roland Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Advies gevraagd aan alle opknappers... Welke korrels schuurpapier, gebruiken jullie om het mes en de scales te schuren/ polijsten? Ik heb 'n adresje gevonden die het volgende assortiment heeft. "Wij leveren aluminiumoxide schuurpapier op rolletjes van een meter met korrel 150, 180, 240, 280, 320 en 400 en watervast schuurpapier met korrel 500, 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000 en 2500 met een afmeting van 230 x 280 mm." Tevens hebben ze ook 'n voordeel pakket waar deze allemaal inzitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Dat klinkt prima. Zit er een hornbach bij je in de buurt? Die verkopen ook schuurpapier voor metaal met korrels oplopend tot 2000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 ik zou gaan voor het voordeel pakket, er zitten wel enkele stappen in die je kan overslaan en de hele grove zul je hoostwaarschijnlijk niet veel nodig hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Het ligt misschien niet voor de hand, maar kijk ook eens bij modelbouwwinkels. Voor modelbouw worden korrels boven de 2000 gebruikt om de verf te polijsten zodat het op metalen carrosserie lijkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Ik gebruik watervast schuurpapier en heb 120 tot en met 2000. Het komt niet vaak voor dat ik lager dan 600 begin, en zelfs dat is een uitzondering. Als je werkelijk alle vlekjes eruit wilt hebben en je mes helemaal naar Amerikaanse spiegelpolitoer wilt krijgen kan het zijn dat je wel lager moet zijn. Tot en met grit 1000 schuur ik eerst rondjes (lekker rondjes draaien met het schuurpapier terwijl je het mes op en neer gaat), en daarna in de lengte tot de rondjeskrassen weg zijn en dan in de breedte tot de lengtekrassen weg zijn. Dan de volgende grit. 1200, 1500 en 2000 doe ik alleen in de lengte en dan in de breedte. Stop niet te vroeg met schuren. Als je (bijvoorbeeld) 800 gehad hebt en je gaat naar 1000, stop dan pas met de 1000 als er echt niks meer zichtbaar is van de 800 krasjes. Vandaar ook de haaks op elkaar staande schuurbewegingen. Als je met een grit stopt als de vorige grit nog zichtbaar is, dan krijg je dat er met de volgende bijna niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts