dat is lang voor een stainless mesje bij mij, petje af. De Triton is echt fijner (UEKAZ) dan alle mesjes die Feintechnik tegenwoordig op de markt brengt en dat is eigenlijk toch een beetje raar, en jammer.
highlander78 Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 (edited) Vandaag gelijk gestart met de Lord L6 & de Captain Red mesjes. L6 is een nette krabber, zeker gezien de prijs. Paar dagen niet geschoren, eerste pass toch wat moeizaam. Mesje voelde niet scherp en liep trekkerig over de haren. 2e & 3e pass verliepen gelukkig beter. Aan de zeep heeft het niet gelegen, Musgo is fantastisch. Afgesloten met Speick-asl. Edited October 28, 2014 by Guest
talibeard Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Lijkt me een prima combinatie highlander78!
Recommended Posts