Fraggie Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Hoi allen De laatste tijd merk ik steeds meer dat het een soort van "opgave" gaat worden om met mijn slaperige kop smorgens een kommetje met mooi schuim te maken. Resultaat, ik kwak wat op mijn gezicht, roer en smeer en scheren maar Nu zit ik weleens te denken om savonds te gaan scheren want dan ben ik klaarwakker, maar ik loop dan tegen een praktisch dingetje aan! Ik gebruik na elke scheerbeurt asb en dat blijft vaak nog wat vettig en plakkerig, maar als je dan naar bed gaat dan smeer je dat dus op je kussen. Je kan het er ook weer afhalen, maar dan heeft het er heel kort opgezeten. Hoe doen de avondsscheerders dat op deze forum?? Gr Hans
LongShave Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Hoi allen De laatste tijd merk ik steeds meer dat het een soort van "opgave" gaat worden om met mijn slaperige kop smorgens een kommetje met mooi schuim te maken. Resultaat, ik kwak wat op mijn gezicht, roer en smeer en scheren maar Nu zit ik weleens te denken om savonds te gaan scheren want dan ben ik klaarwakker, maar ik loop dan tegen een praktisch dingetje aan! Ik gebruik na elke scheerbeurt asb en dat blijft vaak nog wat vettig en plakkerig, maar als je dan naar bed gaat dan smeer je dat dus op je kussen. Je kan het er ook weer afhalen, maar dan heeft het er heel kort opgezeten. Hoe doen de avondsscheerders dat op deze forum?? Gr Hans Niet direct gaan slapen na het scheren.
caliban Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Ik doe het ook meestal s' avonds, lekker relaxed na het douchen. De asb erop, en dan lekker het bed in....… de vrouw ernaast, top einde van de dag
LongShave Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Dus vroeg op de avond dus Een uurtje voor het slapen is toch voldoende?
cintoonnik Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Ik scheer s'avonds. Gewoon omdat ik voor scheren m'n tijd wil nemen. Daarbij klopt mijn dochter schuim als een lather expert en die is morgens nog niet echt in vorm. Ik scheer me nu omdat ik het fijn lekker en leuk vind. Ik heb er 'smorgens gewoon geen zin in. Ik zie sommigen in het forum al om 05:30 uur een SOTD plaatsten. Dan denk ik, of die zijn bakker of gaan laat slapen. Ik scheer me als ik zin heb en tijd heb en dat is in het weekend in de middag en door de weeks s'avonds.
efsk Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Ik zie sommigen in het forum al om 05:30 uur een SOTD plaatsten. Dan denk ik, of die zijn bakker of gaan laat slapen. hilarisch. In ieder geval. 's Avonds. Geen ASB, behalve heel soms Speick. Tegen de tijd dat ik de kribbe opzoek is dat wel afdoende ingetrokken.
MisterT Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Ik scheer me het liefst s' avonds. Eerst lekker douchen dan scheren, dan heb ik gewoon heerlijk de tijd voor mezelf. En het komt wel eens voor dat s'avonds er bij in schiet. Dan is t s'morgens snel met het krabbertje maar bij lange niet het resultaat als in de avond. T.
3gor4 Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Nog in mijn cartridge tijd schoor ik mezelf ook altijd al smorgens. En nu met krabber of open mes scheer ik thuis ook eigenlijk altijd nadat ik wakker ben geworden. Aan boord is slaapgebrek een chronische aandoening dus wil ik tot de laatste minuut kunnen slapen, dus scheer ik me maar voor het slapen gaan en heb ik ook even lekker rustig de tijd om even het zen momentje van de dag te pakken. Betreft asb/ kussensloop... Ja, die Arko C is het meest vettige spul wat er op mijn gezicht komt na het scheren en zelfs de druppels liggen smorgens op mijn gezicht als water op een net gewaxte auto. Maar nee, geen last van omdat ik pomade/ wax in mijn haren heb, dat eigenlijk veel vetter is dan een ASB. Dus zown asb valt in het niet. Daarnaast vind ik het prettiger voor mijn gevoel om smorgens lekker fris en gladgeschoren de dag te beginnen. En ook om het feit dat ik om 1700 uur al een "5'O Clock shade" heb. Dus als ik me dan savonds scheer en smorgens wakker wordt met een fijne korrel schuurpapier op mijn giechel, nahh.. niet mijn ding. En wat bij mij ook speelt is dat ik thuis bijna nooit om 0800 uur ergens aanwezig moet zijn. Maar als ik ergens 'vroeg' een afspraak heb dan zet ik minimaal de wekker 2 uur van te voren voordat ik de deur uit moet. Want - thuis - haasten in de morgen is echt mijn ding niet.
talibeard Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Ik scheer me normaal altijd 's avonds maar nooit vlak voor het naar bed gaan. Bovendien gebruik ik zelden of nooit een balsem maar een AS dus dat probleem van vettigheid op mijn kussen doet zich niet voor. Wat als avondscheerder wel een punt is is welke AS ik gebruik; ik heb geen zin in een flinke walm als ik ga slapen.
michigalex Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Ik ook meestal 's avonds. Eerst ff lekker in bad en dan voor de spiegel. Soms ook 's ochtends voor als ik 's avonds geen tijd had. Of er nou ASB op m'n kussen komt maak ik me niet echt druk om, je kan hem altijd nog omdraaien
PI56 Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Ik scheer me sporadisch 's morgens. Omdat ik met het open mes er geen haastklus van wil maken. Dus lekker, tweede helft van de avond, muziekje, rustig voorbereiden, scheren en dan smeren. Afwisselend met AS of ASB. Lekker fris het kussen op. Ik zie het probleem van een vet kussensloop niet. Dat houdt na verloop van tijd je huid lekker vettig toch? Hoef je na het scheren geen ASB meer op te smeren
Fraggie Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 Okidokie heren. Ik ga het vanavond even proberen ipv smorgens. Bedankt weer!
antonius Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Meestal scheer ik me net na het avond eten,de asb heeft genoeg tijd om in te trekken dus geen vet kussensloop. En de rest van de dag ben ik dan voor mijn werk glad genoeg. Ik scheer me toch elke dag met open mes,als ik het met een krabber doe kan ik me wel twee maal daags scheren. Dus altijd langer glad met een straight. Lekker even ontspannen na een dag hard werken,een kwartiertje terug trekken in de badkamer. Behalve als wij weg zijn dan scheer ik me `s ochtens want dan heb ik tijd genoeg. Wel altijd leuk als ik op een camperplek sta met was gelegenheid en scheer met een straight. Die uitdrukkingen van mannen die dan ook komen wassen zijn erg leuk. gr ton
Shaving Silly Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Oké , ik schiet off-topic want het heeft niets met de vettigheid te maken wat je op je snuit smeert maar ik heb wel eens gehoord dat baardhaar s nachts minder snel groeit dan overdag en dat als je s avonds scheert je langer glad blijft dan smorgens. Nou ben al helemaal geen ochtend mens dus s avonds scheren lijkt mij veel relaxter dan s morgens [ en veiliger ] Ik denk trouwens dat als je helemaal plakkerig je bed in gaat dat je er misschien een beetje te veel opsmeert ???
Edsel Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Daarnaast vind ik het prettiger voor mijn gevoel om smorgens lekker fris en gladgeschoren de dag te beginnen. En ook om het feit dat ik om 1700 uur al een "5'O Clock shade" heb. Dus als ik me dan savonds scheer en smorgens wakker wordt met een fijne korrel schuurpapier op mijn giechel, Voor mij is dat ook de reden om in de ochtend te scheren, een lekker fris gevoel aan het begin van de dag.
SakasakaHeyhey Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Ik ben absoluut geen ochtendmens. Scheren wi
SakasakaHeyhey Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 l ik ook echt de tijd er voor nemen. Het is voor mij 's avonds een mooie afsluiter van de dag. Lekker momentje voor mijzelf. Ff onthaasten.
Robert79 Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Ik scheer me eigenlijk aan de tijden van dienst die ik in de week draai.Eens in de drie weken,scheer ik dus s'morgens en in het weekend natuurlijk.
Henkiepenkie Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Hier ook bijna altijd 's avonds. Een asb gebruik ik niet altijd maar wanneer die wel op mijn klep beland is die bij het naar bed gaan echt wel ingetrokken. Verder vind ik de scheerzeep en de bijpassende ASB die ik gebruik lekker ruiken en is dit voor mij geen probleem wanneer deze geur nog wat aanwezig is.
Torqual Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Ik draai 5 ploegendienst dus dat is 2 ochtenden van 7 tot 15 en dan scheer ik me 's avonds. Dan twee late diensten van 15 tot 23 dan wordt er 's morgens geschoren en hierna nog 2 nacht van 23 tot 7 dan scheer ik me meestal ook 's avonds en dan 4 dagen vrij waarin ik me scheer als ik zin heb
Fraggie Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 Gisteravond geschoren en is wat prettiger, je bent wakkerder dus je geniet er meer van. Maar ik mis het s'ochtends wel dus ik blijf toch maar bij de ochtend, lekker fris geschoren de deur uit
Snuff Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Meestal 's morgens heel vroeg (5 uur) en vaak 's avonds voor het slapen gaan nog eens.
cutthroat Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Ik zie sommigen in het forum al om 05:30 uur een SOTD plaatsten. Dan denk ik, of die zijn bakker of gaan laat slapen. Of zijn kok die voor 7.00 uur moeten beginnen op een plek ruim 60 km van hun woonplaats Ik scheer 's morgens, en dat is geboren uit de cartridge tijd. Ik heb een nogal zware baardgroei. Als ik me met een cartridge 's avonds had geschoren, dan was ik de dag om 7.00 uur begonnen met een 5 o clock shadow. Vandaar dat ik me 's morgens ben gaan scheren. Deze gewoonte is gebleven en maakt bovendien voor mijn gevoel dat ik de dag schoon en fris begin. Voor wat betreft de vettige asb op je kussen. Is het geen idee om een sneller intrekkende asb te gebruiken? Bij mij trekken de balsems van TFS bijvoorbeeld redelijk snel in.
highlander78 Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 's Avonds! Lekker rustig de tijd nemen voor het douchen en scheren. Daarnaast lopen vrouw en kinderen 's ochtends in de weg, dus veel te gevaarlijk.
Recommended Posts