Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de High Mountain White kwasten/ knots?

En in hoeverre verschillen ze met bijv. de premium silvertips finest badgers?

Posted

Ik heb er geen ervaring mee, maar houdt er rekening mee dat die benaming nogal vrij geïnterpreteerd wordt door fabrikanten. Ik geloof dat Plisson deze naam heeft bedacht, maar je kunt de gelijknamige haarsoort ook vinden in Chinese kwasten van 25 euro.

Het verschil? Geen idee....

Posted

Ik heb één keer een Plisson HMW mogen gebruiken en het was een prettige ervaring maar dan praten we over een borstel van over de €300. Ik kan met slechts één borstel moeilijk vergelijken met andere top kwaliteit silvertip badgers want daarbij speelt loft en diameter een grote rol, enkele millimeters langer of korter en je krijgt een heel ander gedrag.

Mijn bescheiden mening is dat tot iets over de €100 er fantastische borstels te verkrijgen zijn, alles wat daar (ver) boven zit is vaak net ietsjes anders, hoger aangeschreven, etc.... maar in verhouding niet zoveel beter dat het de prijs echt goedmaakt. Iemand met merk X wat .... gekost heeft is ook meer geneigd om daaraan kwaliteiten toe te schrijven die in hogere sferen verkeren :-)

Posted

Oke, het komt er dus op neer dat de verschillen steeds kleiner worden naarmate het prijs/ kwaliteit segment hoger wordt.

Ik ben voorlopig ook niet van plan om een extreem dure kwast aan te schaffen. Maar had juist een oogje op een HMW knot van TheGoldenNib site.

Aangezien de HMW knot daar zeer betaalbaar is.

Nu begin ik ook te twijfelen in hoeverre de kwaliteit van de haren anders zijn ten opzichte van de HMW van bijv. de Plisson kwasten.

Posted

Oke... Is nou niet echt geheel duidelijk met zoveel diversiteit.

Maar ik had ooit ergens eens gelezen dat die HMW beestje juist ergens uit china kwam.

Dus ook net weer een ander das soortje als uit andere gebieden.