Jump to content

Feather Artist Club replica?

SlaadjeBla

Recommended Posts

Chinezen maken vrijwel alles na, dus waarom geen Feather Artist Club?

Van DX heb ik al goede ervaringen met een metalen shavette. Deze was solide en goedgebouwd. Wellicht bestaat er dus ook een goede replica (of homage, zo je wil) van de Artist Club? Ik hoef geen RVS en ik ben bereid veel in te leveren op bouwkwaliteit, zolang de balans maar redelijk goed is en er Feather mesjes in gaan. De prijs moet natuurlijk ook "Chinees" zijn.

Iemand hier bekend mee? Of een ander merk wat iets soortgelijks biedt? Ik wil namelijk graag een onderhoudsvrije straight voor doordeweeks en ik wil graag een folding razor ipv een kamisori.

http://item2.gmarket.co.kr/English/detailview/Item.aspx?goodscode=209561381&pos_shop_cd=EN&pos_class_cd=90000001&pos_class_kind=T&keyword_order=CJB (link van DoubleB uit ander topic)

De CJB Camisori is een goedkopere Koreaanse versie. Er gaan dezelfde mesjes in als in de Feather Artist Club.

helaas, zoals ik zei:

ik wil graag een folding razor ipv een kamisori.

Er is nog een variant, namelijk de Sam Seong.

Als er genoeg animo is , kunnen we misschien een groeps inkoop doen!

Is dat wel een folding razor? Of net als die kamisori? Klinkt interessant.

Kai Captain heeft ook zo'n variant:

http://www.barberblades.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=729

Kwam er tijdens de zoektocht ook achter dat de Artist Club ook beschikbaar is met een houten handvat :(

Vergeet ook niet dat de Artist Club een bepaalde hoek/vorm en dus werking heeft.

Als ik zo de foto van die Sam Seong zie, dan ziet het er voor mij vrij symmetrisch uit, alsof ze daar dus geen rekening mee gehouden hebben.

http://www.ebay.com/itm/Sam-Seong-Kamisori-Style-Razor-Similar-to-CJB-Feather-Artist-Club-RG-/121141936731

Die had ik ook gezien. Die zijn nog onbetaalbaarder.

Jij hebt een Artist Club SS. Die heeft een soort van ronding bij het scheervlak. Ik vroeg mij af of je dat ook merkt bij het scheren. Heb je wel eens met een open mes geschoren? Hoe vergelijkbaar is de Artist Club SS daarmee?

Op ebay koste en Feather Artist Club SS met houten scales zo'n 130 dollar.. must... resist..

Ik mis eigenlijk alleen nog een goede reden om er een te kopen.

Welke is dat? Ik ben voornemens een feather straight te kopen en vind die Artist Club RG Teak hout erg mooi maar die is meteen 200+ Euro...Dan klinkt €130 toch een stuk aantrekkelijker.

Deze bijvoorbeeld. Komt wel 23 dollar verzendkosten bij :(

http://www.ebay.com/itm/FEATHER-Professional-Artist-club-SS-The-Special-Wooden-Handle-/370845922296?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item565823b3f8

Zwarte zijn nog goedkoper te vinden. Gewoon zoeken op "Feather Artist Club razor" en je vindt er een boel.

Een RG is toch het non-folding model? Ohnee, dat is het oude niet-RVS model. Inderdaad een beauty, maar ook moeilijker te vinden en inderdaad duurder. Ziet er wel een stuk chiquer uit.

• 4 weeks later...

Er zijn inderdaad folding modellen van de CJB verkrijgbaar (casus4844 op B&B forum, al vaker zaken mee gedaan, betrouwbaar).

Zelf scheer ik me het liefst met Feather en Kai scheermessen en heb zowat alle modellen al geprobeerd. Voor wie interesse heeft in wat voor modellen, uitvoeringen en mesjes er allemaal bestaan: http://tinyurl.com/mmxptx6

have a nice shave, ron

Ik gebruik de Feather Pro en Super Pro's, de Kai Milds en de Dorco's.

De lights (om het even van welk merk) komen amper uit het mes te voorschijn en werken niet voor mij.

En de Guarded mesjes (met de draadkooi errond als het ware ter extra bescherming voor het zich snijden) daar kan ik geen echt goede scheerbeurt mee maken. Terwijl anderen er weer heel tevreden over zijn, worden meestal gebruikt door mensen die pas beginnen scheren met deze messen omdat ze wat veiliger aanvoelen, ze zijn echter wel zeer duur in verhouding met de andere soorten.

Er zijn inderdaad folding modellen van de CJB verkrijgbaar (casus4844 op B&B forum, al vaker zaken mee gedaan, betrouwbaar).

BIj die vendor heb ik de Dorco mesjes gekocht voor in m'n CJB. Ik heb ze nog niet geprobeerd trouwens, wel erg goedkoop in vergelijking met de echte Feather AC mesjes.

Zelf heb ik het nog niet ervaren maar er zijn blijkbaar mensen die ondervonden dat in sommige pakjes er wel eens één of meerdere mesjes zitten die net iets minder zijn. Ik vind ze net zo goed als de Feather Supers, gaan bij mij zo'n vijftien scheerbeurten mee. De prijs is inderdaad een stuk aantrekkelijker.

Voor wie de prijs van dergelijke mesjes aan de hoge kant vind, je kan de gebruiksduur verlengen door ze te stroppen op een lederen of vilten strop met diamantpasta op, dan gaan ze ruim een maand per stuk mee. Daartoe dien je dan wel het mesje een stuk uit de houder te laten steken en wat tape aanbrengen op de rug van het mes om slijtage te vermijden.

Het verschil is niet zo groot, ik vind dat de Kai's iets langer hun scherpte behouden voor er een lichte teruggang merkbaar is. De prijs van de supers ligt iets onder de 12 euro, de kai's zijn een stuk duurder, ik ken momenteel geen betrouwbaar adres waar deze te verkrijgen zijn voor een interessante prijs.

Inderdaad Marcel, maar dat zijn de gewone Kai Captain mesjes en niet de Titan Milds. Ik was vergeten te vermelden dat ik de KAI Captain Titan Mild bedoelde omdat ik aannam dat deze werden bedoeld door Ren0W. De gewone Kai Captain mesjes gebruik ik niet meer, vind dan de Feathers beter, de Milds daarentegen vind ik wel heel goed.

Inderdaad, had begrepen dat die iets milder/smoother waren.

Bij de 1e scheerbeurt met een nieuw Pro mesjes moet ik altijd opletten, mesje is absurd scherp dan. Elke beurt erna kan ik 'gewoon raggen'.

Maar was gewoon benieuwd naar zo'n Kai mesje. Alleen vind ik ze vrij duur om gewoon even te kopen om te proberen, maar wellicht een doosje kopen als vervanger voor de Pro's wanneer deze op zijn. Het verschil is niet zo groot blijkbaar.

• 3 months later...

BIj die vendor heb ik de Dorco mesjes gekocht voor in m'n CJB. Ik heb ze nog niet geprobeerd trouwens, wel erg goedkoop in vergelijking met de echte Feather AC mesjes.

Op zich zijn de Dorco mesjes goed, was er verbaast over ,ik vind dat de echte feather mesjes scherper zijn. Prijsverschil is enkel aantrekkelijker van de dorco's. €6 a 7 is een heel verschil met de €13 voor de pro mesjes.